Fitness Seller

massa op kuiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

erikteeuwen

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 okt 2004
Berichten
24
Waardering
0
weten jullie een paar goeie oefeningen om snel massa op je kuiten te krijgen ?? en hoeveel reps moet je dan doen ??
 
oei moeilijk kuiten zijn sowieso moeilijk en je genetica komt bij kuiten echt om de hoek kijken!
 
veel herhalingen in je kuiten zitten veel slow-twitch vezels en die reageren beter op veel herhalingen 12-20 herhalingen met korte rust pauzes het werk in elk geval erg goed bij bij.

zittende kuitmachine/ staande calfraises

ohja cardio/ hardlopen wil ook goed helpen voor de kuiten.

succes
 
max 100 m sprint misschien iets?
 
Bij mij reageren ze goed op reps tussen de 20 en 30.
Heb ze vandaag ook weer zo getraind en branden dat ze doen die klootzakken
 
[Link niet meer beschikbaar]

In deze thread staat een ebook gepost en daarin staat een goeie (lees: uber pijnlijke) manier om de kuiten te trainen. Ook andere spiergroepen worden besproken. Kzou zeggen haal het af, en succes ermee.;)
 
ded.cop zei:
veel herhalingen in je kuiten zitten veel slow-twitch vezels en die reageren beter op veel herhalingen


DAt geld alleen maar voor de soleus, de gastrocnemius zijn juist overwegend fasttwicht die je dus moet belasten met zwaar gewicht/lagere reps.
 
teddybeerke zei:
Bij mij reageren ze goed op reps tussen de 20 en 30.
Heb ze vandaag ook weer zo getraind en branden dat ze doen die klootzakken
Inderdaad weinig spiergroepen dus zulk brandend gevoel geven!
 
Weinig spierroepen die zo getraind worden als kuiten.

Mensen doen 10-12 sets (of meer) voor biceps met lage reps en gaan dan ineens voor de kuiten, een spier die een stuk groter en veeeeeeel sterker is als de biceps, weinig setjes met veel (soms heel veel) reps doen.

Vreemde is alleen dat ik heel veel mensen hoor roepen over dat branden en dat ik gelijktijdig heel veel mensen hoor klagen dat de kuiten niet groeien ? ?
 
3XL zei:
Vreemde is alleen dat ik heel veel mensen hoor roepen over dat branden en dat ik gelijktijdig heel veel mensen hoor klagen dat de kuiten niet groeien ? ?

En wat betekent dat dan volgens jou? Want ik begrijp niet waar je naartoe wil...
Dat velen blijkbaar niet op de meest efficiënte manier trainen?
 
Santoz zei:
En wat betekent dat dan volgens jou? Want ik begrijp niet waar je naartoe wil...
Dat velen blijkbaar niet op de meest efficiënte manier trainen?
ja er zit wel wat in ,in wat hij zegt.
maar als je echt geen aanleg hebt in je kuitspieren .
dan maakt hoge noch lage herhalingen veel verschil.
en andersom hetzelfde .
heb je die wel die aanleg.
dan groeien ze op lage, evenals hoge reps.
maar afwisselen is waarschijnlijk het beste.
denk ik
 
Waar hij denk ik naar toe wil is dat mensen klagen over hun kuiten, maar ze er gewoon niet genoeg aandacht aan besteden, en dat ze verwachtten met een louzy 4 setjes in de week met veel herhalingen de knaapjes gaan groeien...
zo werkt het niet.. besteedt eens net zoveel tijd aan je kuiten als aa je biceps (een half uur) en dat 2 keer per week, en kijk dan eens.

(ps: niet dat ik het zelf doe ofzo, maar ik klaag ook niet)
 
dixi4ever zei:
Waar hij denk ik naar toe wil is dat mensen klagen over hun kuiten, maar ze er gewoon niet genoeg aandacht aan besteden, en dat ze verwachtten met een louzy 4 setjes in de week met veel herhalingen de knaapjes gaan groeien...
zo werkt het niet.. besteedt eens net zoveel tijd aan je kuiten als aa je biceps (een half uur) en dat 2 keer per week, en kijk dan eens.

