Fitness Seller

Max-OT vragen aub (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3000 kcal? is dat goed?
 
Perfect, dat is 20% minder dan je onderhoud. Op deze manier ga je genoeg eten om je motivatie te behouden en de resultaten zullen stabieler zijn en vooral blijvend. Laat je in het begin niet ontmoedigen als je tussen de 500 gram en 1 kilo verliest per week, dit lijkt weinig maar het is de veiligste (minder kans op rebound) en een permanente manier.

Op deze manier hoef je nauwelijks cardio te doen aangezien je al voldoende minder eet dan je onderhoud alhoewel het altijd beter is 'to burn the fat than to starve the fat'. Maar de hoeveelheid cardio nodig om elke dag 700 kcal te verbranden kan je voorlopig nog niet aan? Allessinds niet geen cardio doen want vanaf het vetverlies begint te stagneren zal je aanpassingen moeten maken en dit doe je door je voeding te herzien en cardio toe te voegen. (Vergeet ook niet dat wanneer je 10 kilo bent vermagerd je BMR er ook heel anders gaat uitzien etc)
 
Bedankt voor de info ...

Ik kan wel lopen ... dus ik zat te denken minimaal 20 minuten per dag te lopen 5.5 km/uur.

Maar is het de bedoeling dat ik dus meer eet als ik Cardio ga doen?
 
Modo, als ik jou was zou ik zelfs starting strength effe laten zitten, aangezien het op zich wat techniek vereist om de oefeningen echt goed te doen. Ga eerst een maand of 3 tot 6 flink trainen met apparaten als chest press, cable row, assisted pullup, leg press, leg extensions...etc.

Je lijf leert zich dan in te stellen op inspanning, je pezen raken meer gewend aan de belasting en je bouwt al wat meer kracht op. Na een halfjaar dan beginnen met rippetoe en dan kun je er bijna zeker van zijn dat jouw pezen goed voorbereid zijn op de deadlifts, squats, benches, military presses, etc van Rippetoe.
 
Modo, als ik jou was zou ik zelfs starting strength effe laten zitten, aangezien het op zich wat techniek vereist om de oefeningen echt goed te doen. Ga eerst een maand of 3 tot 6 flink trainen met apparaten als chest press, cable row, assisted pullup, leg press, leg extensions...etc.

Je lijf leert zich dan in te stellen op inspanning, je pezen raken meer gewend aan de belasting en je bouwt al wat meer kracht op. Na een halfjaar dan beginnen met rippetoe en dan kun je er bijna zeker van zijn dat jouw pezen goed voorbereid zijn op de deadlifts, squats, benches, military presses, etc van Rippetoe.

Bedankt. En kan ik dus hiervoor een splitschema gebruiken? Ik kan bijvoorbeeld 4 dagen of maximaal 5 per week trainen. Ik kan op dinsdag en woensdag niet.

Kan ik bijvoorbeeld:

Donderdag:Borst
Vrijdag: Rug en buik
Zaterdag: Schouders en kuiten
Zondag: Benen
Maandag: Biceps en triceps
Dinsdag en Woensdag: rust?
 
Donderdag:Borst
Vrijdag: Rug en buik
Zaterdag: Schouders en kuiten
Zondag: Benen
Maandag: Biceps en triceps
Dinsdag en Woensdag: rust?

Waarom begint jouw week bij donderdag??? ;-) anyway ik zou het lekker zo doen

dag 1: Bost triceps
dag 2: Rug biceps
dag 3: Schouders benen

om te beginnen werkte bij mij super goed, ik kwam van 106 kg 31% nu 98 kg 15 % :P

ripptoe is ook top, maar ik denk niet dat jij daar de balans/techniek voor beheerst op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Ga je dat wel volhouden? Van geen krachttraining naar 5 maal per week én cardio erbij. Simpele 3 split (eventueel 4 split) en dan telkens cardio erachter. Conditie op pijl? => cardio op rustdagen toevoegen. Ook moet je eens nadenken wat de toegevoegde waarde is van een aparte armendag in jouw situatie.
 
Waarom begint jouw week bij donderdag??? ;-) anyway ik zou het lekker zo doen

dag 1: Bost triceps
dag 2: Rug biceps
dag 3: Schouders benen

om te beginnen werkte bij mij super goed, ik kwam van 106 kg 31% nu 98 kg 15 % :P

ripptoe is ook top, maar ik denk niet dat jij daar de balans/techniek voor beheerst op dit moment.


oja succes bij het cutten man, ik kon het dus jij ook Go for it
 
Bedankt allen ik denk dat het nu allemaal duidelijk is

ik ga idd dus voor 3 dagen of 4 dagen split en misschien dat ik dan gewoon met de fiets naar de sportschool ga enzo

nogmaals bedankt en ik hoop dat het gaat lukken; het probleem is dat ik vaak afhaak als ik niet snel afval en dat probeer ik nu te beheersen en te begrijpen.
 
Bedankt. En kan ik dus hiervoor een splitschema gebruiken? Ik kan bijvoorbeeld 4 dagen of maximaal 5 per week trainen. Ik kan op dinsdag en woensdag niet.

Kan ik bijvoorbeeld:

Donderdag:Borst
Vrijdag: Rug en buik
Zaterdag: Schouders en kuiten
Zondag: Benen
Maandag: Biceps en triceps
Dinsdag en Woensdag: rust?

Als ik heel eerlijk moet zijn, zou ik nu zeker nog niet gaan splitten...dan kan altijd nog als je eenmaal echt een beachbody hebt en heel gericht bepaalde spiergroepen wilt trainen. Nu wil je, wat ik tenminste op kan maken uit je posts, vooral afvallen en spiermassa aanmaken...als beginneling.

Persoonlijk denk ik dat het voor jou veel verstandiger is om 3x in de week fullbody te trainen, met aandacht voor de grote spiergroepen: borst, rug....en benen! Door juist die grote groepen aan het werk te zetten, zet je meer spieren aan het werk...wat betekent dat je meer calorieen verbrandt en meer spiermassa kweekt, dan dat je nu al biceps curls gaat doen en zo.

Het is voor jou nu beter om 3x in de week alle grote spiergroepen te trainen, dan iedere week elke spiergroep 1x...
 
Oke das duidelijk,

En hoeveel oefeningen per spiergroep? 2 of 3? En moet ik de reps houden tussen 6 en 8?
 
Full body is inderdaad het beste. Curls enzo zijn vrij nutteloos in deze situatie. Één, soms twee oefening per spiergroep.
bvb:
squat
deadlift
benchpress
military press
 
Nogmaals bedankt ... En de reps in mijn geval?
 
3x8
3x10
5x5

Wat je voorkeur heeft.
 
Dank je
 
Oke das duidelijk,

En hoeveel oefeningen per spiergroep? 2 of 3? En moet ik de reps houden tussen 6 en 8?

2 oefeningen per spiergroep...en dan het liefst antagonist (tegengestelde spieren samen trainen:

voor je quads 1 oefening (zoals legpress)
voor je hams 1 oefening (goodmorning of gluteham raises)
Dit vormt samen "de benen".

voor je chest 2 oefeningen en voor je back twee oefeningen (superset chest - back en daarna, na wat rust, de tweede supersets chest - back).

Zo kom je aan de 6 oefeningen per workout. Ontwerp twee workout voor jezelf (A en B) en pak voor de twee workouts elk andere oefeningen...beetje googlen dus, of stickies lezen...wissel af ABA - BAB en you're good to go.

Speel met de reps...dus week 1 en 2: 8 - 12 reps, week 3 en 4: 5 reps, week 5 en 6: 15 reps...of zoiets.
 
Als ik jouw was en je bent een redelijk serieus beginnen met dit schema:
Starting strength van rippetoe.
volgens riptoe zit er een logisch patroon in trainen
1 oefeningen goed onder de knie krijgen
dan
2 kracht ontwikkelen(veel kilo's kunnen pompen)
waar door je
3 massa kan gaan bouwen(ofwel grotere spieren)
(dit in een noten dop)

anders lees dit ff:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/faq-rippetoe-nederlands-194080/

En op het punt van cutten lees het boek Bffm goed door bereik je je doelen
mee op een zeer constructieve manier.(en het heeft mijn ogen geopend);)

En als supplement een goede vitamine pil en een goede whey shake voor na het trainnen en that's it aan de rest( creatine etc.) heb je nog niet nodig.
Is nu veel geld uitgeven voor een producten waar je nog niet 100% uit kan halen.

Dit is mijn advies en het heeft mij ook ongelovelijk geholpen
 
2 oefeningen per spiergroep...en dan het liefst antagonist (tegengestelde spieren samen trainen:

voor je quads 1 oefening (zoals legpress)
voor je hams 1 oefening (goodmorning of gluteham raises)
Dit vormt samen "de benen".

voor je chest 2 oefeningen en voor je back twee oefeningen (superset chest - back en daarna, na wat rust, de tweede supersets chest - back).

Zo kom je aan de 6 oefeningen per workout. Ontwerp twee workout voor jezelf (A en B) en pak voor de twee workouts elk andere oefeningen...beetje googlen dus, of stickies lezen...wissel af ABA - BAB en you're good to go.

Speel met de reps...dus week 1 en 2: 8 - 12 reps, week 3 en 4: 5 reps, week 5 en 6: 15 reps...of zoiets.

Zijn deze oefeningen goed voor beginners:

- Bench press & lat pull down
- Incline dumbbell flyes & cable row
- Leg press & Leg curl
- Shoulder press & floor crunches (of hoef ik geen shoulder press te doen?)

Deze week 3 sets per oefening 8 - 12 reps. Pause maximaal 2 minuten?
 
Ja, is wel oke maar je vergeet bi en triceps (al worden deze meegenomen
als 2 spiergroep).
En let op de flyes kijk op internet vraag rond hoe je ze goed moet doen, daarbij
moet je niet te veel gewicht met flyes gebruiken.


Pauze max 1 min heb ik altijd geleerd.
 
Ja, is wel oke maar je vergeet bi en triceps (al worden deze meegenomen
als 2 spiergroep).
En let op de flyes kijk op internet vraag rond hoe je ze goed moet doen, daarbij
moet je niet te veel gewicht met flyes gebruiken.


Pauze max 1 min heb ik altijd geleerd.

@floriand: gast, als je nu eerst een een topic helemaal doorleest en daar vervolgens ook blijk van geeft...dan lul je geen slag in de rondte... Rippetoe is nog niet zo geschikt omdat de pezen het nog niet aankunnen en de uitvoering nog te lastig is voor een absolute beginner...ook je biceps en triceps opmerking slaat als een tiet in n slagroontaart...want ook daarvan hadden we modo al aangegevn dat die op dit moment nog geen zoden aan de dijk zetten... Eerst de grote spiergroepen trainen!

...zucht... het is fijn als je advies wilt geven en mensen vooruit wilt helpen, maar zorg er dan wel voor dat je volledig op de hoogte bent van wat al besproken is...;)

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 18:05 ----------

Zijn deze oefeningen goed voor beginners:

- Bench press & lat pull down
- Incline dumbbell flyes & cable row
- Leg press & Leg curl
- Shoulder press & floor crunches (of hoef ik geen shoulder press te doen?)

Deze week 3 sets per oefening 8 - 12 reps. Pause maximaal 2 minuten?

De oefeningen zijn goed...wel zou ik benen eerst doen en dan de rest!

Oh ja, nog geen flyes doen...das al te geisoleerd. Beter is, denk ik, om deze te vervangen voor een inclined bench press.

Bench press en one - arm dumbbell row, de lat pulldown (lats) zou ik paren met de shoulder press.

Succes!
 
Back
Naar boven