MuscleMeat

massa op kuiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik train mijn kuiten éénmaal per maand op de manier zoals in dat boek beschreven staat. En een drie tal keer op een lichtere manier.

Geloof me als je je kuiten gaat trainen zoals in dat boek dan ga je alleen maar overtrained raken.
 
BTW: een tijdje terug stond hier op het forum een post over het ebook van Anthony Ellis ( http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=39249 ).
Heb dat boek weten te bemachtigen, dus de geïnteresseerden moeten maar is pm achterlaten, en ik stuur het boek door (of als iemand mij wil uitleggen hoe je het online zet). Er staat wel helemaal niets wereldschokkends in (is eigenlijk algemene kennis, iedereen op dit forum had het kunnen schrijven), het vorige ebook dat ik online (teh bodybuilding thruth) heb laten zetten is veel beter (één van de beste die ik heb).
 
Is het echt zo dat een kuit een echte genetische bepaler is ?

In dat geval moet ik mijn voordeel daar mee uitbuiten of beter gezegd uit-kuiten :D

Ik heb al heel lang in verhouding tot de rest van mijn lijf ' joekels' van kuiten
( nooit geen ene reet aangedaan)

1 grote goede zware oefening per week zat ?
 
PHP:
DAt geld alleen maar voor de soleus, de gastrocnemius zijn juist overwegend fasttwicht die je dus moet belasten met zwaar gewicht/lagere reps

Ik heb inderdaad begrepen dat de soleus 25-40% meer slow twitch vezels bevat als de rest van (de beenspieren) en nu had ik juist begrepen dat de benen meestal meer slow-twitch vezels bevatten in verhouding met het bovenlichaam. Nu heb ik er nog even wat op nageslagen en Kwam het volgende tegen:

Kuiten

Deze spieren geven samen met de quadriceps steun aan het menselijk lichaam tijdens staan en wandelen. Dankzij een onophoudelijke lage belastingsprikkelhebben zij zich biologisch aangepastdoor de ontwikkeling van meer rode (ST-vezels 76%) dan witte (FT-vezels 24%) spiervezels (fox et al., in 1989). Het gevolg hievan is dat het moeilijk is om de kuiten tot de zelfde spiergroei te stimuleren als het geval is met andere spiergroepen.
De bijzondere fysiologische samenstelling van de kuiten voorkomt dat zij goed reageren op de traditionele bodybuilding- en krachtsporttrainingsschema´s waarin de kuiten dezelfde manier van laden en rustinterval wordt toegepast.
De kuiten kennen een betere doorbloeding dan andere spieren omdat zij zich genetisch aan hebben gepast aan de menselijke behoeften. Bovendien kunnen zij sneller hun energie behoeften (ATP/CP-vooraden) aanvullen. Om de energie balans van de kuiten uit balans te brengen, moet de training enigzins anders worden aangepakt. de RI moet niet langer zij dan 30-45 seconden teneinde de onmiddelijke aanvullig van ATP en CP te remmen. Dit dwingt het lichaam om zijn energie transportcapaciteit te verhogen, met als gevolg dat de cp inhoud van de cel wordt verhoogd en de eiwitstofwisseling wordt geactiveerd. (Tudor Bompa po,..1998)

Nu zie ik dit ook veel in de praktijk dat hardlopers en bijv. wielrenners vaak enorm ontwikkelde kuiten hebben in vergelijking met de rest van hun lichaam dit lijkt mij dan ook een logisch gevolg van veel slow-twitch vezels. Ook merk ik dat ik met aerobe sport spiergroei in mijn kuiten enorm stimuleer. Ik ben dan ook van mening dat er zich ook in de Kuit spieren meer slow-twitch vezels bevinden als de meeste andere spiergroepen. Toch zou ik graag niettemin willen weten wat je bron is. En zoals we natuurlijk weten hebben de kuiten meer spieren als alleen de m. soleus en de m. gastrocnemius.

gr. niels
 
[/Is het echt zo dat een kuit een echte genetische bepaler is ?
]
Alles is genetisch bepaald maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan optrekken en verbeteren. Alles is chemie (scheikunde) in de fysica.

Je hebt wel geluk met goeie kuiten ik heb ze ook mooi in verhouding ik vind een groot lichaam zonder mooie proportionele kuiten geen compleet lichaam.
 
Ben wel eens benieuwd hoe je nu wel het beste de kuiten kan trainen....
Niks is zo tegenstrijdig als BB. Is dit nu bij alle sporten zo?
 
Ook andere sporten zijn wat betreft wetenschappelijke benadering enorm veranderd denk maar eens aan hardlopen nu loopt iedereen met percentages van de max HF(hartfrequentie). Maar ik denk wel dat BB een sport apart is waarbij gewoon heel veel komt kijken (daarom vind ik het deels ook zo leuk). Maar vergeet niet vooral te experimenteren ik train nu zelf zon 4 jr maar zie dat ik nog jaren met vanalles en nog wat kan experimenteren. Je moet op een gegeven moment uit gaan zoeken wat goed voor je werkt geen lichaam is hetzelfde. Ik zou zeggen als je het nu niet weet hoe je de kuiten moet trainen probeer het dan eens een tijdje op mijn manier met veel herhalingen en weinig rust tussen de setjes en doe het daarna een superzwaar weinig herhalingen. Als ze niet groeien verander dan gewoon van aanpak.
 
Vroeger deed ik altijd veel sets voor kuiten (minstens 12 en 2x per week) met veel herhalingen (20-30) en ook vaak supersets. Toen groeiden ze nauwelijks, terwijl de rest wel allemaal goed ging, vooral de bovenbenen. Van nature heb ik ook niet al te beste kuiten helaas.

Nu doe ik 1x per week maar 2 sets voor mijn kuiten (op de leg press). Gewoon lekker zwaar en 6-12 herhalingen. Sinds ik dat doe, groeien ze een stuk beter.
 
Suicide Sid zei:
[Link niet meer beschikbaar]

In deze thread staat een ebook gepost en daarin staat een goeie (lees: uber pijnlijke) manier om de kuiten te trainen. Ook andere spiergroepen worden besproken. Kzou zeggen haal het af, en succes ermee.;)

Ik heb hem geprobeerd, eergisteren.
De spierpijn was gisteren redelijk normaal, maar ik kan nu niet normaal lopen :D Heerlijk !

Leuk om af te wisselen met de 280 kg (3x8 reps) die ik nu doe...

Tot mijn stomme verbazing beginnen mijn Biafra-kuitjes na 3 maanden trainen dikker te worden !
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven