MuscleMeat

Max-OT vragen aub (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

modo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
159
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
109kg
Hallo mensen,

Ik begin vrijdag met MAX-OT training. Ik heb heel veel zoeken gedaan naar dit programma. Ik heb wel een aantal vragen voor de experts onder ons:

1- Hoe moet ik de warming up doen? Hoeveel sets en hoeveel procent van het gewicht waarmee ik de set ga doen? Of is bijvoorbeeld 20 min cardio genoeg als warming up?

2- Kan ik op de rustdagen (als ik 5 dagen train per week) ook cardio doen?

3- Is het handig om eiwit isolaat te drinken na de training en langzame eiwitten voor het slapen?

(p.s. ik heb niet veel spieren en wil beginnen met veel krachttraining te doen. Ik moet afvallen maar ik ga niet voor de cut. Ik ga genoeg eten met juiste voeding omdat ik door het dieeten vaak te moe ben om te trainen. Dus ik wil eerst meer spieren erbij krijgen en ik zie na een half jaar of ik voor de cut ga of niet.)

4- Is het in mijn geval handig om creatine te nemen om sneller spiermassa erbij te krijgen?

Alvast bedankt
 
is niet echt een beginnersschema... zou voor iets anders kiezen
 
Ik heb weer de stickies gelezen

Ik denk dat ik voor een 3-daagse split ga:

Donderdag: Borst & Biceps & Buik

Zaterdag: Benen

Maandag: Rug & triceps & Buik

Maar wanneer moet ik de cardio plannen? op dezelfde dagen of 5 keer week als ik ook wil afvallen?
 
Hoeveel weeg je?

Voeding is ook heel belangrijk bij cardio, nog wel belangrijker dan cardio zelf. Schema is iig een goeie keuze!
 
ik zit op meer dan 33% vet eerlijk gezegd. Ik was de laatste jaren gestopt met voetbal en fitness en was van ongeveer 20% naar 33% gestegen.

ik weeg 115kg nu en moet zo een beetje weer 85kg worden binnen een jaar als het kan omdat ik nu niet meer kan joggen en zo. Wel laat deze beslissing maar moet gebeuren.

Ik denk dat ik goed zit qua voeding; ik neem meestal clean producten binnen. Maar ik zit vaak met jojo effect omdat ik te weinig eet en dus niet meer train doordat ik weinig energie heb. Ik zal nu gewoon aan ongeveer 2500 calorie binnen proberen te nemen met minimaal 30% eiwitten.
 
Anyone een aanvulling?
 
zou niet te snel afvallen in het begin, anders is je volgende topic: Hoe kom ik van die hangende vellen af?
 
30 kilo op 12 maand komt overeen met 2,5 kg verliezen per maand. Is perfect mogelijk terwijl je ondertussen op z'n minst je huidige spiermassa behoudt. Misschien zelfs vergroot als je beginner bent en je voeding goed op orde hebt. Of je de mentale weerstand hebt daarentegen om 12 maand aan een stuk te cutten is iets anders.. Hoe dan ook staat het vast dat je op 33% moet gaan cutten, en niet bulken.

Ik denk voor mensen op zulks vetpercentage dat de grootste uitdaging voeding zal worden. Ik cut momenteel ook nog voor 2 weekjes en zit ook op 2500 kcal. En weeg bijna de helft van jou. If you get what I'm saying..
 
Maar theoretisch gezien hoef ik dus alleen op mijn voeding te letten dus soort 40% 40% 20% Ei/Kh/Vt is goed voor me (hoewel ik endomorph ben) in het begin?

Ik hoef geen carbs recycling te doen en zo zolang ik maar op zn minst een 3 daagse splitschema volg (of 4 daagse) met minimaal 4 keer per week cardio/

Ik hoef dus ook creatine neem ik aan?
 
In het begin ga je inderdaad hard genoeg gaan met de basics. Op je voeding letten (gezond eten op onderhoud met idd bvb. 40/40/20) en krachttraining met cardio.

Creatine is imo zeker nog niet nodig. Je kracht zal sowieso goede progressie maken aangezien je nog maar net begint. Ook zet je vocht aan van creatine wat je wat 'voller' doet te komen staan wat waarschijnlijk niet wenselijk is bij 33%.
 
Bedankt allen
 
weer een tevreden klant:)
 
Als ik jou was zou ik geen split nemen. Met een fullbody schema als starting strength van rippetoe ga je veel betere resultaten boeken.
 
Is dit een goede schema voor mij om te beginnen:

Ontbijt:
2 eieren gekookt
35g brinta
250g magere melk

Tussendoor:
2 volkoren boterhammen
20g 10+ kaas
20g pindakaas

Lunch:
125g kipfilet gekookt
1 etlp zonnebloemolie
100g gekookte basmati rijst

Tussendoor:
150g kidneybonen
100g tonijn in water

Trainen
Na het trainen:
Eiwit shake


Avondeten:
150g zalm
150g brocolli

Voor het slapen:
Magere kwark
Of
Whey perfection mix (omdat daar ook caseine in zit)

Totaal zo een 2200 calorien inclusief de eiwit shakes

Zonder de eiwitshakes kom ik ongeveer op 182g eiwit en 137g koolhydraten tegenover
63g vet

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 11:41 ----------

Als ik jou was zou ik geen split nemen. Met een fullbody schema als starting strength van rippetoe ga je veel betere resultaten boeken.

Het probleem is dat ik met de deadlift bijvoorbeeld een grote kans op blessure. Ik was begonnen met trainen 6 maanden geleden maar stopte de eerste week door een blessure en na een gesprek met mijn fysio werden bepaalde dingen mij afgeraden tot ik wat kon afvallen maar ik heb dus ook niet kunnen trainen.
 
Véél te weinig voor iemand van 115 kg. Dit is een crashdieet.
 
Serieus? Ik dacht dat ik van vet vrije massa moest uitgaan :S
 
Hoe groot ben je?
 
178 cm
ongeveer 33%
 
Dan is je BMR ongeveer 2341, met een activiteitsfactor van 1,55 kom je op 3628 uit als ONDERHOUD. En jij bent van plan daar 1400 kcal onder te zitten. Jazeker is dat een crashdieet. Niet alleen zal je snel op een plateau terecht komen (vanwege starvation mode en je lichaam slaat alles op wat het krijgt) en zal je bij het minste dat je opnieuw normaal begint te eten terug skyrocken naar boven qua gewicht. Om nog maar niet te spreken over wat Skinny zei, overtollig vel.
 
Back
Naar boven