Fitness Seller

Matt Porter overleden. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niks maar ben wel gevallen in het begin voor het high gear gezever en het heeft me niks gebracht buiten een verneukte gezondheid en daar probeer ik jongere lezers hier voor te waarschuwen niet iets raars lijkt mij?

Plus in mijn omgeving zie ik jongens die puur minder gebruiken dan hier wordt aanbevolen of geadviseerd en die zien er wel beter uit dan 99% van dit forum.

We moeten wel een onderscheid maken door heel vroeg hoge doseringen te gaan zetten of geleidelijk aan je fysiek en doseringen opbouwen.

Hier op het forum zal een overgroot deel van de gebruikers veel te hoog doseren voor de fysiek die ze maar hebben. Wat pro BB'ers betreft, ben ik wel overtuigd dat de doseringen heel hoog zijn.

Voor jonge lezers dus: ga niet meteen hoog doseren want je lichaam benut die hoge doseringen niet en het bezorgt je, zoals vntl zegt, een veel groter risico op bijwerkingen. Wees er je echter tegelijk van bewust dat, als je aanleg hebt en ver zou komen in de sport, de doseringen sowieso hoog zullen worden.

vntl, nog even uit interesse: wat was destijds jouw gemiddelde 'te hoog gedoseerde' kuur eigenlijk, en wat zet je dan nu?
 
  • Like
Waarderingen: vntl
We moeten wel een onderscheid maken door heel vroeg hoge doseringen te gaan zetten of geleidelijk aan je fysiek en doseringen opbouwen.

Hier op het forum zal een overgroot deel van de gebruikers veel te hoog doseren voor de fysiek die ze maar hebben. Wat pro BB'ers betreft, ben ik wel overtuigd dat de doseringen heel hoog zijn.

Voor jonge lezers dus: ga niet meteen hoog doseren want je lichaam benut die hoge doseringen niet en het bezorgt je, zoals vntl zegt, een veel groter risico op bijwerkingen. Wees er je echter tegelijk van bewust dat, als je aanleg hebt en ver zou komen in de sport, de doseringen sowieso hoog zullen worden.

vntl, nog even uit interesse: wat was destijds jouw gemiddelde 'te hoog gedoseerde' kuur eigenlijk, en wat zet je dan nu?
Laatste prep was
1/13 250mg test-e p/week
1/13 150mg tren-a p/week

Laatste 5 weken 40mg anavar ed
Laatste 3 weken 20mg halotestin ed

Die anavar was niet nodig achteraf merkte er überhaupt niks van.. maar dat was toch dat 'stemmetje'

Nu week 12 van cruise op 300mg en cruise door tot week 20 en dan eerst nog een keer bloedprikken. (Week 10 ook geprikt maar nog niet tevreden)

Eerste 2 jaar ala bostin loyd en niet weten wat ik deed, te veel t3/cutten in een cruise en amper of te kort cruisen. En denken meer is beter ipv training en dieet.
Beetje dreamy1 zijn praktijken
 
Ano_54321

Bulk blast voor deze prep was 10 weken:

500mg test-e p/week
300mg bold p/week

Daarna nog eens 300mg deca p/week na die bold.

Volgende blast wordt test only op ik denk 600-700mg.
 
Het is fysiologisch ook niet mogelijk om zoveel gear te gebruiken zoals jij zegt en meer dan 20 jaar mee te gaan in pro bodybuilding en nog steeds shows te winnen met 49 jaar oud. Zoals Dexter Jackson dus.

Waarom als Messi een bal van 35 meter in de kruising schiet is dit wel mogelijk en puur talent en geweldig etc. etc. maar wanneer Dorian of Ronnie of Dexter aangeven op relatief kleine doseringen een monsterfysiek te hebben gebouwd is dit niet mogelijk? Waar is de grens dan?

Net zoals Messi 1 op 7 miljard is, zo zijn Ronnie en Dorian er ook maar 2 op 7 miljard.

Wie is Punjab of wie dan ook om te zeggen dat iets fysiologisch niet mogelijk is?
Er zijn altijd uitzonderingen op regels die gelden voor jou en mij en voor 99% van de populatie. En daarom zijn zij ook de allerbesten in hun sport.

De grens is altijd lastig te bepalen. Maar je kan het bij sporten als deze nooit, maar dan ook nooit winnen als je minder hoeveelheden gebruikt dan een ander. Waarom? Omdat het menselijk lichaam voor iedereen, uiteindelijk hetzelfde werkt. Het beetje betere aanleg wordt finaal weggevaagd als er andere middelen bij komen kijken. De beste van deze 1 miljard zal het in een fysieke sport nooit kunnen winnen van de een na beste die zware hulpmiddelen gebruikt.

Als het voor Ronnie mogelijk was met minder gear, dan is het waarschijnlijk voor een van de andere 6,9 miljard die nooit aan bb hebben gedaan vast mogelijk geweest met nóg minder gear, tot je op het punt komt dat er zelfs iemand is die zo'n fysiek kan bereiken zónder gear maar "gewoon uniek" is als je deze lijn verder door trekt. Dan weet je ook dat het niet klopt. Nogmaals, de grens is lastig te bepalen maar in een sport waarbij gebruik essentieel is kan je het niet winnen van de wereldtop die dat wel allemaal neemt. Die wereldtop stelt in elk geval al de grens vast welke zeker niet te behalen valt met minder/geen gebruik.
 
De grens is altijd lastig te bepalen. Maar je kan het bij sporten als deze nooit, maar dan ook nooit winnen als je minder hoeveelheden gebruikt dan een ander. Waarom? Omdat het menselijk lichaam voor iedereen, uiteindelijk hetzelfde werkt. Het beetje betere aanleg wordt finaal weggevaagd als er andere middelen bij komen kijken. De beste van deze 1 miljard zal het in een fysieke sport nooit kunnen winnen van de een na beste die zware hulpmiddelen gebruikt.

Als het voor Ronnie mogelijk was met minder gear, dan is het waarschijnlijk voor een van de andere 6,9 miljard die nooit aan bb hebben gedaan vast mogelijk geweest met nóg minder gear, tot je op het punt komt dat er zelfs iemand is die zo'n fysiek kan bereiken zónder gear maar "gewoon uniek" is als je deze lijn verder door trekt. Dan weet je ook dat het niet klopt. Nogmaals, de grens is lastig te bepalen maar in een sport waarbij gebruik essentieel is kan je het niet winnen van de wereldtop die dat wel allemaal neemt. Die wereldtop stelt in elk geval al de grens vast welke zeker niet te behalen valt met minder/geen gebruik.

Volgens jouw theorie wint dus degene die het meeste anabolen gebruikt... Je zou dus gewoon iemand van straat kunnen plukken en 10g gear kunnen geven en als die persoon het overleeft is het Mr. Olympia. Genetics doen er immers niet toe wanneer gear in het spel is. Okay... Dan is er voor jou en mij misschien ook nog hoop

Deze discussie is sowieso zinloos. Mensen proberen hun eigen gebrek aan talent voor deze sport goed te praten door middel van de dosissen van anderen te vertienvoudigen en zijn daarin volledig doorgeslagen. Als jullie je daardoor beter gaan voelen, ga vooral zo door.
 
Volgens jouw theorie wint dus degene die het meeste anabolen gebruikt... Je zou dus gewoon iemand van straat kunnen plukken en 10g gear kunnen geven en als die persoon het overleeft is het Mr. Olympia. Genetics doen er immers niet toe wanneer gear in het spel is. Okay... Dan is er voor jou en mij misschien ook nog hoop

Deze discussie is sowieso zinloos. Mensen proberen hun eigen gebrek aan talent voor deze sport goed te praten door middel van de dosissen van anderen te vertienvoudigen en zijn daarin volledig doorgeslagen. Als jullie je daardoor beter gaan voelen, ga vooral zo door.

Jouw conclusie is volledig gebaseerd op een extrapolatie uit Onslow zijn post en slaat kant nog wal. Leer eens tussen de regels doorlezen, al snap ik dat het hier wat lastiger is omdat Onslow zijn post niet nuanceert en ook niet goed in context plaatst van hetgeen de personen er verder nog voor dienen te doen en/of laten. Geef 10 personen die nog nooit in de gym zijn geweest allemaal 1gr testosteron en stuur ze allemaal naar de gym, en je zult 10 verschillende resultaten krijgen. Dat komt niet omdat ze allemaal anders genetisch in elkaar zitten. Natuurlijk is er een bandbreedte waarin de resultaten voor 98% van de deelnemers in geschaard kunnen worden, ook als je er 100 of 1000 of 10000 laat deelnemen. Maar het grootste deel van de verschillen is niet te verklaren door genetica, maar wel door werkethos, inzet, doorzettingsvermogen, discipline, voeding- en trainingsschema's etc. Maar vergeet ook het startpunt van de deelnemers niet, de 1 kan 55kg op 1.80 en 10% hebben gezeten en de ander op 108kg op 1.70 en 38% hebben gezeten.

Het is dus belangrijk om rekening te houden met alle mogelijke variabelen die je doen komen tot een bepaalde conclusie en alles wat je daarbij over het hoofd ziet of op voorhand zelf uitsluit, beperkt enkel en alleen jouw uitkomst op het vraagstuk, maar niet die van de werkelijkheid.

Oh en een laatste vraag, wat is eigenlijk talent hebben voor bodybuilding? Het komt namelijk over alsof je daarmee bedoelt dat de ene persoon beter kan curlen dan de ander, wat feitelijk ook wel waar is. Niet iedereen zijn ROM is evengoed geschikt voor het bouwen van een goede bicep. Maar probeer het eens breder te zien, onze sport is er 1 van chemicaliën op het hoogste niveau, is het dan niet een talent op zich om met zulke doseringen in leven te blijven? Of een talent om de meest ideale verhoudingen te vinden van bepaalde middelen om een bepaalde look te boetseren? ;)
 
Degene die de meeste AAS kan verduren(en geld/sponsoren/coach etc.) i.c.m godlike genetics wint. Zo moeilijk is het niet.
 
Volgens jouw theorie wint dus degene die het meeste anabolen gebruikt... Je zou dus gewoon iemand van straat kunnen plukken en 10g gear kunnen geven en als die persoon het overleeft is het Mr. Olympia. Genetics doen er immers niet toe wanneer gear in het spel is. Okay... Dan is er voor jou en mij misschien ook nog hoop

Deze discussie is sowieso zinloos. Mensen proberen hun eigen gebrek aan talent voor deze sport goed te praten door middel van de dosissen van anderen te vertienvoudigen en zijn daarin volledig doorgeslagen. Als jullie je daardoor beter gaan voelen, ga vooral zo door.
Nee, en het is overigens ook genetisch hoeveel shit je kan verdragen zonder ernstige side effects.

Iedereen die meedraait op olympia niveau heeft 1: genen waardoor ze zeer sterk reageren op gear en 2: genen waardoor hoge doseringen gear niet of nauwelijks leiden tot acute negatieve effecten.
Uiteraard lijdt hun gezondheid er ook onder, maar wanneer Jan van de Hoek olympia doseringen naar binnen drukt komt ie de hele dag zn huis niet uit door lethargie en krijgt ie geen hap vreten weg door de stress op zn lichaam
 
We moeten wel een onderscheid maken door heel vroeg hoge doseringen te gaan zetten of geleidelijk aan je fysiek en doseringen opbouwen.

