XXL Nutrition

Massa kweken! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pidi

Novice
Lid geworden
16 dec 2010
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Sinds 1 Juli ben ik begonnen met trainen! Dit omdat ik (al langere) tijd ontevreden was over mijn lichaam.
Niet onzeker over mezelf, maar ik ken wel mijn minpunten en dat ik mager was, dat was duidelijk.

Even ter verduidelijking:
Leeftijd: 31
Lengte: 1.89

Doelstelling: Massa

Het eerste advies wat ik kreeg, was eten, eten en nog eens eten. Het liefst om de 2 a 3 uur iets! Hierbij gebruik ik ook Whey eiwitten.

Vanaf 1 Juli train ik 3 a 4x per week en ben sinds die tijd 10 kilo aangekomen en heb een "vet"percentage van 13% weten te behalen.
Ik kom dus van 70 kilo af en weeg nu 80 kilo!!!
Maar ik wil meer!!!

Ik train niet echt op vaste dagen, gezien ik onregelmatige werktijden heb.
Wel probeer ik regelmaat te houden in de volgorde!

Maandag: Schouders en benen
Woensdag: Rug en Triceps
Vrijdag: Borst en biceps
Zaterdag of Zondag: Buikspieren en cardio


Ik wil wel overschakelen op iets anders dan whey eiwitten om meer massa te kweken, als jullie suggesties hebben... Ok qua trainings schema's, let me know!
 
Laatst bewerkt:
geen biceps?

misschien creatine erbij nemen.. zie mensen een stuk voller worden door dat. Maar 't houdt natuurlijk ook vocht vast heb ik begrepen *-)
 
geen biceps?

misschien creatine erbij nemen.. zie mensen een stuk voller worden door dat. Maar 't houdt natuurlijk ook vocht vast heb ik begrepen *-)



Mea Culpa... Gelijk veranderd! Borst en Biceps natuurlijk :D

Ik heb thuis ook een pot met creatine staan. Alleen de eerste maand heb ik dit verkeerd gebruikt, door het te kort na het eten in te nemen.
Het schijnt dat het dan niet/nauwelijks/verminderd in de bloed baan terecht komt, maar meer in je maag! Sinds vorige week gebruik ik het 1.5u na het eten. Met als gevolg dat ik tijdens het trainen weer honger krijg...
 
Volgens mij is het handig om dit in te nemen direct na het opstaan op nuchtere maag.. En de eerste 5 dagen 2x per dag innemen. Dan na het opstaan innemen en direct na het trainen.
 
Iemand hier trouwens bekend met de TEXAS TRAINING METHOD?

Om alles zo zwaar mogelijk te trainen (als je zelf hebben kan) in 5 setjes van 5
Want is dit ook een goede methode voor massa? Of meer voor kracht?

Dit kreeg ik namelijk als een tip!
 
het is primair gericht op kracht, maar denk jij dat als je van een 60kg bench naar een 100 kg bench geen massa der bij hebt gekregen? als je meer gewicht aan kan word je ook echt wel groter hoor!
 
Met je trainingsschema zit het wel goed, doe precies dezelfde combinaties, alleen start ik waar jij eindigt en geen cardio.
 
10 kilo in 6 maanden? Wat eet je op een dag zoal?
 
het is primair gericht op kracht, maar denk jij dat als je van een 60kg bench naar een 100 kg bench geen massa der bij hebt gekregen? als je meer gewicht aan kan word je ook echt wel groter hoor!


Ok... Ik snap wat je bedoelt! Maar ik doelde eigenlijk meer op andere vormen van herhalen.
Dat bijvoorbeeld 3x10 meer effect kan hebben of 1x8+1x10+1x12
t.o.v. 5x5!!! Natuurlijk zal dit per persoon afhankelijk zijn, maar ik weet natuurlijk ook niet wat ieder zijn bevindingen zijn!

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

10 kilo in 6 maanden? Wat eet je op een dag zoal?


Ik eet s'ochtends eerst 2 of 3 broodjes met beleg en gelijk daarna een eiwitten shake. Aan het einde van de werkdag heb ik gemiddeld 12 broodjes op (meestal 6 bruine broodjes en 6 krentenbollen).
S'avonds warm eten, dan trainen evt. een kuipje met kwark en voor het naar bed gaan nog een eiwitten shake!

Normaliter at ik altijd wanneer ik honger had en nu bijna heel de dag!
Wat stiekem wel tegen valt om vol te blijven houden.
 
liters melk drinken
 
Ik eet s'ochtends eerst 2 of 3 broodjes met beleg en gelijk daarna een eiwitten shake. Aan het einde van de werkdag heb ik gemiddeld 12 broodjes op (meestal 6 bruine broodjes en 6 krentenbollen).
S'avonds warm eten, dan trainen evt. een kuipje met kwark en voor het naar bed gaan nog een eiwitten shake!

Normaliter at ik altijd wanneer ik honger had en nu bijna heel de dag!
Wat stiekem wel tegen valt om vol te blijven houden.

Voeding moet je nog wel ff aan werken.

1. Krentenbol is veel suiker, je bent waarschijnlijk ook veel vet gegained (kan het fout hebben natuurlijk. Maar zoals je misschien al begrijpt heb je helemaal niks aan die suikers, na de training wel, maar zo op een dag niet.

2. Je kan beter een whey shake voor of na het trainen nemen. Ikzelf neem hem er na omdat het lichaam dat het snelst opneem en omdat ik een zeer voedingsrijke maaltijd voor mijn training heb.

3. Die kwark kan je beter voor het slapen nemen, die whey shake zijn snelle eiwitten en die heb je voor het slapen niet nodig. Kwark zijn langezame eiwitten en dus ideaal voor het slapen gaan.

Ik weet niet of je een voedingsschema aan wilt houden, heb er zelf 1 maar met grote richtlijnen dus wil nog wel eens veranderen. Maar je kan dan je behoefte uitrekenen en met die info een voedingsschema in elkaar zetten. Hoe dat precies moet staat in de stickies
 
Laatst bewerkt:
Sinds 1 Juli ben ik begonnen met trainen! Dit omdat ik (al langere) tijd ontevreden was over mijn lichaam.
Niet onzeker over mezelf, maar ik ken wel mijn minpunten en dat ik mager was, dat was duidelijk.

Even ter verduidelijking:
Leeftijd: 31
Lengte: 1.89

Doelstelling: Massa

Het eerste advies wat ik kreeg, was eten, eten en nog eens eten. Het liefst om de 2 a 3 uur iets! Hierbij gebruik ik ook Whey eiwitten.

Vanaf 1 Juli train ik 3 a 4x per week en ben sinds die tijd 10 kilo aangekomen en heb een "vet"percentage van 13% weten te behalen.
Ik kom dus van 70 kilo af en weeg nu 80 kilo!!!
Maar ik wil meer!!!

Ik train niet echt op vaste dagen, gezien ik onregelmatige werktijden heb.
Wel probeer ik regelmaat te houden in de volgorde!

Maandag: Schouders en benen
Woensdag: Rug en Triceps
Vrijdag: Borst en biceps
Zaterdag of Zondag: Buikspieren en cardio


Ik wil wel overschakelen op iets anders dan whey eiwitten om meer massa te kweken, als jullie suggesties hebben... Ok qua trainings schema's, let me know!

Misschien kan ik je helpen, bekijk mn site eens.
 
Misschien kan ik je helpen, bekijk mn site eens.


Ik waardeer je aanbod, maar 0,20ct p/km en een afstand van ong.300km is al iets te veel van het goede! :D
 
Ik waardeer je aanbod, maar 0,20ct p/km en een afstand van ong.300km is al iets te veel van het goede! :D

Haha ja indd maar k kan je op afstand ook goed helpen hoor :cool:
 
Back
Naar boven