• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

Massa vraag

Bezoekers in dit topic

Donny25

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Ik lees geregeld dat je beter losse gewichten kunt gebruiken om massa aan te maken.
Wat is dan het verschil tussen toestellen en losse gewichten, hoe kan dit dan eigenlijk?

voor zover ik kan bedenken heeft dit te maken met de vrije bewegingsvorm en je moet zelf de gewichten in belans houden, wat de stabilisatoren (sp?) aanspreekt.

Massa aanmaken kan met alle oefeningen, dat heeft veel te maken met je voedig, maar sommige oefeningen zijn beter voor jou lichaam dan andere, en wat dat betreft heeft The_Rock heeft gelijk...

Als je een apparaat neemt, dan is dat gemaakt voor de GEMIDDELDE mens, en niet voor JOU.
ookal is het instelbaar.
Met losse gewichten kan je de beweging doen die het beste overeenkomt met JOU vrije bewegingsvorm. Verder is het stabiel houden van losse gewichten moeilijker dan van een stang(bar) of een apparaat.
Hierdoor spreek je automatisch ook je kleine stabilator spiertjes aan...

doordat je die spiertjes ook gebruikt gebeurt het niet dat deze verzwakken terwijl andere spieren versterken.

door af te wisselen tussen oefeningen (en tussen losse gewichten, bars en apparaten) zorg je dat alles een beetje gelijkmatig belast wordt :D

snaps?

liquid_ice zei:
Massa aanmaken kan met alle oefeningen, dat heeft veel te maken met je voedig, maar sommige oefeningen zijn beter voor jou lichaam dan andere, en wat dat betreft heeft The_Rock heeft gelijk...

Als je een apparaat neemt, dan is dat gemaakt voor de GEMIDDELDE mens, en niet voor JOU.
ookal is het instelbaar.
Met losse gewichten kan je de beweging doen die het beste overeenkomt met JOU vrije bewegingsvorm. Verder is het stabiel houden van losse gewichten moeilijker dan van een stang(bar) of een apparaat.
Hierdoor spreek je automatisch ook je kleine stabilator spiertjes aan...

doordat je die spiertjes ook gebruikt gebeurt het niet dat deze verzwakken terwijl andere spieren versterken.

door af te wisselen tussen oefeningen (en tussen losse gewichten, bars en apparaten) zorg je dat alles een beetje gelijkmatig belast wordt :D

snaps?
Lijkt me duidelijk!

Back
Naar boven