Fitness Seller

Massage of een dag herstellen?

Bezoekers in dit topic

Ik sprak laatst iemand die een sportopleiding volgde, die beweerde dat proteïne bullshit was omdat hij dat zo had meegekregen van zijn opleiding. Volgens hem moest je gewoon genoeg slapen, proteïne was een bijzaak.
En wat heb jij meegekregen van jou opleiding?
 
In ieder geval vanuit mijn opleiding tot sportmasseur heb ik geleerd dat een massage na een workout is goed voor een sneller herstel.

Uit een boek of heeft iemand je dat verteld of ?

Moet toch ergens vandaan komen.
 
Het is maar een link die ik gestuurd heb. Er staat inderdaad veel op internet waarvan je je kunt afvragen of het klopt. In ieder geval vanuit mijn opleiding tot sportmasseur heb ik geleerd dat een massage na een workout is goed voor een sneller herstel. Over pillen slikken staat ook van alles beschreven. Toch blijven veel sporters het slikken!!! Zeg jij ook tegen je huisarts of dat wel klopt wat hij voorschrijft.
Kom dan met een bron waar het wel bewezen wordt.

Ik ben touwens een patiënt die zo nu en dan kritiek heeft op, of bedenkingen bij wat mijn huisarts zegt of voorschrijft.
 
Ergens geloof ik het wel, je stimuleert de bloedtoevoer naar de spieren en daardoor worden de nutriënten beter/sneller naar de cellen getransporteerd? Dat is denk ik de gedachte erachter.

Maar goed.. dat is probably een extra 1% hulp die het gaat leveren bij herstel.

De gemiddelde persoon heeft er dus waarschijnlijk weinig aan als die niet alles in orde heeft. Misschien dat topatleten die ervoor leven en die net dat beetje extra willen er baat bij hebben, misschien ook niet idk.
 
Ook een simpel artikel zonder teveel boe of baa.
Je kan je laten masseren maar met een foam roller kan je ook je spieren rustig losmaken. Let op dat massage na de training niet gericht is op het wegmasseren van spierpijn, maar puur op doorbloeding. Doe dus geen zware massages die pijn doen.

Wat ik dus al zei, enkel doorbloeding en duidelijk niet voor herstel.
 
En wat heb jij meegekregen van jou opleiding?
We vragen niet veel, we vragen goeie bewijzen, that's it. Als het gene wat je zegt waar is, dan is het toch niet lastig om dat te bewijzen?
 
Wat een zweverig gedoe.

Succes met de verkoop van lucht.

Out.
 
Een lichaam is ook zo slecht geconstrueerd dat er zonder massage geen goed doorbloedinng van spieren mogelijk is.
 
Een lichaam is ook zo slecht geconstrueerd dat er zonder massage geen goed doorbloedinng van spieren mogelijk is.

Er is ook niemand die anders beweert toch? Maar het is toch logisch dat je het kan bevorderen.. als je een spier traint heeft het ook betere doorbloeding en verhoogde eiwitsynthese.

Misschien werkt dat in een kleine mate ook zo bij een massage? Idk hè denk gewoon hardop:p
 
Kende beter slin kope

nu echt out
 
Kom dan met een bron waar het wel bewezen wordt.

Ik ben touwens een patiënt die zo nu en dan kritiek heeft op, of bedenkingen bij wat mijn huisarts zegt of voorschrijft.
Kun je mij een hand geven. Ben ook sceptisch altijd over wat artsen etc zeggen maar wat zegt dat over mij.... Vertrouwen in de medemens.
 
Deep tissue massage helpt ook zeer zeker.. Doet alleen gruwelijk pijn

Screenshot_20200228-170130_Samsung Internet.jpg


hmmmmm...:eyes:

back in
 
Lang verhaal kort: mocht het baat hebben ig niet, die 45 barki's kan je sws beter besteden.
 
Lang verhaal kort: mocht het baat hebben ig niet, die 45 barki's kan je sws beter besteden.
Duitsburg krijg je vast wel massage met happy end voor 45!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven