XXL Nutrition

Massa kweken !! 1m82 54kg

Bezoekers in dit topic

Lopes

Novice
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
54kg
ey ben net 16 geworden en ben net begonnen met fitnessen , mijn stats zijn 1m83 en maar 54kg , heb geen anorexia of zo maar eet gewoon niet zo veel of anders eet ik fastfood , mijn streefgewicht is 75kg (droog) maar moet eerst massa kweken dan , zouden jullie mij kunnen helpen met hoe ik dat het beste zou kunen doen ?(voedingsschema/ shakes nemen of iet etc... alvast bedankt
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

onder het lezen van deze dingen, veel brood/rijst/pasta/vlees/vis/groenten/zuivel/etc naar binnen werken en kappen met die fastfood.

180 bij 54kg slaat echt NERGENS OP!

Shakes prima als aanvullende voeding

wat kom je aanzetten met shakes man, die gast komt 20kg aan in no-time met een beetje normaal eten. beter geeft hij zijn 30 euro uit aan vlees en rijst
 
wat kom je aanzetten met shakes man, die gast komt 20kg aan in no-time met een beetje normaal eten. beter geeft hij zijn 30 euro uit aan vlees en rijst

aanvullend

zeg toch niet dat hij zijn dieet moet baseren op shakes
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

onder het lezen van deze dingen, veel brood/rijst/pasta/vlees/vis/groenten/zuivel/etc naar binnen werken en kappen met die fastfood.

180 bij 54kg slaat echt NERGENS OP!



wat kom je aanzetten met shakes man, die gast komt 20kg aan in no-time met een beetje normaal eten. beter geeft hij zijn 30 euro uit aan vlees en rijst
Bedankt , wat ik nu eet is echt fout .
zo bv ?
-6u 100 ontbijtgranen + 0.5l melk( halfvolle of volle ???)
-8u 2 sandwiches met kipwit
10u 2 sandwiches met ham
12u 4 sandwiches met ham/salami/kipwit + 2 bananen
14u30 5 rijstkoeken+ 2 bananen
trainen ........
19u hangt er vn af wat moedrr maakt ; bv pasta met kip of noedels

21u 2 bananen 5 ristkoeken + 0.5l melk ?
goed of trekt op niets ????
 
ontbijten granen + 8 boterhammen, 10 rijstkoeken en 4 bananen is natuurlijk niet echt de basis om te groeien.

Mijn ontbijt + laatste maaltijd is evengroot als jou hele schema bij elkaar.
Probeer gewoon even goed te lezen dan kom je er vanzelf wel achter.
 
ontbijten granen + 8 boterhammen, 10 rijstkoeken en 4 bananen is natuurlijk niet echt de basis om te groeien.

Mijn ontbijt + laatste maaltijd is evengroot als jou hele schema bij elkaar.
Probeer gewoon even goed te lezen dan kom je er vanzelf wel achter.
haha ok bedankt man
 
ik zat ook in jouw situatie een tijd terug. (wordt nu bijna 17 en woog op me 16 iets meer dan 54kg maar ok)
tips bij die voeding:
eet 's ochtends veel! ik at muesli met kwark, veel (choco)melk en soms stuk fruit en boterham(men)
dan in de pauzes (tussen de lessen) nam ik een aantal boterhammen of +- 50gram pinda's/andere nootjes.
en 's avonds een goede bak kwark voor het slapengaan.
ook dronk ik gedurende de hele dag veel water (1.5-2l)
als je hiermee begint en dan later nog toevoegingen doet van bv shakes etc, gaat dat al veel opbrengen :)
 
1,5 -2 liter noem ik niet veel water. 6 of 7 liter noem ik veel water. Drink gerust een litertje of 3 - 4 hoor.

Begin je dag met brinta of havermout, eindig je dag met kwark en wat nootjes. Eet vooral een goede maaltijd NA je training (rijst, pasta, etc. met eitwit bron zoals kip) en ben niet te zuinig bij deze maaltijd.

Verder de hele dag goed eten en een goed trainingsprogramma volgen.
 
1,5 -2 liter noem ik niet veel water. 6 of 7 liter noem ik veel water. Drink gerust een litertje of 3 - 4 hoor.

Begin je dag met brinta of havermout, eindig je dag met kwark en wat nootjes. Eet vooral een goede maaltijd NA je training (rijst, pasta, etc. met eitwit bron zoals kip) en ben niet te zuinig bij deze maaltijd.

Verder de hele dag goed eten en een goed trainingsprogramma volgen.

ik kwam van halve liter per dag en mijn vrienden drinken ook niet meer dan een halve liter per dag denk ik. dus voor mij was dat wel veel.
veel is relatief btw :)
 
Bedankt boys
 
4 bananen per dag :roflol: prepare your angus.

Vooral consequent blijven eten, zelfs als je geen honger hebt. Om de 2 uur, en nooit je ontbijt overslaan.
 
idd ontbijt is zeer belangrijk. en ikzelf eet om:
7:00 ontbijt
10:10 tussendoortje
12:30 middag
15:05 tussendoortje
17:00-18:00 warm
19:00-20:00 iets kleins (op traindagen iets dat als pre workout kan dienen)
training
en daarna kwark en sleepie time.
juist nog een shake achter mijn training zou ik moeten kunnen nemen maar mijn ouders zijn tegen whey poeder etc (ze denken dat je hiervan binnen de week zoals arnold wordt ...)
 
Dus volgens jou drink je per dag 0.5l?

het ging over de hoeveelheid WATER.
tuurlijk drink ik wel meer(vroeger vaak frisdrank en 2xper dag bak koffie en melk) en bevat mijn voeding ook een groot deel water.
 
Ja maar ik zou niet zo clean eten aangezien de meeste in jouw situatie het niet voor elkaar krijgen genoeg te eten. Ik deed ook altijd mijn best clean te eten maar mijn progressie heeft een jaar stil gestaan na de eerste 11kg. Ben nu aan studeren en alweer 3 kg gegained haha. Ff na college halve kip met raspatat eten enzo. Dit klinkt misschien raar maar maak een keuze tussen een strak goed voedingsschema met clean eten of gewoon veel eten. Op gevoel lekker clean eten werkt vaak niet echt.
 
ik kwam van halve liter per dag en mijn vrienden drinken ook niet meer dan een halve liter per dag denk ik. dus voor mij was dat wel veel.
veel is relatief btw :)
In frisdranken, koffie, etc. zit natuurlijk ook een hoop water. Als je wilt bulken kun je bijvoorbeeld ook wel eens melk drinken. Zolang je maar een litertje of 3 - 4 aan vocht binnen krijgt.
 
In frisdranken, koffie, etc. zit natuurlijk ook een hoop water. Als je wilt bulken kun je bijvoorbeeld ook wel eens melk drinken. Zolang je maar een litertje of 3 - 4 aan vocht binnen krijgt.

3 of 4 is best ruim genomen. Er zijn volgens mij ook geen studies die overtuigend aantonen dat veel water je gezonder zou maken. Zou er niet teveel op focussen.
 
ontbijten granen + 8 boterhammen, 10 rijstkoeken en 4 bananen is natuurlijk niet echt de basis om te groeien.

Mijn ontbijt + laatste maaltijd is evengroot als jou hele schema bij elkaar.
Probeer gewoon even goed te lezen dan kom je er vanzelf wel achter.

Wat is jou laatste meal dan?
 
Back
Naar boven