XXL Nutrition

Mass Traing VS Strength Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik dat al niet eerder gezegd. Als ik me niet vergis (ik ga niet achter dat postje zoeken, **** it) zei ik dat een wsb lichter kan zijn dan een CBB schema, maar ook zwaarder. (en toen zei ik dit erbij: dan moet je echt wel k*tgenen hebben!) Natuurlijk geldt dit enkel voor ME dagen. Maar ik ga ervan uit dat je ook akkoord gaat.
Dat was niet helemaal duidelijk, twas best een ingewikkelde discussie.

Wat bedoel je met "natuurlijk geldt dit enkel voor ME dagen"?
 
@sanderM: Het heeft wel 2-3(?) pagina's geduurd vooraleer weer iemand kwam met 0,0 inhoud. Nieuw PR ?:D
Feliciteer jezelf met een protein en carb free shake.
 
Dat was niet helemaal duidelijk, twas best een ingewikkelde discussie.

Wat bedoel je met "natuurlijk geldt dit enkel voor ME dagen"?

Het was wel verwarrend ja.

Welja, we hebben altijd de assistance vergeleken van wsb.
En als het op ME dagen aankomt, dan kan het zijn dat wsb zwaarder is dan een CBB. Maar op DE dagen niet, omdat je bij 1 oefening maar met 50-60% van je max traint. Ok, speed, al goed en wel, maar een CBB schema gaat 4x per week boven 70%, maar wsb enkel 2x per week.
 
Het was wel verwarrend ja.

Welja, we hebben altijd de assistance vergeleken van wsb.
En als het op ME dagen aankomt, dan kan het zijn dat wsb zwaarder is dan een CBB. Maar op DE dagen niet, omdat je bij 1 oefening maar met 50-60% van je max traint. Ok, speed, al goed en wel, maar een CBB schema gaat 4x per week boven 70%, maar wsb enkel 2x per week.
Dan lijkt het alsof je er van uitgaat dat op DE-dag elke oefening zo wordt getraind, terwijl de assistance even goed zwaar is.

Even los van het feit dat dynamic effort als dan niet zwaar trainen is, blijft het slechts één oefeningen uit heel de training. Een belangrijke oefening, maar nog steeds één oefening.

Een schema/systeem/training is zo zwaar als de moeite die je er insteekt.
 
Ga je me vertellen de 1000 keer luchtcurlen even zwaar is als 10 minuten sleddraggen?

Ik weet het niet, ik heb beide niet gedaan. 1000 keer curlen lijkt me best moeilijk hoor:D
Maar eigenlijk moet ik dat voorbeeld geven, wnat jij zei dat 'die extra' workout vermoeiend kan zijn. Omdat die extra workout 'vermoeiend' kan zijn, betekent niet dat het ook 'zwaar' trainen is.


Laten we er nu maar gewoon van uit ga dat ik geen onzin verkoop tot het tegendeel bewezen is:o

OMg, wat zeg je nu man. echt waar, wat zeg je nu ?
Zeg je dat die 'extra' workout zwaarder is dan een CBB ? ? ? of nee, zeg je dat het uberhaupt 'zwaar' is.

Je weet niks over percenages, reps, whatever en er staat ook op dat het 'eerder' recovery werk is en dan nog durf je te zeggen dat het 'zwaar' kan zijn.

Zeg, flying fox, vind je bovenstaande niet genoeg tegenbewijs.
Nu lach je me gewoon uit man.
 
Dan lijkt het alsof je er van uitgaat dat op DE-dag elke oefening zo wordt getraind, terwijl de assistance even goed zwaar is.

Even los van het feit dat dynamic effort als dan niet zwaar trainen is, blijft het slechts één oefeningen uit heel de training. Een belangrijke oefening, maar nog steeds één oefening.

Een schema/systeem/training is zo zwaar als de moeite die je er insteekt.


Ja, maar

CBB= 4-5 oefeningen 70+%, 4x in de week.
WSB= 4-5 oef 70+ 2x in de week
1 oef 50%, 3-4 oef 70+ % 2x in de week.


Nou ?
als we enkel de DE pakken.
1 oef 50%
rest is 70+%

CBB:
alle oefening 70+%



En nee hoor, dynamic effort is ehct niet zwaar. Noodzakelijk of niet, daar ga ik niet over beginnen, maar 'zwaar' ? nee hoor...

Hmm, dit ruikt naar dezelfde soort discussie dat we hebben over dat 'extra workout':o
 
Het was wel verwarrend ja.

Welja, we hebben altijd de assistance vergeleken van wsb.
En als het op ME dagen aankomt, dan kan het zijn dat wsb zwaarder is dan een CBB. Maar op DE dagen niet, omdat je bij 1 oefening maar met 50-60% van je max traint. Ok, speed, al goed en wel, maar een CBB schema gaat 4x per week boven 70%, maar wsb enkel 2x per week.

Een wsb schema gaat 4x per week of vaker boven de 70%, Op ME dagen met zowel het toppen als met de assistance, op DE dagen enkel met assistance (ja, ook zware board presses en goodmornings worden veel als assistance gebruikt).

Maargoed filosoferen over hoe intensief een programma is, zonder ervaring met het programma not done... Op papier is het 20 rep squat programma niet zwaar, je gaat niet heel hoog in gewicht en ook niet in volume, maar als je het eens probeert lig je na iedere workout in kreukels.
 
Ik weet het niet, ik heb beide niet gedaan. 1000 keer curlen lijkt me best moeilijk hoor:D
Maar eigenlijk moet ik dat voorbeeld geven, wnat jij zei dat 'die extra' workout vermoeiend kan zijn. Omdat die extra workout 'vermoeiend' kan zijn, betekent niet dat het ook 'zwaar' trainen is.
Hangt van je definitie van zwaar trainen af.
Ik beweer ook niet dat die extra workouts zwaarder dan of even zwaar zijn als weet ik veel wat, maar gewoon dat ze opzich best zwaar kunnen zijn. Op een andere manier dan bvb een ME dag.




OMg, wat zeg je nu man. echt waar, wat zeg je nu ?
Zeg je dat die 'extra' workout zwaarder is dan een CBB ? ? ?
Nee


of nee, zeg je dat het uberhaupt 'zwaar' is.
ik denk dat we beter stoppen de term "zwaar" te gebruiken, want volgens mij bedoelen we er allebei wat anders mee.


Je weet niks over percenages, reps, whatever en er staat ook op dat het 'eerder' recovery werk is en dan nog durf je te zeggen dat het 'zwaar' kan zijn.
Natuurlijk durf ik dat. Het is niet omdat je GPP doet dat je als een mietje moet trainen.


Nu lach je me gewoon uit man.
Je hebt me door:rolleyes:
 
:roflol:

Zullen we maar back on-topic gaan? Jullie hebben al veels te veel gespammed :P
 
Een wsb schema gaat 4x per week of vaker boven de 70%, Op ME dagen met zowel het toppen als met de assistance, op DE dagen enkel met assistance (ja, ook zware board presses en goodmornings worden veel als assistance gebruikt).
CBB ook.
met 1 klein verschil. WSB neemt ook in totaal 2 oefeningen onder 70% CBB doet dat niet.
CBB wins!

Maargoed filosoferen over hoe intensief een programma is, zonder ervaring met het programma not done... Op papier is het 20 rep squat programma niet zwaar, je gaat niet heel hoog in gewicht en ook niet in volume, maar als je het eens probeert lig je na iedere workout in kreukels.

Geen ervaring ? ik heb wsb wel gedaan hoor. Weliswaar zonder die 'extra workouts'.
Wel grappig, op pagina 2 of 3 zat ene mij uit te lachen met 'waarschijnlijk doet jij 20 rep squats' en dan komt de andere hier zeggen hoe hardcore het is. :roflol:

Even ter duidelijkheid. 20 rep squats doe ik ook af en toe met mijn 10 rm.
20 rep squats kan ook niks zijn als je het met je 30rm doet :o
Belang van percentages mensen! USE IT!
 
Hangt van je definitie van zwaar trainen af.
Ik beweer ook niet dat die extra workouts zwaarder dan of even zwaar zijn als weet ik veel wat, maar gewoon dat ze opzich best zwaar kunnen zijn. Op een andere manier dan bvb een ME dag.

Of CBB.
dus recovery work argument = flater




:)


ik denk dat we beter stoppen de term "zwaar" te gebruiken, want volgens mij bedoelen we er allebei wat anders mee.

90%(? ? ?) van alle discussies onstaan door interpretieverschillen.
:o

Natuurlijk durf ik dat. Het is niet omdat je GPP doet dat je als een mietje moet trainen.