Hier op het forum zal een overgroot deel van de gebruikers veel te hoog doseren voor de fysiek die ze maar hebben. Wat pro BB'ers betreft, ben ik wel overtuigd dat de doseringen heel hoog zijn.

Voor jonge lezers dus: ga niet meteen hoog doseren want je lichaam benut die hoge doseringen niet en het bezorgt je, zoals vntl zegt, een veel groter risico op bijwerkingen. Wees er je echter tegelijk van bewust dat, als je aanleg hebt en ver zou komen in de sport, de doseringen sowieso hoog zullen worden.

vntl, nog even uit interesse: wat was destijds jouw gemiddelde 'te hoog gedoseerde' kuur eigenlijk, en wat zet je dan nu?

Je moet doseren voor het lichaam dat je wilt, niet voor het lichaam dat je hebt.
Vraag maar aan dreamy1
 

3 tot 10 gram roids PER DAG.

Ik geloof best dat sommige pro's low-ish doseren maar sommige proberen te beweren dat dat 500mg per week is en dat dat een high dose is. Nee.

Verder is pro een vaag begrip. Ik ken een pro 180cm 76kg mens physique. Dat deze geen 10gram weg spuit geloof ik heel goed.
 
Per dag geloof ik echt niks van, weinig lichamen die dat aankunnen imo.. 21-70gr per week, gelooft toch niemand :roflol:
 
Per dag geloof ik echt niks van, weinig lichamen die dat aankunnen imo.. 21-70gr per week, gelooft toch niemand :roflol:
Gaat ook maar over de laatste weken he. Dit is natuurlijk ook weer overdreven hahaha.

Er zullen wel dipshits zijn die dit zo iets doen/proberen. Meende dat Bostin zelf eens 20gram per week zette.

Ik wil niet zeggen dat dat dergelijke dosissen the way to go is, ik wil alleen maar aantonen dat er mensen zijn die het proberen.

Kan mij namelijk moeilijk voorstellen dat geen enkele goeie bb'er nooit heeft gedacht: 'ik ging super hard op dosis X, wat zou er gebeuren op dosis 2.X'
 
Ik denk dat je stijl achterover pleurt als je weet wat sommige doen
 
4,5gram. Nog synthol, gh, t3 en clen.

Kerel is niet eens pro.

image.png
 
Vraag me ook af of zoals bij die gym waar ramy etc zit hoeveel wetenschap en kennis en middelen daar zitten die wij niet kennen als leek.
 
De sport draait om de juiste massa met de juiste symmetrie en de perfecte verhouding met de meeste conditionering goed te kunnen tonen aan de jury. Dus naar mijn mening denk ik dat je dingen zoals de juiste botstructuur heup vs schouder ratio kan zien als "TALENT" al de rest is werkethic. Roids can't fix shitty genetics en ik denk dat dat iets is dat velen hier niet altijd door hebben.
Nee, maar roids fixen shitty genetics beter dan welke vorm van training of voeding dan ook. Het talent in deze sport is net zo zeer een uitzonderlijke aanleg hebben voor het winnen van spiermassa en de respons op AAS.
 
Vraag me ook af of zoals bij die gym waar ramy etc zit hoeveel wetenschap en kennis en middelen daar zitten die wij niet kennen als leek.

Eens die coach inhuren. :p
 
Nee, maar roids fixen shitty genetics beter dan welke vorm van training of voeding dan ook. Het talent in deze sport is net zo zeer een uitzonderlijke aanleg hebben voor het winnen van spiermassa en de respons op AAS.

Oeps had het juist verwijdert, ik snap gewoon niet dat sommigen denken dat de roids het end all be all zijn. Er zijn hier ondertussen toch al meer dan genoeg leden gepasseerd die grammen rammen en teleurstellend resultaat zien omdat ze gedoemd zijn met de structuur die ze hebben (brede heupen enz)
 
Back
Naar boven