MuscleMeat

"Matrixx" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NewbieNeo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
404
Waardering
0
ANP nieuws:

"Dode en zwaargewonde bij schietpartij in disco
NIJMEGEN (ANP) - Bij een schietpartij voor een Nijmeegse discotheek is zondagochtend een portier om het leven gekomen. Een tweede portier raakte zwaargewond. Dat heeft een van de eigenaren van de disco, T. Krebbers, gezegd.

De schietpartij vond omstreeks half zes plaats voor discotheek The Matrixx aan de Wijchenseweg. Een man, die eerder uit de disco was gezet, keerde na ongeveer een uur terug. Toen een van de portiers bij het sluiten van de zaak enkele bezoekers naar buiten liet gaan, schoot de dader hem neer. Deze portier overleed later. Ook wist de schutter door de geopende deur de andere portier te raken.

De dader is voortvluchtig maar de politie heeft een goed signalement van hem. Voor de deur van de uitgaansgelegenheid waar het drama zich afspeelde, zijn bloemen neergelegd."

hmmm.... waar gaat 't heen in NL... :(
 
wie wou er ook al weer uitsmijter worden? :( :mad:
dit is dus een steeds vaker voorkomende trend, agressie tegen portiers, ed.
 
Portiers

Hi

jammer dat de man dood is ondanks dat ik veel slechte ervaringen met racistische portiers heb gehad.

Xerxes
 
Re: Portiers

Originally posted by xerxes
Hi

jammer dat de man dood is ondanks dat ik veel slechte ervaringen met racistische portiers heb gehad.

Xerxes

Portiers zijn niet racistisch Xerxes, ze zijn voorzichtig.
 
onzin

onzin ik ken mezelf en ik ben geen gevaar, racisten wel!

Xerxes
 
Aggressie in het uitgaansleven lijkt inderdaad een beetje een trend te worden. Ik ben zelf ook portier en vindt het een verontrustend idee dat je tegenwoordig bijna gepanserd rond moet lopen. Zelf heb ik nog geen kogelvrij / werend vest (is trouwens niet verplicht), maar met de toename van dit soort schietpartijen vindt ik het geen slecht idee om een voorstel over aanschaf hiervan te doen.

Ik heb heel vaak meegemaakt dat mensen die eruit zijn gezet voor o.a. vechtpartijen, achteraf hun woede bekoelen op de portiers, terwijl deze alleen maar hun werk doen en ervoor zorgen dat andere mensen prettig en veilig kunnen stappen en geen last van dit soort randdebielen hebben.

Betreffende rascistische portiers; deze zullen er genoeg zijn, maar deze mensen worden dit niet maarzo. Vaak zit er een reden en/of ervaringen uit het verleden achter. Het blijft echter een slechte zaak om iedereen over 1 kam te scheren.

Wat er tegenwoordig vaak niet is is RESPECT voor de medemens en andermans mening.
 
Re: onzin

Originally posted by xerxes
onzin ik ken mezelf en ik ben geen gevaar, racisten wel!

Xerxes

Jij kent jezelf misschien wel, maar al je net als ik aan de deur heb gestaan in rotterdam (en continue voor racist wordt uitgescholden wat ik zeker niet ben) dan weet je wat er allemaal kan gebeuren in het uitgaansleven. en tuurlijk worden er mensen geweigerd op etnische gronden maar ik vind het een beetje overdreven van je dat zegt dat het altijd daarom moet gaan, je leert door aan de deur te staan mensen redelijk goed in te schatten. en om die reden worden mensen vaak geweigerd. niet om ras, geloof of wat voor soort discriminatie dan ook. (maar ik ontken niet dat het nooit gebeurd)
 
Re: onzin

Originally posted by xerxes
onzin ik ken mezelf en ik ben geen gevaar, racisten wel!

Xerxes
Misschien denk jij teveel in 1 richting? Misschien moet jij eens een nachtje portier zijn en zien waarom sommigen geen buitenlanders toelaten.
Als de statistieken laten zien dat het grootste % van de incidenten in dancings door allochtonen veroorzaakt wordt dan heeft dat weren niets met racisme maar met gezond verstand te maken.

Waarom begin jij trouwens over racisme in deze thread terwijl er nergens staat of de dader een vreemdeling was? Of veronderstel je dit? Wie is er dan racistisch?
 
Re: Portiers

Originally posted by xerxes
Hi

jammer dat de man dood is ondanks dat ik veel slechte ervaringen met racistische portiers heb gehad.

Xerxes
Dus omdat iemand racistisch doet mag hij vermoord worden?
En wat een vooroordelen. Niemand weet of dit de reden was.
 
