MuscleMeat

maten, gewichten en tijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Vanaf vandaag heb ik terug Kasjmir!!
Ik vroeg me af, is onze interpretatie van grootte en dimensies niet totaal verkeerd?
Misschien zijn we wel heel erg klein, maar door ons stelsel van maten e.d denken we te kunnen inschatten dat iets heel groot is of juist heel klein is.

Wie zegt dat wij niet met zijn allen in een doosje zitten op de zolder van een of andere oude opa of juist een alles overkoepelend geheel zijn als in het grootste zijn van alles wat er maar leeft overal.

Of misschien is alles wel enorm groot en is hetgeen waarvan je denkt te kunnen inschatten hoe groot het is juist weer heel erg klein.

Als je het heelal dan zou kunnen zien zoals wij een enkele molecuul zien, dan zie je ook niet alle details.

Hetzelfde met tijd, misschien is het heelal wel een 1 seconde bestaand iets, wat binnen een paar seconden in een ander tijdstelsel misschien wel kapot is. Net zoals wij cellen doden of een vlieg doodmeppen en dan sta je er ook niet bij stil dat in zo een enkele cel misschien wel een heelal aanwezig kan zijn. Misschien als wij als mens in een ander tijdsbesef zouden leven binnen een paar seconden zijn geboren en weer dood zijn.

Hoe groot denk jij dat wij werkelijk zijn en hoelang alles werkelijk bestaat?
 
Ik denk dat wij onmeetbaar groot zijn in een universum dat oneindig bestaat
 
Onmetelijk groot, aan de andere kant zijn er ook 'zwarte gaten' die gewoon het 'niets' zijn.
Alles wat daarin terecht komt bestaat gewoon niet meer omdat zelfs het kleinste deeltje, atoom gesplitst wordt.

Je zou dus kunnen zeggen dat het heelal een reusachtig grote blok kaas is met af en toe een gat erin, en wij zitten daar ergens als piepkleine muizen in :D
 
Ik denk dat wij niet op aarde zitten maar op de planeet poopi kaka, ze hebben hun planeet verandert in aarde via een holografisch apparaat..
 
Alles is relatief he? Grootte en tijd wordt door ons afgemeten aan onze eigen verhoudingen en dimensies. Maar je hebt gelijk dat het een zeer beperkte visie is. Volgens mij was de bigbang gewoon een grote natte scheet van een giga reus en leven wij op de een neutron of zo die wij weer 'aarde' noemen. Die reus leeft op een planeet Poopi Kaka (Vinny je haalt dus eea door elkaar) wat eigenlijk weer een klein atoompje is van een luis. Die leeft op een planeet (Brza Vyo 2) die op het punt staat in een groot zwart gat gezogen te worden en wel in 5 seconden (relatieve tijd van Brza Vyo 2). Voor ons duurt het dus nog wel ff.

Originally posted by admin
.... Je zou dus kunnen zeggen dat het heelal een reusachtig grote blok kaas is met af en toe een gat erin, en wij zitten daar ergens als piepkleine muizen in :D
Dus niet alleen de Hollanders zijn kaaskoppen dan? :D
 
lol.

het blijft enkel speculeren, maar ik neem aan dat er geen einde zit aan het heelal, wat betekent dat er ontelbaar veel planeten moeten zijn, .....

maar uiteindelijk doen wij alleen maar zintuigelijke waarnemingen die met ons beperkte menselijk lichaam mogelijk zijn. dus er is oneindig veel wat wij niet weten/zullen weten. dus waarom zou je je er druk over maken? :o

haha, later
 
Originally posted by oldy
Volgens mij was de bigbang gewoon een grote natte scheet van een giga reus en leven wij op de een neutron of zo die wij weer 'aarde' noemen. Die reus leeft op een planeet Poopi Kaka (Vinny je haalt dus eea door elkaar) wat eigenlijk weer een klein atoompje is van een luis. Die leeft op een planeet (Brza Vyo 2) die op het punt staat in een groot zwart gat gezogen te worden en wel in 5 seconden (relatieve tijd van Brza Vyo 2).



Dat zou natuurlijk best wel eens kunnen.....
 
Sommige dingen kunnen wij als mens niet bevatten.
 
Back
Naar boven