Je gaat niet all out.
wsb inclusief extra workout niet persé zwaarder dan CBB.
Yes or no ?

Je hebt me door:rolleyes:

Ik sta bekend om mijn mensenkennis.
 
Edit: ff wat verkeerd gelezen

Geen ervaring ? ik heb wsb wel gedaan hoor. Weliswaar zonder die 'extra workouts'.

Mss heb je wel iets fout gedaan? Niet echt hard getrained mss? Ik kan ieder zwaar programma licht maken door dingen op een bepaalde marnier te interpeteren.

Wel grappig, op pagina 2 of 3 zat ene mij uit te lachen met 'waarschijnlijk doet jij 20 rep squats' en dan komt de andere hier zeggen hoe hardcore het is. :roflol:

Waar wordt dat gezegd dan???
 
Dus voor de duidelijkheid Cyan;

Jij wilt met deze discussie duidelijk maken dat je harder traint dan de mensen uit de West Side Barbell Gym? ( of ieder ander die WSB doet )
 
Edit: ff wat verkeerd gelezen



Mss heb je wel iets fout gedaan? Niet echt hard getrained mss? Ik kan ieder zwaar programma licht maken door dingen op een bepaalde marnier te interpeteren.

Nee hoor, ging super. Ging goed vooruit op kracht.
alleen vind ik mijn huidige schema zwaarder dan wsb.


Waar wordt dat gezegd dan???

Ik wed dat cyan het type gast is dat ALL OUT gaat op een 15 repper flys met 10 kilo dumbbells. om vervolgens gniffelend naar de 200+ squater te kijken en te denken: they're never gonna expect how huge im gonna be!!

200 was het, miskeken.
 
Dus voor de duidelijkheid Cyan;

Jij wilt met deze discussie duidelijk maken dat je harder traint dan de mensen uit de West Side Barbell Gym? ( of ieder ander die WSB doet )

Bring em on.

Nee, ik zeg dat mijn CBB schema (dus op zo'n manier trainen voor optimale mass gains) zwaarder is dan de templates dat wsb aangeeft.
Maar als je dat laatste hanteert, dan ga je zo hard vooruit op kracht dat je met monstergewichten traint dat het LIJKT alsof ze veel harder trainen.
Maar het gaat erom hoe 'zwaar' een bepaald persoon een bepaald gewicht hanteert.

Een mier kan 6x zijn bw tillen(paar grammen zullen we zeggen)
mensen natuurlijk meer.
Wie is sterker ? De mier.

Ik wil hiermee zeggen dat je niet louter naar de gewichten moet kijken, maar naar de hoe zwaar een persoon traint (dus hun percentages van de rm)
 
Met je verhaal wil je dus gewoon 'ja' zeggen.
De meeste PL'ers lijken alleen maar zwaar te trainen omdat ze zo sterk zijn?
 
Het gaat om de nuances, ik ga niet zomaar "ja" zeggen.

Dan ga je waarshcijnlijk alles wat ik zei omdraaien in 'cyan beweert dat hij zwaarder traint dan *insert sterke PL'er*...

Het gaat hem enkel om de percentages.
 
jongens, waar hebben jullie het over...

Wanneer is een programma zwaar? Ik vraag me af of die vraag uberhaupt al te beantwoorden is.

Is een programma zwaar als je het een jaar moet volhouden om om de dag trainen? Of als je knie kapot gaat? Als je 30.000 kg workload creëert op de grote drie per week? Een emmer die je iedere week net iets verder vol moet kotsen?

Wordt wat lastig als je dan ook nog op basis van zo'n aanname andere conclusies wilt maken...
 
jongens, waar hebben jullie het over...

Wanneer is een programma zwaar? Ik vraag me af of die vraag uberhaupt al te beantwoorden is.

Is een programma zwaar als je het een jaar moet volhouden om om de dag trainen? Of als je knie kapot gaat? Als je 30.000 kg workload creëert op de grote drie per week? Een emmer die je iedere week net iets verder vol moet kotsen?

Wordt wat lastig als je dan ook nog op basis van zo'n aanname andere conclusies wilt maken...

Wanneer de percentages van de rm per oefeningen over het algemeen lager is dan een ander schema kan je zeggen dat de ene minder zwaar is dan de andere.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven