Fitness Seller

Maximaal 45 minuten trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frans1

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
29
Waardering
0
ik lees vaak in het forum´train niet langer dan 45 min`

wordt hiermee bedoeld 45 min. totaal of per spiergroep.

ik train altijd 2 spiergroepen per training, maar dat haal ik nooit
in 45 min. tenzij pauze´s van 30 seconden.

graag ff antwoord
 
Je mag maximaal 45 min tot een uur over je gehele training doen. Hierna ga je spieren afbreken. Als je 2 spiergroepen per training doet moet je dit gemakkelijk redden.. post eens welke split je hebt, en welke oefeningen je in een training doet.
 
Neem je veel rust tussen je sets en oefening door en kletst ook nog eens veel met anderen dan kan je gerust wat langer trainen dan 45 min. Let wel dat je na drie kwartier een sportdrankje neemt die genoeg koolhydraten bevat (het liefst ook eiwitten) om catabole hormonen een halt toe te roepen. Zo kun je alsnog je traingschema voor die dag voltooien. Het beste is natuurlijk om je werk binnen 45 minuten af te hebben.
 
Originally posted by Mich
Je mag maximaal 45 min tot een uur over je gehele training doen. Hierna ga je spieren afbreken. Als je 2 spiergroepen per training doet moet je dit gemakkelijk redden.. post eens welke split je hebt, en welke oefeningen je in een training doet.

Spieren afbreken is wel een erg groot woord!
Je cortisol levels(katabool=tegenovergestelde van anabool) worden dan erg groot.

Als je het niet in 45 minuten kunt redden moet je misschien wat minder oefeningen en/of sets doen!
 
en anders

ja dat probleem heb ik nu ook.
Maar ja 2 oefeningen per spiergroep vind ik ook weer weinig(ik heb een 2 dagen split)
Misschien dat je dan wel 2 oefeningen per spiergroep kan doen maar dan 2keer per dag kunt trainen ? Of mag dat weer niet ?

Xerxes
 
45 minuten trainen?

Ik doe er altijd langer over omdat ik kracht en cardio doe! Dit ook
omdat ik echt maar twee keer per week de tijd heb om lekker te fitnessen.

Betekent dit nu dat ik slecht bezig ben.???
 
maximaal 45 minuten? Hangt denk ik ook wel af van de intensiteit waarmee je traint... Bij mij duren de trainingsessies 60-75 minuten, denk niet dat het veel uitmaakt...
 
Originally posted by f*cking ecto
maximaal 45 minuten? Hangt denk ik ook wel af van de intensiteit waarmee je traint... Bij mij duren de trainingsessies 60-75 minuten, denk niet dat het veel uitmaakt...

Ja inderdaad. Als jij meer rust neemt dan zal je cortisol ook minder snel stijgen. 45 min. is meer een indicatie. Ik train eigenlijk wel bijna altijd binnen de 45 min.
 
Hangt er idd beetje vanaf, hogere intensiteit wil zeggen sneller uitgeput en dus kortere trainingstijd.
Ben je minder intensief bezig (langere pauzes, minder zware reps ed.) dan kan je de trainingsduur verlengen.

Waarom die 45 minuten, omdat je zoiezo de fast twitch spiervezels traint en die zijn automatisch sneller uitgeput dus als het goed zit zal je zelfs willen stoppen na 45-50 minuten, dat is als je hard genoeg traint :)
 
180 Minuten voor mij en het gaat super!!!!!
 
Originally posted by Bart_Wolbers
180 Minuten voor mij en het gaat super!!!!!

dan heeft je training te weinig intensiteit, anders is drie uur krachttraining echt NIET vol te houden!!!
 
ben benieuwd naar dat schema dan. denk als je t anders opsplitst dat je t dan nog harder uitschreeuwt
 
Originally posted by Bart_Wolbers
180 Minuten voor mij en het gaat super!!!!!

Die gozer is gewoon het board aan het terroriseren, check zijn posts...
 
Originally posted by f*cking ecto


Die gozer is gewoon het board aan het terroriseren, check zijn posts...

Jah wat een klote posts plaats hij hier allemaal zeg!
 
dat zijn niet de minste posts nee.
wa kan ik ervan zeggen:rolleyes:
diep en diep triest, inhoudloos gewoon.
plaats dan niets.

geniet en post met mate:D
 
Gewoon niet op reageren
 
Maar

Hi

maar nu weten we nog niet of je 2 keer per dag kunt trainen. Dus in de ochtend 2 oefeningen per spiergroep en in de avond weer 2 andere! oefeningen voor dezelfde spiergroepen. Mijn nieuwe sportschool is namelijk vlakbij ;)


groeten, Xerxes
 
Re: Maar

Originally posted by xerxes
Hi

maar nu weten we nog niet of je 2 keer per dag kunt trainen. Dus in de ochtend 2 oefeningen per spiergroep en in de avond weer 2 andere! oefeningen voor dezelfde spiergroepen. Mijn nieuwe sportschool is namelijk vlakbij ;)


groeten, Xerxes

antwoord is nee.

-Je spieren heb dan geen 72 uur rust gehad
-twee halve workouts maakt geen hele

beter in een keer helemaal trainen en dan laten herstellen, dan de spieren maar 'kort' belasten en dan 's avonds weer 'kort'
 
Ja hoor, kan gerust.
Als je een goede verdeling maakt zou ik niet weten wat er mis mee is. Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan, en beviel best

Ik deed toen s'morgens een grote spiergroep en s'avonds een kleine
 
xerxes bedoelde volgens mij 's ochtends en 's avonds dezelfde spiergroep ('s ochtends twee oefeningen, en 's avonds 2)
 
Back
Naar boven