AndroidHealthClinic

Massa borst!!!

Bezoekers in dit topic

4 sets incline flyes
3 sets incline benchpress/dumbbell press

Vaak doe ik mijn borsttraining zelfs na mijn schoudertraining. Heb het gevoel dat als ik eerst borst doe en dan pas schouders mijn schouders veel overnemen. als ik die al vermoeid heb voel ik bij mijn borsttraining mijn borst veel meer.
 
Laatst bewerkt:
Lukt jou dat echt 2 sets? Welke 2 pak je dan voor de borst?

???

Bedoel je hoeveel reps hij in die 2 sets per oefening pakt? Je houdt er een opmerkelijke terminologie op na.
 
IS het normaal dan dat ik het idee heb dat sinds ik 5 oefeningen doe van 4 sets elk.. het idee heb dat mijn borst eindelijk een beetje begint te reageren??

(Incline dumbbell, dan Flyes, dan banken, dan crossover op de machine, en als laatste banken met wijde greep in de smith)
 
Ik ben zelf gegaan van 5 oefeningen voor borst in een splittraining naar 2 oefeningen op een Ub dag. De borst is eigenlijk maar een relatief kleine spiergroep en met twee goede oefeningen zoals bv benchpress en flyes is het genoeg om ze goed aan te pakken.
 
als ik fb volg pak ik zelfs maar 1 set
bij massa en supersetten meestal 3 sets van12/8/8/8

gewoon doen wat je lekker vind aanvoelen
 
ik doe nu voor borst:

maandag:

flat bench press: 1 opwarmset + 3 sets
flat bench fly's: 3 sets

donderdag:
incline bench press: 1 opwarmset + sets
incline fly's: 3 sets

is dit genoeg voor massa te bouwen? ik deed eerst altijd 20-30 sets per week maar daar krijg ik alleen kracht van:(
 
ik train me borst 3 keer per week en dan elke keer een dag rust ertussen.
per dag pak ik dan 3 oefeningen met 3 herhalingen en die wissel ik ook elke dag weer af. Hierdoor wen ik niet zo snel aan een oefening en heb ik steeds het gevoel dat ik extra moeite moet doen
 
Ik geloof best dat het werkt maar mentaal zou ik het niet aankunnen. Vind het heerlijk op 4 flinke sets borst te trainen. 2 sets zo voor mijn geestelijke gesteldheid niet goed zijn;)


benchpressen oefen je ook de buikspieren mee :D
 
ik train me borst 3 keer per week en dan elke keer een dag rust ertussen.
per dag pak ik dan 3 oefeningen met 3 herhalingen en die wissel ik ook elke dag weer af. Hierdoor wen ik niet zo snel aan een oefening en heb ik steeds het gevoel dat ik extra moeite moet doen

WaArOm NiEt 4x In De WeEk:p






ik doe borst 1x in de week 3a4oefeningen+-14sets
 
???

Bedoel je hoeveel reps hij in die 2 sets per oefening pakt? Je houdt er een opmerkelijke terminologie op na.

Hij pakt dus 2 sets maar welke 2 oefeningen pakt hij dan voor zijn borst... :D
 
Misschien zou ik ook goed reageren op 2 oefeningen en dan 6 sets per oefening.
Echter ik doe liever wat meer oefeningen en dan maar 2 sets per oefening.
Beetje variatie houd het leuk.


dat heb ik dus andersom.
Ik heb het gevoel dat ik alles uit de kast kan halen als ik mij concentreer op 2 oefeningen en dan zoals je zegt 6 series per oefening.
Ondanks dat ik volluit ga heb ik ook niet het gevoel dat ik bij de laatste serie slapper/vermoeider wordt.
Dus je kan steeds dichter naar je grens toewerken.
maar met 2 setjes per oefening gaat dat naar mijn mening niet.
Mijn methode vind ik iets minder blessure gevoelig.

En variatie is er toch ook wel als je de ene keer gaat bankdrukken en een volgende training gaat dumbbell pressen.
Misschien maakt het uiteindelijk niet zoveel uit,het aantal setjes komt toch bij allebei redelijk overeen.
Dus kijk maar welke manier jou voorkeur heeft.
 
Barbell bench press is overrated!!! Stick het too dumbbell presses, flyes (dumbbell, cable) eventueel nog pullover maar daar komen je lats ook weer bij kijken.
 
Hahahah Shivo, dies goed !!

Als ik eerst mijn schouders uitput en dan daarna nog mijn borst ???

Sta ik te bencpressen met 20 tot 40 kilo !!!

Schouders + borst bij mij op een dag is helemaal k*t ...

Toch vind ik dat ik redelijk een dikke borst heb ( wel bulk ) met een een 40-60 kilo bencpresjes. :mad:
 
Barbell bench press is overrated!!! Stick het too dumbbell presses, flyes (dumbbell, cable) eventueel nog pullover maar daar komen je lats ook weer bij kijken.

vind barbell bench press de basis oefening die niet mag ontbreken.
en dumbbell press op een goeie 2de plek
de overige oefeningen komen daarna

en volgens mij pak je met bankdrukken een stuk van je lats erbij
wat je bij dumbbell press niet of minder hebt.
dan ga je meer met je schouders en triceps werken.
dus gewoon bankdrukken is in mijn ogen de beste massa bouwer voor het bovenlichaam.
 
Back
Naar boven