XXL Nutrition

Massa en Kracht tegelijk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ferhatt16

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
110
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Hallo Iedereen,

Ik heb een korte vraagje,

veel mensen proberen om te groeien ( spiermassa )
Natuurlijk wil ik ook groeien maar ook veel kracht krijgen ( hebben).

Heeft iemand iets voor mij, ik wil ze allebei tegelijk of kan dat niet?

groetjes.
 
Niemand?
 
Nee niemand, zoiets bestaat niet. Kijk maar naar jarno hams wel heel sterk maar geen massa op vet na. En dan heb je nog jay cutler veel massa maarja slaat geen deuk in een pakje boter.
 
rond 5reps-reprange blijven, veel compounds.
 
Mag hopen dat je sarcastisch bent.

Mariusz Pudzianowski nuff said
 
Pyramide training: [Link niet meer beschikbaar]
 
Meer gewicht=meer spiervezels aanspreken=meer massa
 
Ik zelf volg momenteel een schema voor massa en kracht(volgens mijn personal trainer)

Ik pak een gewicht dat ik maximaal 7x kan
ik doe hiermee 4 setjes van 5 herhalingen,elke set behoud het zelfde gewicht.
Daarna een set met het helft van het gewicht en daarmee doe ik 30 herhalingen.

(doe dit niet als je de volgende dag moet werken, want dan doet alles verrekte zeer:P)
 
waar zijn die 30 herhalingen goed voor als je op massa/kracht traint?

is imo goed voor uithoudingsvermogen en je pezen en misschien zelfs voor droog trainen.. Zie er geen toegevoegde waarde voor kracht en massa?
 
hij zegt om zo het diepere spierweefsel te pakken en spierconditie.

Ik train voor strong man en als ik na 5x de auto niet meer kan op tillen. Dan word het niet wat.

Daarvoor was het zei hij
 
zorg ervoor dat je goed en genoeg gaat eten, dit zorgt voor meer kracht tijdens je training, (train zo intensief en zwaar als je net niet kunt) en een goed herstel waardoor je sneller meer gewicht aankan en dus ook harder groeit, oftewel massa en kracht opbouwt.
ik ben zelf enkele weken terug weer begonnen met trainen na 4 jaar, ik heb altijd gewoon redelijk zwaar getraind maar niet goed gegeten, nu ben ik na 5 weken training met wel genoeg en goede voeding gegroeid als kool en zit bij een aantal oefeningen op mijn gewicht terug welke ik 4 jaar geleden aankon!!!
zorg voor voldoende "trage" kh en goede eiwitten ongeveer een uur voor je workout en direct na je training +- 70 gram snelle suikers en creatine uurtje later weer een goede maaltijd met voldoende goede kh en eiwitten, ook de rest vetten vit. etc moeten in orde zijn! ik heb hier veel tijd en aandacht aan besteed en merk 300% verschil nu alles redelijk klopt.
misschien heb je er iets aan succes
 
Hoe meer spiermassa je hebt, hoe sterker je ook bent. Is toch logisch?

Massa en kracht iets apart? Dat vertelsel komt van mensen die niet weten waarover ze praten. Ja want een bodybuilder is maar een opgespoten en opgezwollen vat water... Natuurlijk zijn strongmen sterker op de 3 grote lifts, maar dat is ook hun discipline.
Een strongman zie ik nog geen zwemwedstrijd winnen ook.

Bodybuilders zijn evenwel niet zodanig sterk als hun gigantische massa doet vermoeden, maar in ieder geval wel heel sterk.
 
Veel en gezond eten + hard en zwaar trainen = massa bouwen!
Heel simpel formule.
 
Veel en gezond eten + hard en zwaar trainen = massa bouwen!
Heel simpel formule.

Veel en gezond eten+hard en zwaar trainen + voldoende rust = massa bouwen
 
Veel en gezond eten + hard en zwaar trainen = massa bouwen!
Heel simpel formule.
Niet alle manieren van hard en zwaar trainen zullen spiermassa aanzetten.

Nu bedoel ik niet dat er zogenaamde hypertrophy rep ranges nodig zijn, maar wel een mate van volume. Alleen maar max effort trainen met 1x5 is hard en zwaar trainen maar kan lage massa gains met zich meebrengen, terwijl 5x5 of zelfs 10x5 met lichtere gewichten meer massa kan geven.

Om maar niet te spreken van specifiekere methodes om te compenseren voor persoonlijke verhoudingen zodat het er ook uitziet dat je massa aanzet.

Of het moet zijn: Veel en gezond eten + hard en zwaar trainen + AAS = massa bouwen!
 
Nee niemand, zoiets bestaat niet. Kijk maar naar jarno hams wel heel sterk maar geen massa op vet na. En dan heb je nog jay cutler veel massa maarja slaat geen deuk in een pakje boter.

Jay traint anders met behoorlijke gewichten. Maar je hebt wel gelijk dat je niet en te gelijk voor super veel kracht en veel massa kan trainen. Maar dit neemt niet weg dat bbers niet heel sterk zijn.
 
Back
Naar boven