MuscleMeat

Mass Traing VS Strength Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
even wat krachtstats, dan ben ik van dat gezeik ook af.
1xbw bench
2x bw deadlift
1,8(:D) bw squat.

Niemand heeft hier iets gezegd over jou krachtstats. Dus welk gezeik bedoel je?
 
Hij vond het niet goed genoeg, deed veel meer dan dat er werd aangeraden(aangeraden is zefl een zeer zacht woord in dit context) en dan is wsb nog steeds 'op en top' ?
Ohja, misschien nog het belangrijkste, wat was zijn gains eigenlijk ? als ik mij niet vergis ging ie wel vooruit op kracht, maar niet op massa.
Maar nogmaals, don't shoot me if i'm wrong.
Ik weet het niet, vraag het KaLe. Maar onze kleine discussie gaat niet over kracht/massawinst bij wsb, maar over hoe zwaar het is.


Wel ja, we hebben even een interpretatie verschil. Tuurlijk zijn er verschillende wsb schema's maar met eenzelfde systeem maar als je ziet dat de reps 8-12 hoog staan, dan kan oefeningen zoals 'rows, board presses, pullups' onmogelijk zwaar zijn. Wij gaan beiden akkoord dat dat hun systeem is hé? Wel, dan heb ik meer dan gelijk met mijn statement, dat mijn 'conventional' bb training zwaarder is dan wsb.
Maar wie zegt dat assistance per sé met "hoge reps" moet?
Maar het klopt wel, bij alles wat ik persoonlijk al van wsb heb gelezen wordt voor assistance een reprange van ergens tussen de 6 en 15 aangeraden omdat dit ideaal zou zijn voor hypertrophie.
The Repetition Method
The repetition method is “lifting a non-maximal load to failure.” (Zatsiorsky 100) The repetition method is best for hypertrophy. According to Zatsiorsky, it is only the final lifts of the set that the maximal number of motor units is recruited. The big drawback to this method is that when one trains to failure, it is difficult to recover. Also, because of the fatigue, the last reps are often done with poor form and thus injury can result. This program uses a modified form of the repetition method. All supplementary and accessory lifts are done until a breakdown of form takes place or when an athlete perceives that he has only 1 or 2 reps left. It is important for the athlete to push himself, but to know his limits. The parameters of this method are broad and really depend on the individual lifter. Generally though, the sets fall between 3-8 and the reps from 6 to 15. It is important to point out that these lifts should not take away from the overall program, but add to it.. By training to failure on every set, the effect of the program would be lost.

Modified Repetition Method Parameters.
Load (Intensity) 60-80%
# of Exercises All supplementary and accessory lifts
Sets/Reps 3-8/6-15
Rest Interval 1-3min
Frequency/Week All Workouts
Weeks/Exercise 1-5

Ik snap niet goed waarom met 8 reps trainen onmogelijk zwaar kan zijn ???

rood: omdat de assistance uit hoge reps bestaat, wat dus automatisch erg licht is. Tenzij je natuurlijk afwijkt van het systeem (ja, systeem,niet schema), maar dan is het geen wsb meer.
En als ik me niet vergis zei MS ooit eens dat ie nooit onder de 10 reps gaat voor triceps extensions (isolatie!!!!) omdat hij vond dat het niet goed was voor de ellebogen.
(ok, lage steek, want dat heeft niks te maken met wsb:D)
ik ga doe ook liever hoge reps op isolatie.
 
Idd, onder dat vet heeft die gast natuurlijk helemaal geen massa zitten met zijn 2x50kg quarter squat.
En wat zit je toch steeds te zeiken over WSB, waarom zeg je niets over Smolov, Metal Militia of Boris Sheiko bijvoorbeeld?

Omdat ik niks over dat soort traingen weet en ik daar geen oordeel over wil vellen.
Ik zei al in het begin dat ik louter mijn CBB schema vergeleek met WSB en dat ik tot conlusie kwam dat een CBB schema zwaarder trainen is dan WSB. DAT IS AL! Dit is geen BB VS PowerLift.
Pfew, ben blij dat we al daarop verder zijn uitgeraakt.
 
Wtf is dit voor gezeur over WSB en 'CBB'? Powerlifters zijn sterker dan bodybuilders (van hetzelfde niveau) dus dit gaat echt nergens over.
 
Ok, leuk, je probeert al, kan je nu je stelling verdedigen ? Ik heb op pagina 2 een schema staan, dus wat jij zegt kopt niet echt, tenzij je zelf aankomt met wat argumenten ? ? ?
Zelfs flyingfox ging akkoord met mij hoe dat het systeem in elkaar zit, dus please please please argumenten.

