XXL Nutrition

Matrassen 2.0

Bezoekers in dit topic

Dennis1973

Novice
Lid geworden
13 mei 2019
Berichten
26
Waardering
3
Lengte
1m92
Massa
145kg
Hai,

ik heb al het eea gelezen over matrassen op dit forum. Zelf heb ik een m-line thuis en op de camping een matras met pocketvering. Dat godsvermogen voor een m-line was onnodig.
Omdat mijn vrouw invalide is (bekkeninstabiteit) heeft zij het meeste baat bij een m-line.
zelf ben ik buikslaper en behoor tot de zwaargewichten (149 kilo nu). Kom gebroken van mijn matras thuis af elke dag. Helaas was het matras op de camping een goedkoop pocketveringnatras waar ik niet meer van weet waar ik die gekocht heb. Die is inmiddels ook aan vervanging toe.

Zitten hier leden van 130/140+ kg, die buikslapen en een goed matras gevonden hebben?

En zo ja, welk merk adviseren jullie?
en een evt goede beddenzaak?

groet
Dennis
 
Heb al weken onderzoek gedaan maar wat mij uiteindelijk geholpen heeft is om naar een bedden/matrassen winkel te gaan en minimaal 10 minuten op een matras te gaan liggen in de positie waarin je het meest slaap. Als je na 10 min nog heerlijk ligt zit je goed. Hier hebben we de luxe dat beter bed/Swiss sense/ Auping en nog 1 naast elkaar zitten zodat je in 1 middag je beste matras hebt gevonden.

Succes!
 
Goede tip. Zal is rondgaan bij de beddenzaken.
 
Mijn vrouw is buikslaper en die heeft baat bij de stevigste pocketveringmatras die we konden vinden. In ons geval de duurste van beter bed. Met extra veren. Voor mij ligt hij ook lekker, alhoewel een tikje zachter ook prima zou zijn voor mij is de kwaliteit echt prima.

Nu weegt mijn vrouw net wat minder dan zestig kilo, dus voor jou zal misschien wel gelden dat deze alsnog niet stevig genoeg is. Iig zoeken naar een matras met zo veel mogelijk individuele pocketveren, dat is in het algemeen beter bestand tegen doorliggen.
 
Ja. Had ik ook al gelezen. Ga ik doen. Maar wat ik lastig vind is dat veel beddenzaken aanvoelt als een keukenzaak.
Ga wel langs een aantal beddenzaken. En de merken die het vaakst benoemd worden zal mijn keuze dan worden.
Dat doorleggen is inderdaad een dingetje. En aangezien ik door wil naar de 160 kilo, moet dat matras hier wel tegen kunnen.
 
Ik weeg 115 kilo. In de beddenzaak werd het hardste bed geadviseerd. Ik heb een nekhernia gehad en mijn schouders zijn dermate breed dat als ik op mijn zij lig, zoals ik vaak slaap, mijn armen in slaap vallen.
Na op veel matrassen te hebben gelegen kwamen we toch uit op 1 van de zachtste matrassen. Luister dus niet teveel naar de verkoper maar ga wel echt op veel matrassen minimaal 10 minuten proef liggen. Als je na 10 minuten de neiging hebt om te verleggen is de matras niet voor jou.
 
Ik weeg 115 kilo. In de beddenzaak werd het hardste bed geadviseerd. Ik heb een nekhernia gehad en mijn schouders zijn dermate breed dat als ik op mijn zij lig, zoals ik vaak slaap, mijn armen in slaap vallen.
Na op veel matrassen te hebben gelegen kwamen we toch uit op 1 van de zachtste matrassen. Luister dus niet teveel naar de verkoper maar ga wel echt op veel matrassen minimaal 10 minuten proef liggen. Als je na 10 minuten de neiging hebt om te verleggen is de matras niet voor jou.
Als zijslaper is een goed kussen ook heel belangrijk.
 
Hai,

ik heb al het eea gelezen over matrassen op dit forum. Zelf heb ik een m-line thuis en op de camping een matras met pocketvering. Dat godsvermogen voor een m-line was onnodig.
Omdat mijn vrouw invalide is (bekkeninstabiteit) heeft zij het meeste baat bij een m-line.
zelf ben ik buikslaper en behoor tot de zwaargewichten (149 kilo nu). Kom gebroken van mijn matras thuis af elke dag. Helaas was het matras op de camping een goedkoop pocketveringnatras waar ik niet meer van weet waar ik die gekocht heb. Die is inmiddels ook aan vervanging toe.

Zitten hier leden van 130/140+ kg, die buikslapen en een goed matras gevonden hebben?

En zo ja, welk merk adviseren jullie?
en een evt goede beddenzaak?

groet
Dennis

Hier opa van tegen de 130kg.

Het hardste/stevigste koudschuimmatras dat je kunt vinden, rustend op een zwaar formaat lattenbodem, heeft voor mij het probleem volledig opgelost.
Man, man, man wat ben ik blij met m'n bedje, niet in geld uit te drukken!

4 jaar geleden 1 bij ravensberger matrassen gekocht, nooit klachten gehad.
Bespaar vooral ook niet op de prijs, het koudschuim dient van de beste kwaliteit te zijn.

Lees je goed in en laat je goed informeren!
Zo verdomde belangrijk dat je goed slaapt en uitgerust wakker wordt..
 
Ik heb nu de m-line en die kost de hoofdprijs. Maar kom er gebroken uit.
Dat geld maakt me geen reet uit.
Ga morgen maar is op zoek naar een matras. Hoop dat mensen hier hun ervaring blijven delen, want dat helpt mij enorm.
 
Levensduur denk ik. En de materialen die gebruikt zijn.
 
Hier opa van tegen de 130kg.

Het hardste/stevigste koudschuimmatras dat je kunt vinden, rustend op een zwaar formaat lattenbodem, heeft voor mij het probleem volledig opgelost.
Man, man, man wat ben ik blij met m'n bedje, niet in geld uit te drukken!

4 jaar geleden 1 bij ravensberger matrassen gekocht, nooit klachten gehad.
Bespaar vooral ook niet op de prijs, het koudschuim dient van de beste kwaliteit te zijn.

Lees je goed in en laat je goed informeren!
Zo verdomde belangrijk dat je goed slaapt en uitgerust wakker wordt..
Het blijft toch persoonlijk denk ik. Ik las overal dat traagschuim en dan stevig goed voor rugproblemen is. Maar ik zat helemaal klem 2 á 3 weken. Omgeruild voor latex, want daar las ik ook veel goeds over en dat is iets beter, maar nog steeds niet tevreden. Had altijd een pocketvering, maar die was echt op. Denk toch dat die voor mij het beste was als zijslaper met een been (onderste) gestrekt. Op een te stevig matras lig je op die manier half op je buik, half op je zij en met een wat zachter matras zak je iets weg met het onderste been, waardoor je meer op je zij uitkomt.
 
Het blijft toch persoonlijk denk ik. Ik las overal dat traagschuim en dan stevig goed voor rugproblemen is. Maar ik zat helemaal klem 2 á 3 weken. Omgeruild voor latex, want daar las ik ook veel goeds over en dat is iets beter, maar nog steeds niet tevreden. Had altijd een pocketvering, maar die was echt op. Denk toch dat die voor mij het beste was als zijslaper met een been (onderste) gestrekt. Op een te stevig matras lig je op die manier half op je buik, half op je zij en met een wat zachter matras zak je iets weg met het onderste been, waardoor je meer op je zij uitkomt.
Vooral de eerste zin! Het is en blijft persoonlijk en wat voor de een die 150 kilo weegt perfect kan voor serieuze rugpijn opleveren. Dus veel testen, liggen en uitproberen.
 
Ik volg even, wij hebben nu denk ik 3 maanden een nieuw matras, op het oude sliep ik geweldig maar kwam de vrouw met rugpijn uit bed.
Nu heb ik al maanden rugklachten bij het opstaan en staat zij helemaal fris op.
Wij hebben een pocketveer met een traagschuim bovenlaag.
 
Het blijft toch persoonlijk denk ik.

Tot op een bepaald punt zeg ik, ja daar heb je gelijk in, ware het niet dat er altijd 1 noodzakelijke constante is die bij alle typen matrassen op gaat:
Voldoende opwaartse tegendruk.

Hoe zwaarder iemand is, hoe belangrijker dit lijkt te worden en dan kom je op een punt dat bepaalde typen matrassen gewoon niet meer voldoen.
Latex is een mooi product, maar qua basis materiaal inherent veel te slap en zacht voor de zwaarlijvigen.
Pocketvering, hoe mooi ook qua materiaal en constructie, bieden gewoon niet genoeg weerstand voor iemand van boven de 120kg.
(tenminste niet de conventionele verkrijgbare standaard producten)

Een matras moet ongeacht het type, jouw gewicht kunnen "dragen" en als dit niet mogelijk is, dan ga je er in "hangen' als het ware en daardoor word je gebroken wakker. In dat opzicht kan de ondergrond nog beter te hard zijn, dan te zacht en inzakkend.

Zo slaap ik in hotels altijd op de boxspring zelf (ik gooi het pocketvering-matras er altijd als eerste vanaf).
Dat is wel behoorlijk hard maar toch beter dan de matras die voor mij voelt als een soort hangmat van gelatine pudding.
Heb in dat kader zelfs wel eens op slechts dekens op de grond geslapen.
 
Over wie gaat dit topic feitelijk?
 
Back
Naar boven