XXL Nutrition

Matten om deadlifts te dempen

  • Topic starter M4x
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 1K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

M4x

Novice
Lid geworden
9 feb 2021
Berichten
5
Waardering
1
Goedemiddag allemaal,

Lees al wat langer mee op de forums, maar nooit echt iets gepost. Hoop alleen de uitgebreide expertise van het forum bij deze te kunnen benutten.

Ik ga dus verhuizen naar een appartement op drie hoog en heb hierbij de intentie een homegym te plaatsen. Nu kan eenieder wel begrijpen dat ik te maken heb met (onder)buren en dat een oefening als deadliften dan een probleem wordt..

Heeft iemand hier ervaring mee en mogelijk een oplossing om toch te kunnen deadliften zonder anderen van last te zijn? Ik heb het idee dat rubberen matten het niet gaan doen en ben inmiddels de soft drop blocks van Fitness Seller tegengekomen maar die zijn dan ook 90 per stuk en dan offer je gelijk een stukje ROM op en weet ik alsnog niet of die het trucje doen.

Enige ervaring in deze die gedeeld kan worden zal gewaardeerd worden!
 
Drop pads van fitness seller en dikke plaat hout (desnoods 2/3 op elkaar verlijmen als je je zorgen maakt om de rom. Deadlift zelf ook met de pads zonder extra verhoging en merk dat stukje rom wat je mist niet. Ze doen btw hun trucje perfect . Geen door gedreun beneden , grootste geluid komt van de schijven op de bar
 
Drop pads van fitness seller en dikke plaat hout (desnoods 2/3 op elkaar verlijmen als je je zorgen maakt om de rom. Deadlift zelf ook met de pads zonder extra verhoging en merk dat stukje rom wat je mist niet. Ze doen btw hun trucje perfect . Geen door gedreun beneden , grootste geluid komt van de schijven op de bar
Bedankt voor de reactie.

Even voor de zekerheid, doel je daarmee ook op deze? https://www.fitness-seller.nl/atx-soft-drop-blocks/ (15cm)

Vooralsnog voelt het wat raar om 90 euro uit te geven aan een mat, maar als ze echt goed werken en het weten te dempen, dan lijken ze mij de investering wel waard. Ook fijn om te horen dat de oefening er (in ieder geval voor jou) niet minder van wordt.
 
Idd die bedoel ik !
 
  • Like
Waarderingen: M4x
Hoe zwaar wil je gaan deadliften?
Lastig. Vooralsnog ben ik van plan in totaal 140 kg aan gewicht te halen, maar iets hoger inschatten om wat 'toekomstbestendiger' te denken lijkt me geen slecht idee.
 
Lastig. Vooralsnog ben ik van plan in totaal 140 kg aan gewicht te halen, maar iets hoger inschatten om wat 'toekomstbestendiger' te denken lijkt me geen slecht idee.
Moet misschien wel erbij vermelden dat ik de Halterstang op de laagste stand bijna zet in de j-hooks in het squat rack voor het laden/lossen/rusten van gewichten dus alleen met deadlifts komt er gewicht op. Weetniet hoe goed of slecht het is als je elke x een tijd lang de stang met gewichten erop laat rusten
 
  • Like
Waarderingen: M4x
Als je zoveel mogelijk geluid wil dempen, kan je ook investeren in Bumper Plates? Ik train op 2,5 cm rubber, maar als deadlift 'drop pads' heb ik daarbovenop nog matten van 5 cm liggen (50x50cm is voldoende). Dat is iets beter voor je budget, maar uiteraard gaan de echte drop pads veel beter zijn. Het is maar waar je prioriteit ligt!
 
  • Like
Waarderingen: M4x
Back
Naar boven