MuscleMeat

Massa kweken op borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

barttndo

Cool Novice
Lid geworden
28 mrt 2013
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
77kg
Vetpercentage
13%
Hallo.

Even een vraag over de borst, de groep waar ik niet zo snel massa pak als bij mijn andere groepen.
Mijn eetschema is goed, andere trainingen ook, maar hoe pak ik nou het beste en snelste veel massa op de borst?

Mij schema is nu dit voor borst.

BP: 5 x 5 ( 80 - 85 kg )
Incline BP: 5 x 5 ( 65 - 75 kg )
Fly's ( cable's of dumbells als cables bezet zijn ) 3 x 8 hoog. 1 drop set
Fly's midden 3 x 8 1 drop set.
Overhead dumbell pull 5 x 5 ( 30 kg )


Ik had hier en verder op het internet gelezen dat Fly's zorgen voor een grotere borstkas en dat het ook allemaal er vanaf hangt hoe jou spieren reageren op een 5x5 of 3x8. Maar welke methode is nou het beste om die grote brede kast te kweken.
Het is niet dat mijn borst slecht is, maar de massa komt er moeilijk op voor mij.

Hoor graag tips of een andere methode die hier goed voor is.
 
Zorg er voor dat je techniek op de benches goed is (lees dit eens). Flyes kan je prima als aanvulling doen. 5x5 op bench en 3x8 voor flyes lijkt mij geen probleem.
 
Nogal persoonlijk, maar met fly's kan je wel goed massa pakken. Dumbbell fly's gewoon met max gewicht pakken, cable fly's met 50-75% van je max en gewoon goed op je vorm letten.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij werkt t om 2x per week me chest te trainen, het belangrijkste is dat je je chest voelt werken,techniek goed is en dat je progressie maakt in kracht/reps.
 
Mischien eens 4x8 of 3x10/12 als rep range op de bank.
Probeer eens te banken in de Smith als die er is, je kunt dan oefenen/comfortabel raken met wat zwaarder goed isoleren wat je later op de losse bank uit kunt voeren.
Fly's is een hele goed massabouwer zoals al gezegd door djRyan, zeker Cable fly's vind ik een goede oefening
En onthoud dat Rome ook niet in een dag gebouwd is.
 
Laatst bewerkt:
Mischien eens 4x8 of 3x10/12 als rep range op de bank.
Probeer eens te banken in de Smith als die er is, je kunt dan oefenen/comfortabel raken met wat zwaarder goed isoleren wat je later op de losse bank uit kunt voeren.
Fly's is een hele goed massabouwer zoals al gezegd door djRyan, zeker Cable fly's vind ik een goede oefening
En onthoud dat Rome ook niet in een dag gebouwd is.

vindt smith machine niet zon goed idee behalve als je blessures wilt oplopen natuurlijk
 
vindt smith machine niet zon goed idee behalve als je blessures wilt oplopen natuurlijk


Ja hij staat er om bekend maar zeg eens eerlijk, heb jij zelf of iemand in je directe omgeving een blessure opgelopen van de Smith?

Ik denk dat het meevalt maar als iemand er geen goed gevoel over heeft moet die het niet doen natuurlijk.
 
Zorg er voor dat je techniek op de benches goed is (lees dit eens). Flyes kan je prima als aanvulling doen. 5x5 op bench en 3x8 voor flyes lijkt mij geen probleem.

Ja ken het artikel al en heb er ook veel uitgehaald, zal wel genetics zijn helaas. Maar techniek let ik meer op dan het gewicht.

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 13:37 ----------

Voor mij werkt t om 2x per week me chest te trainen, het belangrijkste is dat je je chest voelt werken,techniek goed is en dat je progressie maakt in kracht/reps.

Train hem 2x per week.

Ik heb wel progressie gemaakt in de afgelopen weken, eerst ging 85 nog moeilijk en nu al een stuk makkelijk ( 8 reps zonder moeite ). Ook de dumbell fly's maak ik progressie in, alleen massa blijft uit haha.

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 13:40 ----------

Mischien eens 4x8 of 3x10/12 als rep range op de bank.
Probeer eens te banken in de Smith als die er is, je kunt dan oefenen/comfortabel raken met wat zwaarder goed isoleren wat je later op de losse bank uit kunt voeren.
Fly's is een hele goed massabouwer zoals al gezegd door djRyan, zeker Cable fly's vind ik een goede oefening
En onthoud dat Rome ook niet in een dag gebouwd is.

Klopt, maar als de massa nu ook daadwerkelijk te zien is behalve op de weegschaal zou ook tof zijn.
Ja Smith machine is er, maar die is meestal bezet door de fysio's..

Maar meer fly's bouwt meer massa, dus dan ook voor alle 3 de pecs fly's doen? Hoog, midden, laag.
 
Ja ken het artikel al en heb er ook veel uitgehaald, zal wel genetics zijn helaas. Maar techniek let ik meer op dan het gewicht.

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 13:37 ----------



Train hem 2x per week.