(ps: niet dat ik het zelf doe ofzo, maar ik klaag ook niet)

Ja meer is inderdaad beter :rolleyes:
 
willem9 zei:
Ja meer is inderdaad beter :rolleyes:
Ik hoor het wel vaker hoor dat in tegenstelling tot andere spiergroepen kuiten wel meer kunnen verdragen dus zo gek is het nog niet.
 
3XL zei:
DAt geld alleen maar voor de soleus, de gastrocnemius zijn juist overwegend fasttwicht die je dus moet belasten met zwaar gewicht/lagere reps.

Gelukkig dit komt goed uit voor mij. Want ik doe seated calf raises veel herhalingen en standing calf raises minder herhalingen.
 
If you're still able to walk, you either didn't go heavy enough or you allowed too much time between "sets."

uit ebook: the bodybuilding truth :D

mijn kuiten zijn ook maar zo zo, eigenlijk gewoon bagger, maar genetisch ben ik nog een klein beetje geholpen.
k kan ze alleen nogal snel over de zeik helpen. Tijdens mijn vorige trainingsperiode (toen ik een jaar of 16 was) heb ik eens TWEE dagen niet kunnen lopen (en ik bedoel echt niet anders kunnen lopen als een kwelende quasimodo), dat wil ik eigenlijk niet nog een keer meemaken.
Maar het klopt wel dat kuiten vaak nogal onderbelicht worden tijdens de training. Hoe vaak lezen we in de logs: ook nog even wat kuiten gedaan....?

ik ga denk ik de manier van het ebookie eens proberen de volgende keer.
 
Ik pakte ze eerst ook met hoge reps aan, toen groeiden zeker. Maar nu ik ze met lage reps train groeien ze ook :D met lage reps bedoel ik 8-12 reps...
 
builderB zei:
uit ebook: the bodybuilding truth :D

mijn kuiten zijn ook maar zo zo, eigenlijk gewoon bagger, maar genetisch ben ik nog een klein beetje geholpen.
k kan ze alleen nogal snel over de zeik helpen. Tijdens mijn vorige trainingsperiode (toen ik een jaar of 16 was) heb ik eens TWEE dagen niet kunnen lopen (en ik bedoel echt niet anders kunnen lopen als een kwelende quasimodo), dat wil ik eigenlijk niet nog een keer meemaken.
Maar het klopt wel dat kuiten vaak nogal onderbelicht worden tijdens de training. Hoe vaak lezen we in de logs: ook nog even wat kuiten gedaan....?

ik ga denk ik de manier van het ebookie eens proberen de volgende keer.

Op de manier van het ebook heb ik vijf dagen :eek: mijn benen niet kunnen strekken zonder eerst te stretchen vooraleer ik uit mijn bed kwam en dan liep ik ook als een gehandicapte quasimodo. Ik train mijn kuiten maar 1 keer per maand zoals in dat boek beschreven staat, en ik moet zeggen na een zes tal maandjes moet ik ofwel het gewicht verhogen ofwel naar de 100 reps gaan i.p.v. de 75, dus sterker worden ze er alleszins van.
 
Suicide Sid zei:
Op de manier van het ebook heb ik vijf dagen :eek: mijn benen niet kunnen strekken zonder eerst te stretchen vooraleer ik uit mijn bed kwam en dan liep ik ook als een gehandicapte quasimodo. Ik train mijn kuiten maar 1 keer per maand zoals in dat boek beschreven staat, en ik moet zeggen na een zes tal maandjes moet ik ofwel het gewicht verhogen ofwel naar de 100 reps gaan i.p.v. de 75, dus sterker worden ze er alleszins van.

Je hebt niet goed gelezen. Er staat: "Give this four minute workout a try for a month and see...".

Dit is niet hetzelfde als wat jij zegt.
 
Back
Naar boven