XXL Nutrition

Massage of een dag herstellen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maar mijn vraag was wel serieus. Ik gebruik zelf steroïden en heb dus met mijn domme kop 4ml in paar seconden gezet.

Duitsburg krijg je vast wel massage met happy end voor 45!

Dat werkt ontspannender dan je laten knijpen door een John van 46.
 
Dat werkt ontspannender dan je laten knijpen door een John van 46.
Hee iedereen wilt wat bijverdienen in deze skere tijden. Maar hij kan beter accountje maken op redlights. Hij gaat handen te kort komen.
 
En waar heb ik dat verteld? Niet lopen lullen ventje. :grumble:
In iets andere bewoordingen.
Er zijn een aantal vaste omstandigheden.
Trainings intensiteit is dezelfde gebleven.
De frequentie is hetzelfde gebleven.
De massage is toegevoegd.

Het resultaat is meer sweep. Wat moet ik dan concluderen
? :dunno:
Mijn conclusie is dat de massages helpen. Maar wellicht niet in de vorm zoals ik het zie of voel.
Ik kan meer geconcentreerd mijn oefeningen doen. Maar dan nog is het masseren de katalysator.
Ik laat het niet uitvoeren om meer te kunnen trainen, ik ben ook eigenwijs genoeg om gewoon mijn trainingsmethodiek te volgen en luister minder naar mijn lijf of het eigenlijk wel kan.

Mijn conclusie, massages helpen mij en waarom zou ik dat dan alleen voor mezelf houden.
Ik weet dat vele hier niets in zien. Maar Jay Cutler, Phil Heat, Ronnie Coleman en vele vele anderen laten het uitvoeren.
En misschien wel enkel omdat je meer pomp krijgt, who knows.
En mocht het enkel een placebo effect hebben dan is dat ook goed.
Ik geef geen geld uit aan BCAA, PWO of andere shit. :p
 
Hier dus. Goei bezig bert
 
In iets andere bewoordingen.
Dus niet zoals het er staat. Lekker over iemands rug de lachers op je hand halen. Dan heb je het echt gemaakt. Zielige vertoning.
 
Zal ik anders beginnen met on-topic reageren? John. heeft toch een duidelijk vraag gesteld.

In mijn situatie bouw ik voldoende rust in voor de verschillende spiergroepen door te trainen middels een split schema. Daarnaast zorg ik er voor dat mijn lichaam de juiste voedingsstoffen binnen krijgt om het herstel te bevorderen. De enige massages die ik heb gehad (voor het sporten) zijn die van de fysio nadat ik een flink triggerpoint had zitten in m’n schouder. Deze is eerst door middel van triggerpoint massage behandeld, maar dit mocht niet baten. Dry needling was uiteindelijk de oplossing voor mij.
 
Drogespieren.nl, de nieuwe standaard in wetenschappelijk onderzoek
 
Dus. Wie wil er een massage van me?
 
Ook een simpel artikel zonder teveel boe of baa.
Je kan je laten masseren maar met een foam roller kan je ook je spieren rustig losmaken. Let op dat massage na de training niet gericht is op het wegmasseren van spierpijn, maar puur op doorbloeding. Doe dus geen zware massages die pijn doen.

Wat ik dus al zei, enkel doorbloeding en duidelijk niet voor herstel.
Je kunt ook een half uurtje gaan wandelen. Hartslag een tijdje rond de 120 houden helpt ook bij herstel. ook door doorbloeding.

Een cooldown doen, sauna en koude douche gevolgd door op de fiets naar huis; voor mijhelpt dat prima.
 
Je kunt ook een half uurtje gaan wandelen. Hartslag een tijdje rond de 120 houden helpt ook bij herstel. ook door doorbloeding.

Een cooldown doen, sauna en koude douche gevolgd door op de fiets naar huis; voor mijhelpt dat prima.
Sauna ..daar kan BB_ je meer over vertellen
 
Back
Naar boven