Portiers

Hi

Ik zei sommige portiers. En ja ik heb best wel ervaring met foute portiers hoor. Ik denk niet van een kant maar van 2 kanten juist. Genoeg vrienden die portier zijn en zit zelf in de beveiliging dus spaar me de bla bla

Verder Jamie als je kon lezen : ik zei dat ik het jammer vond dat die man overleden was ondanks wat ie gedaan zou hebben. Ik veronderstel ook niet dat de man die geschoten heeft per se een allochtoon hoeft te zijn.

Marco: He jij bent portier he: is het geen goed idee om overal in NL, zoals bij een discotheek waar vrienden van me staan, pasjes in te voeren ? Dat je dus alleen op vertoon van pasje binnenkomt? Dus echte identificatie plicht? Of zou dat de winst heel erg veel drukken en willen de discotheek eigenaren dat niet? Want kijk dan moeten de portiers opkomen voor hun rechten!
Kijk in het geval dat iemand eruit wordt gezet wordt zijn pasje ingenomen en weet je wie hij is als hij terug komt!

Xerxes
 
Ik zelf nooit last gehad van weigering bij de deur, (ondanks een m'n getinte gelaat.). Ik heb wel in het verleden toen ik nog naar de Vrijdagmiddag Zuiptempel Mr Coco's in A'dam meegemaakt dat er 2 gasten voor me geweigerd werden, 1 negroide/1 marokkaan op vraag waarom ? Zei de Portier 'kijk maar op teletekst bij politie berichten, dan weet je waarom."

Tjsaa, het is een voorbeeld van wat vast vaker zal voorkomen. In de Challenge in Hoofddorp waar ik vroeger ook veel kwam hoorde ik van een barkeeper die daar werkt dat ze ook marokkanen vaker weigeren tegenwoordig vanwege de vele vechtpartijen die plaatsvinden waarbij marokkaanse jongeren betrokken waren.

Als eigenaar van een kroeg/discotheek waar je de verantwoordelijkheid hebt om je bezoekers/personeel in een veilige omgeving te laten uitgaan/werken moet je wel actie ondernemen om je tent zo veilig mogelijk te houden. Als je dan meerdere keren problemen hebt gehad met bepaalde groepen jongeren dan moet je wel actie ondernemen ook al zijn dit geen ideale oplossingen waar er altijd goeden de dupe worden vd slechten. Heel vervelend maar ik kan het wel bergijpen. Begrijp me goed ik begrijp het ik keur het niet goed, maar als ik een club eigenaar zou zijn zou ik me wellicht gedwongen voelen om ook een selectiever deurbeleid aan te houden.

Lijkt me dat portiers verplicht moeten worden voorzien door hun bazen van kogelvrije vesten, + veel en goede camera's rond ingangen om de raddraaiers op beeld te hebben zodat ze snel geidentificeerd en gepakt kunnen worden.


Hoe dan ook het is weer schrikbarend om te zien hoe weinig waarde sommige mensen hechten aan een mensenleven. Iemand neerknallen omdat je eruit gezet wordt, tering hoe triest kan je zijn. Weer iemands zoon,vader, partner die weggerukt wordt uit het leven, omdat 1 of andere frustie op z'n pikkie getrapt is.
 
Ik vond de portiers bij de Matrixx altijd zeer goed en zeer profesioneel.. stukken beter dan de gemiddelde.. erg triest dit
 
even tussendoor

erg treurig wat we weer in nl iedere week in de krant moeten lezen, in de eenvan de vorige treads ging het over de challenge in h'dorp, ging er vroeger ook wel eens heen, maar eerst wilde het admirals football team erheen en die werden ook geweigerd bij de deur!!! waarschijnlijk omdat ze gewoon groter waren dan de portiers
 
Is trouwens wel een antiliaan die geschoten heeft. Dus of je nu een rascist bent of niet, je kunt niet ontkennen dat er in verhoudingen bij geweldsmisdrijven erg vaak allochtonen zijn betrokken. (venlo, matrixx, noem maar op.)
Portiers die dood is, was een hele relaxte kerel, 1 van de weinige die niet moeilijk deed. De andere portier die nu in het ziekenhuis ligt was volgens mij iemand die pas recent bij de deur staat.
Ik heb begrepen dat de schutter/moordenaar/of hoe je hem ook wilt noemen nog al wat gedronken en gesnoven had. Wordt nogal lastig, dus verwijderd (naar mijn mening correct, hoeft de avond niet voor andere te verpesten) is een beetje geirriteerd, loopt een 300 meter naar huis toe, pakt zijn pistool en gaat een beetje lopen schieten. Dan ben je gewoon een laffe hond. Was zelf die avond vroeg weg daar, dus gelukkig niks meegemaakt, maar je zal maar een kogel vangen omdat je een avondje bent stappen. Echt leuk joh stappen!!!!!
 
Zucht

Hi

Is trouwens wel een antiliaan die geschoten heeft. Dus of je nu een rascist bent of niet, je kunt niet ontkennen dat er in verhoudingen bij geweldsmisdrijven erg vaak allochtonen zijn betrokken. (venlo, matrixx, noem maar op.)

Soms word ik er gewoon moedeloos van. Wat moet je nu doen met dit soort mensen om ze duidelijk te maken dat we niet in WILD WILD WEST / of een of ander JUNGLE wonen?

Het enige wat ik wel jammer vind dat we nu met zijn allen samen hard zitten te schreeuwen maar, over 3 maanden als alles voorbij is en iedereen het alles zo een beetje vergeten is, er niemand meer een woord hierover rept. Kijk wat er gebeurde toen Pim Fortuin werd vermoord! (niet dat ik een fan van hem ben, maar zeg toch zelf onze demoractie werd op die dag gewoon verkracht!)


Xerxes
 
Gaat lekker hier in Nederland... Vorige week iemand in Zoetermeer doodgeschoten, nu weer iemand in Nijmegen. What's next?? :mad:
 
ben zelf ook wel een paar keer in de Matrixx geweest, om welke portiers gaat het dan?

Vind het trouwens wel heel erg, jammer dat zoiets gebeurd, heb nooit geen gezeik met die gasten van de Matrixx gehad, zijn wel relekst.

Der lopen inderdaad veel klootzakken rond onder het beveiligingspersoneel van uitgaansgelegenheden. Maar het wereldje wordt toch ook steeds harder, vooral naar hun toe.

En ehm, over dat weigeren van bv marokkanen, ik praat het niet goed, maar helaas is het zo dat dit de overige bezoekers alleen maar ten goede komt, anders zouden ze niet altijd en overal geweigerd worden.
 
Originally posted by richard
Is trouwens wel een antiliaan die geschoten heeft. Dus of je nu een rascist bent of niet, je kunt niet ontkennen dat er in verhoudingen bij geweldsmisdrijven erg vaak allochtonen zijn betrokken.

ehhh... helemaal met je eens, maar antillanen zijn wel gekleurd maar geen allochtonen. Het benne nederlanders.
 
Re: Portiers

Originally posted by xerxes
Hi

Ik zei sommige portiers.
O zei je dat? Misschien moet je dan zelf je tekst wat beter nalezen!

Originally posted by xerxes
Hi
jammer dat de man dood is ondanks dat ik veel slechte ervaringen met racistische portiers heb gehad.

Xerxes
Waar staat er hier sommige???

En ja ik heb best wel ervaring met foute portiers hoor. Ik denk niet van een kant maar van 2 kanten juist. Genoeg vrienden die portier zijn en zit zelf in de beveiliging dus spaar me de bla bla
Nee je praat alleen over racistische portiers terwijl in deze zoveelste thread op dit forum alweer een vreemdeling de dader is van een moord.
Misschien moet je eerder eens nadenken of het de vreemdelingen zijn die zich hier racistisch gedragen!!!

Verder Jamie als je kon lezen : ik zei dat ik het jammer vond dat die man overleden was ondanks wat ie gedaan zou hebben. Ik veronderstel ook niet dat de man die geschoten heeft per se een allochtoon hoeft te zijn.
O ik kan niet lezen? Hehe :rolleyes:
Jij begint hier over racisme terwijl NIEMAND gezegd had dat het een allochtoon was.
Je ging er dus WEL vanuit.
Verder 'jammer' is niet echt het woord hier, eerder verschrikkelijk.

Marco: He jij bent portier he: is het geen goed idee om overal in NL, zoals bij een discotheek waar vrienden van me staan, pasjes in te voeren ? Dat je dus alleen op vertoon van pasje binnenkomt? Dus echte identificatie plicht? Of zou dat de winst heel erg veel drukken en willen de discotheek eigenaren dat niet? Want kijk dan moeten de portiers opkomen voor hun rechten!
Kijk in het geval dat iemand eruit wordt gezet wordt zijn pasje ingenomen en weet je wie hij is als hij terug komt!

Xerxes
Ik denk niet dat dat uitvoerbaar is.
 
Is inderdaad niet uitvoerbaar, aangezien mensen niet altijd naar dezelfde locatie heen gaan.

Zwaargewonde portier heette Jeroen, komt uit Houten, 37 jaar.
Portier die helaas dood is heette Eddy, uit Schaijk, ook 37 jaar. Getrouwd en kind. Lekker hoor die schietpartijen!

Weet ook wel dat er vervelende portiers tussen zitten, maar er zijn ook vervelende bezoekers. Gewoon geen reden om een wapen te pakken.:mad:
 
Back
Naar boven