WSB is idd 6-8x per week trainen, naast de 2 ME en 2 DE workouts volgen nog aanvullende workouts (zoek elitefts er maar op af, ik ga het iig niet voor je doen). Dat Flying Fox met het door jouw geposte template akkoord ging zegt niet zoveel, Flying Fox is echt geen autoriteit ofzo als het om WSB gaat.
 
Wtf is dit voor gezeur over WSB en 'CBB'? Powerlifters zijn sterker dan bodybuilders (van hetzelfde niveau) dus dit gaat echt nergens over.

CBB is conventional Bodybuilding training. Voor de 100ste keer.
en over dat andere heb ik ehct geen goesting om mezelf weer te herhalen. Zoek het zelf op.

Het lijkt wel dat enkel Flying Fox hier deftig op ingaat (of kan ingaan :D)

Ik neem effe een break, eating time. :-)
 
Als je niets over het onderwerp weet moet je er inderdaad geen oordeel over vellen.
Powerlifters (west side barbell) trainen 1 oefening met max gewichten en daarna doen ze sissy isolatie oefeningen. Ze trainen ook maar 2 keer per week echt hard. De andere 2 dagen hebben ze een 'dynamic training'. Excuus voor training met pussy weights. Vergeleken met een bodybuilder die constant van 70 tot 90% traint! Conventional bodybuilding training is harder trainen dan WSB.

Verder raden PL ook enkel 'squats/milk/mcdonalds' aan en dat zie je ook aan hun vadsig figuur.

:D

Je doet alsof alle powerlifters zo trainen, tussen haakjes vermeld je ff terloops dat het over WSB gaat. Al die 'argumenten' die je aanhaald hebben geen bal met PL te maken, maar met WSB.
Het topic gaat over 'strenght training' vs 'mass training'. Nou de assistance van WSB is al niet krachtgericht, dus daar gaat je hele theorie.
 
Als je niets over het onderwerp weet moet je er inderdaad geen oordeel over vellen.


Je doet alsof alle powerlifters zo trainen, tussen haakjes vermeld je ff terloops dat het over WSB gaat. Al die 'argumenten' die je aanhaald hebben geen bal met PL te maken, maar met WSB.
Het topic gaat over 'strenght training' vs 'mass training'. Nou de assistance van WSB is al niet krachtgericht, dus daar gaat je hele theorie.


Jij hebt waarschijnlijk dus enkel naar de topic titel gekeken, dan klik je op pagina 2 en begin je direct al mee te doen zonder de voorgaande posts te lezen.

What a waste of time.:rolleyes:
 
Nee. Ga je nu niet meer in op mijn posts?
 
Ok, leuk, je probeert al, kan je nu je stelling verdedigen ? Ik heb op pagina 2 een schema staan, dus wat jij zegt kopt niet echt, tenzij je zelf aankomt met wat argumenten ? ? ?
Hij heeft wel gelijk. Op de site van wsb staan er enkele artikels over extra trainingen. 6 keer per week trainen bij wsb is niet ongewoon.
Het basic template is wat het belooft, namelijk de basis. Wat je er rond bouwt hangt van de atleet af.

Zelfs flyingfox ging akkoord
Idd, ZELFS ik, de grote DBB powerlifting guru.
 
@cyan

Hahahaha dat komende van een gast die lichamelijk gezien nieteens in staat is om onder parallel te squatten, en 74 kilo weegt na 2 jaar training.

Please man, deel die geheimen met ons hoe jij deze geweldige resultaten hebt geboekt.

Dat wsb voor jou niet werkte heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je gewoon te dom bent (no offense) om het schema goed te begrijpen.

Dat jij jezelf uberhaupt nog serieus neemt na die mislukte smolov affaire is voor mij een raadsel, je eigen domheid is je de baas.

Afz. wakkie.
 
Ik weet het niet, vraag het KaLe. Maar onze kleine discussie gaat niet over kracht/massawinst bij wsb, maar over hoe zwaar het is.

Je hebt gelijk. Ik zal hierbij ook niet kale lastigvallen voor deze zondagsdiscussie:D


Maar wie zegt dat assistance per sé met "hoge reps" moet?
Maar het klopt wel, bij alles wat ik persoonlijk al van wsb heb gelezen wordt voor assistance een reprange van ergens tussen de 6 en 15 aangeraden omdat dit ideaal zou zijn voor hypertrophie


Ik snap niet goed waarom met 8 reps trainen onmogelijk zwaar kan zijn ???.

Kijk zie je, eigenlijk is dat al bullshit van wsb. 6-15 ideaal voor hypertrofie ? Het gaat niet om de reps, maar om de % van je rm. Maar goed, de gemiddelde mens gaat juist zeer goed op 6-15 reps, maar in enge theorie is het maar bullshit.

Kijk ik geef een voorbeeld waarom met 8 reps trainen niet zwaar is.
Stel je bench = 100
Hoeveel kilo zou je dan moeten doen voor 8 keer ? 65-70%
Assistance is dus zo rond de 75% trainen (en dan pak ik nog een hoger percentage).
Terwijl het voor BB's aangeraden is om rond 70-85% te trainen voor optimale resultaten. Welke is dan zwaarder ?



ik ga doe ook liever hoge reps op isolatie.

Waste of energy imo, maar wel grappig.
Nu zijn we in een omgekeerde wereld beland :-)
 
@cyan

Hahahaha dat komende van een gast die lichamelijk gezien nieteens in staat is om onder parallel te squatten, en 74 kilo weegt na 2 jaar training.

Please man, deel die geheimen met ons hoe jij deze geweldige resultaten hebt geboekt.

Dat wsb voor jou niet werkte heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je gewoon te dom bent (no offense) om het schema goed te begrijpen.

Dat jij jezelf uberhaupt nog serieus neemt na die mislukte smolov affaire is voor mij een raadsel, je eigen domheid is je de baas.

Afz. wakkie.


Kan je enkel persoonlijk aanvallen, verder ben je niks waard.
Wat kan ik hierop allemaal zeggen eigenlijk. Praatjes vullen geen gaatjes ?
Zeer stoer van je om zo te reageren, is natuurlijk veel simpeler om inhoudelijk in te gaan. :o
 
8x60-70 als je bench 1RM 100 kg is???

Black rush, doe jij nou aub niet dom, het hangt natuurlijk allemaal af van je hoeveelheid type vezels in een bepaalde spiergroep. Dus ja, er kunnen mensen bestaan die 8x60-70 kilo zullen benchen met een rm van 100 kilo.

Maar goed, ik heb een vraagteken erachter gezet omdat ik niet precies wist hoeveel percentage gemiddeld 8 reps is. Als jij het weet, zeg het dan pls, is het hoger of lager ?
 
Kijk zie je, eigenlijk is dat al bullshit van wsb. 6-15 ideaal voor hypertrofie ? Het gaat niet om de reps, maar om de % van je rm. Maar goed, de gemiddelde mens gaat juist zeer goed op 6-15 reps, maar in enge theorie is het maar bullshit.

Kijk ik geef een voorbeeld waarom met 8 reps trainen niet zwaar is.
Stel je bench = 100
Hoeveel kilo zou je dan moeten doen voor 8 keer ? 65-70%
Assistance is dus zo rond de 75% trainen (en dan pak ik nog een hoger percentage).
Terwijl het voor BB's aangeraden is om rond 70-85% te trainen voor optimale resultaten. Welke is dan zwaarder ?

Het aantal reps dat je met een vast percentage kunt maken is nergens vast gelegd, maar 70-85% zal wel ongeveer neerkomen op 6-15 reps (en dit wordt ook nog door lifts op 90%> aangevuld bij wsb), dus wat zit je nou slap te lullen?
 
WSB is idd 6-8x per week trainen, naast de 2 ME en 2 DE workouts volgen nog aanvullende workouts (zoek elitefts er maar op af, ik ga het iig niet voor je doen). Dat Flying Fox met het door jouw geposte template akkoord ging zegt niet zoveel, Flying Fox is echt geen autoriteit ofzo als het om WSB gaat.

Wat ik van wsb gelezen heb kwam van niemand anders dan Dave Tate. Is hij bevoegd genoeg ?

Op t-nation heb ik niks gelezen van aanvullende trainingen en ik ben nu momenteel wat artikels aan het lezen op elitefts, dus uno momento please.
 
Black rush, doe jij nou aub niet dom, het hangt natuurlijk allemaal af van je hoeveelheid type vezels in een bepaalde spiergroep. Dus ja, er kunnen mensen bestaan die 8x60-70 kilo zullen benchen met een rm van 100 kilo.

Maar goed, ik heb een vraagteken erachter gezet omdat ik niet precies wist hoeveel percentage gemiddeld 8 reps is. Als jij het weet, zeg het dan pls, is het hoger of lager ?

haha, jij zit een programma af te kraken omdat de % te laag zijn. Maar je hebt ondertussen geen idee van hoe zwaar het gewicht is.
Als jij een dicussie voert terwijl je argumenten uitgaan van wat aannames ben je niet echt goed bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven