Fitness Seller

massa

Bezoekers in dit topic

blane

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 jun 2005
Berichten
16
Waardering
0
Hey ik had een vraag...
ik was best wel dun (altijd al geweest) maar ik train nu 5 maanden en ik
zie en merk al heel ontzettend verschil (van 65 kg naar 76kg in 5 maanden)
Maar ik wil echt veel meer spiermassa erbij,
weten jullie toevallig hoeveel reps en sets het beste is voor puur spiermassa
ik weet dat het ook met je dieet te maken heeft maar apart van dat,
als het gaat om de training zelf...

ps: op een natuurlijke manier

Bedankt
 
Ga gewoon lekker powerliften, kracht moet je als prioriteit stellen als je op de lange termijn naturel veel massa wil winnen.
 
powerliften en veel bulken!!

-deadliften:D
-squatten:D
-legpress:D :D
-bankdrukken
 
is ergens per persoon verschillend.
de grote drie zijn echter ontzettend belangrijk! squat, bench en deadliften tot je geen pap meer kunt zeggen :D
Naar mijn mening hoef je niet direct te gaan powerliften, maar je wordt er wel erg sterk van: je kunt meer gewicht aan: zwaardere training, etc.
verder is denk ik GEDULD een ontzettend belangrijk iets.
doorgaans worden reps tussen 6 a 12 herhaling voor massa gerekend (heel breed genomen). het hangt af van de verhouding slow twitch/fast twitch vezels in je spieren waar jij het beste op reageert. Hoe je erachter kom hoe die verhouding ligt weet ik niet. Als het al te achterhalen is.
succes met een massamonster worden!
Persoonlijk geloof ik niet erg meer in keihard bulken. Maar k geloof wel dat ik een van de weinigen ben hiero.
 
DumphuiZ zei:
kracht moet je als prioriteit stellen als je op de lange termijn naturel veel massa wil winnen.

double that.

Doe de basic barbell oefeningen ; squats, deadlifts, benches en hun variaties plus veel overhead presses (maakt niet uit ; military, seated, push press), verder ook veel barbell rowing, power cleans, optrekken etc. Varieer je reps en sets ; triples, vijfjes, maar ook langere reeksen, net zoals een loper ook verschillende afstanden loopt. Blijf van de lichte kinderoefeningen af en beperk je tot die zware oefeningen (compounds) die werkelijk impact hebben op je lichaam. Trek je niet te veel aan van wat de ecto-pubers in het training en oefeningen-gedeelte schrijven over binnen- of buitenkant borst. Waag het niet om handschoentjes of straps te gebruiken. Streef gewoon naar telkens een beetje meer gewicht op de baar en hou het verder simpel. Lees over hoe de old-timers in het pre-steroid tijdperk trainden. Lees ook de trainingsartikels op www.naturalstrength.com. Lees ze vervolgens een tweede keer. Eet zo vaak je kunt en zo veel je kunt, maar wel gezond en gebalanceerd. Als ik je trainer was kreeg je een klap voor je kop telkens ik je machines zou zien gebruiken. Powerbuilding in een notedop. Ben zelf 100% naturel en doorheen de jaren reeds van 63 naar 93kg gegaan met nog altijd zichtbare buikspieren. Had ik deze info gekregen toen ik begon met trainen dan woog ik al boven de 100kg.

Oja en zet in godsnaam die stomme house af en luister naar Biohazard of Henry Rollins of zo (deze laatste tip is minst essentieel)
 
tussen 6 en 12 word meestal aangenomen als de beste manier als je voor massa gaat.
zelf houd ik het tussen de 6 en 10.

maar wat belangrijker is dan deze getallen is, hoe je er komt!
8 reps pratend met een andere recreant is iets anders dan 8 reps diepgaan en daarna 1,5 minuut nodig hebben om bij te komen van de strijd die je net geleverd hebt.
met andere woorden: intensiteit!

succes
 
klusmier zei:
powerliften en veel bulken!!

-deadliften:D
-squatten:D
-legpress:D :D
-bankdrukken
Jij gaat nog veranderen in een Leg-Press!! Ben je verkoper van die machines ofzo? :D

on-topic: wat Locust said :)
 
goede post The Locust, volledig mee eens trouwens! :D

Ik zou graag eens met je meetrainen, alleen spijtig van de afstand :(
 
Bij nader inzien beschouw ik m'n laatste tip toch als zeer essentieel ;)

No time for drug addiction
No time for smoke and booze
Too strong for a shortened life span
I've got no time to lose
Shine

If i listened to everything they said to me i wouldn't be here
If i took the time to bleed from all the tiny little arrows shot my way i wouldn't be here
The ones who don't do anything are the always the ones who try to put you down
You could spend your entire life in the nowhere land of self doubt
When you start to doubt yourself
The real world will eat you alive

It's time to align your body with your mind
It's hero time
It's time to align your body with your mind
It's time to shine

I'm talking to you. hero time starts right now


en idd wat No Fear zegt is belangrijk.
Gelijk hoeveel reps je doet, je moet "een muile trekken" zoals de Luc zegt ; als je gezicht verwrongen staat vd pijn en inspanning en je ogen uit hun kassen willen springen dan ben je aardig in de buurt ; of dat nu een max is of een 20rep squat
 
Doe es de groeten aan Luc van me (Dries Willaert, kent me wel als koen zen buddy :D)

roept hem nog steeds "Odin!!" als je zwaar moet liften? :D
 
MS :
neen, hij roept nu "Forza! Forza! Forzaaaaaaaaa!" waarna een lichte pijnfrictie op bovenrug of gezicht volgt ;)

GHL :
waar woon je ? Ik ben vrij mobiel hoor.

Blane : hierbij nog een tip. Weeg je komkommers en bepaal je maximum toegelaten aantal schijfjes komkommer zoals bepaald door je voedingsschema. Bereken aan de hand van je calorieverbruik ook hoeveel keer per dag je de trap op en af mag, en wacht met naar het toilet gaan tot je weer de trap af mag. Je moet er tenslotte iets voor over hebben. :rolleyes: (random nonsens elders op dit forum. Lol. Ik heb er al voor minder gediagnosticeerd met obsessive-compulsive disorder.)
 
The Locust zei:
double that.

Doe de basic barbell oefeningen ; squats, deadlifts, benches en hun variaties plus veel overhead presses (maakt niet uit ; military, seated, push press), verder ook veel barbell rowing, power cleans, optrekken etc. Varieer je reps en sets ; triples, vijfjes, maar ook langere reeksen, net zoals een loper ook verschillende afstanden loopt. Blijf van de lichte kinderoefeningen af en beperk je tot die zware oefeningen (compounds) die werkelijk impact hebben op je lichaam. Trek je niet te veel aan van wat de ecto-pubers in het training en oefeningen-gedeelte schrijven over binnen- of buitenkant borst. Waag het niet om handschoentjes of straps te gebruiken. Streef gewoon naar telkens een beetje meer gewicht op de baar en hou het verder simpel. Lees over hoe de old-timers in het pre-steroid tijdperk trainden. Lees ook de trainingsartikels op www.naturalstrength.com. Lees ze vervolgens een tweede keer. Eet zo vaak je kunt en zo veel je kunt, maar wel gezond en gebalanceerd. Als ik je trainer was kreeg je een klap voor je kop telkens ik je machines zou zien gebruiken. Powerbuilding in een notedop. Ben zelf 100% naturel en doorheen de jaren reeds van 63 naar 93kg gegaan met nog altijd zichtbare buikspieren. Had ik deze info gekregen toen ik begon met trainen dan woog ik al boven de 100kg.

Oja en zet in godsnaam die stomme house af en luister naar Biohazard of Henry Rollins of zo (deze laatste tip is minst essentieel)

check double check :thumbs:

the locust knows how it must be done
 
Back
Naar boven