Fitness Seller

massa/kracht/droog

Bezoekers in dit topic

ste

Novice
15 jaar lid
Lid sinds
20 jun 2003
Berichten
29
Waardering
0
kan iemand me even precies het verschil uitleggen tussen massa/kracht/droog , heb het nog niet helemaal door.

ik heb nog een vraag over dat 1 keer elke spiergroep per week als ik dus voor massa ga;

gaat mijn kracht er dan ook nog net zo snel op vooruit of hoe zit dat precies?
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt ook deels aan je trainingen, 3-6 reps is voor kracht, 6-12 voor massa. (over het algemeen, is voor andere verschillend, zelfde als met 1x per week mischien herstel je wel heel snel, de ander heel langzaam..gewoon questie van ervaring en uitproberen)
 
ste zei:
kan iemand me even precies het verschil uitleggen tussen massa/kracht/droog , heb het nog niet helemaal door.

massa is dus spieren kweken. dit gaat globaal gepaard met calinname > calverbruik

kracht is tja, kracht trainen kan je beter kijken in powerliftsectie naar de trainingschemas. alhowel dat niet wil zeggen dat BB er geen voordeel uit kunne halen. T staat ook niet los van elkaar:)

droog trainen is in mijn ogen meer droog "eten", dat houdt dus in dat je je opgebouwde massa meer definitie geeft door je vet% te verlagen..dit zal in t algemeen gepaard gaan met massaverlies.
maar droog trainen? velen geloven dat je met meer reps (15-20) meer definitei zal krijgen. ik beschouw dat als onzin.
meer definitei is in mn ogen grotere spieren die beter seperatie tonen ondrling..dus minder vet tussen die spieren zit (kort gezegd) oftwel, gewoon op massa blijven trainen maar met een dieet waarbij je calinname lager is dan je verbruik. zodoende zullen je spieren groter en gedefinieerder ogen dmv een lager vet%..droog dus
 
Murk zei:
Dat ligt ook deels aan je trainingen, 3-6 reps is voor kracht, 6-12 voor massa. (over het algemeen, is voor andere verschillend, zelfde als met 1x per week mischien herstel je wel heel snel, de ander heel langzaam..gewoon questie van ervaring en uitproberen)


Ik dach altijd dat zwaar met lage herhalingen altijd voor massa was, en licht met veel herhalingen voor kracht!
 
tonbors zei:
Ik dach altijd dat zwaar met lage herhalingen altijd voor massa was, en licht met veel herhalingen voor kracht!

nee hoor, zwaar en laag is ook voor massa in t algemeen..6 tot 10 reps

en 3 tot 6 ongeveer voor kracht..maar ja, richtlijnen he

licht en meere is voor uithoudingsvermogen
 
Back
Naar boven