Ik heb wel progressie gemaakt in de afgelopen weken, eerst ging 85 nog moeilijk en nu al een stuk makkelijk ( 8 reps zonder moeite ). Ook de dumbell fly's maak ik progressie in, alleen massa blijft uit haha.

---------- Post toegevoegd 15 October 2013 om 13:40 ----------



Klopt, maar als de massa nu ook daadwerkelijk te zien is behalve op de weegschaal zou ook tof zijn.
Ja Smith machine is er, maar die is meestal bezet door de fysio's..

Maar meer fly's bouwt meer massa, dus dan ook voor alle 3 de pecs fly's doen? Hoog, midden, laag.

Als je chest 2x per week traint moet 2 oefeningen per training voldoende zijn denk ik: 1 flat en 1 incline oefening. Ik vind zelf incline cable flyes wel een lekkere oefening om naast bench press te doen.

En wat betreft smith kun je het gewoon een keer proberen hoor. De meesten hebben hun mening van: "smith is blessuregevoelig"' al klaarstaan zonder het ook maar eens geprobeerd te hebben. Ik heb zelf shoulder press en tijdje in de smith gedaan en dat voelde ook prima, het was niet meteen zo dat ik blessures kreeg oid, iets wat de meesten veronderstellen als je de smith gaat gebruiken.
 
Zit er een gedachte achter de 5x5 herhalingen? Een iets hogere rep range is in de regel effectiever (dit geldt uiteraard zeker niet voor iedereen), 8 tot 10/12 reps. En dan wellicht 3-0-1 tempo als je dit nog niet doet met maximaal 45 tot 60 seconden rust.
 
Zit er een gedachte achter de 5x5 herhalingen? Een iets hogere rep range is in de regel effectiever (dit geldt uiteraard zeker niet voor iedereen), 8 tot 10/12 reps. En dan wellicht 3-0-1 tempo als je dit nog niet doet met maximaal 45 tot 60 seconden rust.


Ik vraag mij dit ook af en precies dit wat jij hier zegt lijkt mij ook het beste.

3-0-1 is langzaam (3sec) omlaag en in 1 Seconden explosief uitstoten?
 
Ik vraag mij dit ook af en precies dit wat jij hier zegt lijkt mij ook het beste.

3-0-1 is langzaam (3sec) omlaag en in 1 Seconden explosief uitstoten?

Precies, en dan ook echt 1 seconde uitstoten en niet een halve seconde. En bij de vertragende beweging voel je je spieren gewoon heerlijk verzuren. Gewoon beheerst uitvoeren, zo heb ik het geleerd. Wellicht kan barttndo hier iets mee.
 
ik pak de chest 2 x per week ongeveer 4 oefeningen in totaal. werkt ook lekker. de 2e keer van de week voel je hem wel lekker burnen!
 
Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n gemixte vorm van een chest workout (je 5x5 focussed op strength en je 3x8 op hypertrofy) en het feit dat je 85 kilo benched (er van uit gaande dat je niet cheat, good form hebt) dat je dan een kleine chest hebt. Dan heb je of retarded genetics en dan is er denk ik weinig hoop voor je, of je eet gewoon niet genoeg. Maak je wel strength gains? Als je die ook niet maakt ligt het wss aan techniek/form of eten. Of aan het feit dat je jezelf mentaal niet hard genoeg pushed om nog die strength gains te maken. Ik zou zeggen upload is een filmpje van je 80-85 bench en post je voedingsschema. Ik ken persoonlijk namelijk helemaal niemand die 85 benched en een kleine chest heeft :/ zelfs de kleinere en dunnere gozertjes die dat benchen hebben een veel betere chest dan de average gym-go'er.

Het kan ook een psychologisch ding zijn. Misschien kijk jij in de spiegel en zie je een small as **** chest maar zien andere mensen dat silverback action.
 
Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n gemixte vorm van een chest workout (je 5x5 focussed op strength en je 3x8 op hypertrofy) en het feit dat je 85 kilo benched (er van uit gaande dat je niet cheat, good form hebt) dat je dan een kleine chest hebt. Dan heb je of retarded genetics en dan is er denk ik weinig hoop voor je, of je eet gewoon niet genoeg. Maak je wel strength gains? Als je die ook niet maakt ligt het wss aan techniek/form of eten. Of aan het feit dat je jezelf mentaal niet hard genoeg pushed om nog die strength gains te maken. Ik zou zeggen upload is een filmpje van je 80-85 bench en post je voedingsschema. Ik ken persoonlijk namelijk helemaal niemand die 85 benched en een kleine chest heeft :/ zelfs de kleinere en dunnere gozertjes die dat benchen hebben een veel betere chest dan de average gym-go'er.

Het kan ook een psychologisch ding zijn. Misschien kijk jij in de spiegel en zie je een small as **** chest maar zien andere mensen dat silverback action.

Enter is stuk toch?

Je hebt verder wel gelijk.
 
heeft niks met trainingsschema's of hoeveel reps je doet te maken, je groeit altijd op sommige plaatsen meer en op sommige plaatsen minder heeft met geluk of ongeluk te maken.
 
Back
Naar boven