XXL Nutrition

maximaal potentieel vetverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ikbendesimon

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
102
Waardering
1
Lengte
1m67
Massa
75kg
hypothese:

Gegevens:
Ik eet op onderhoud. Ik creëer een calorie-deficit door cardio.
1gr vet bevat 9kcal.
Als ik op een stepper 60 minuten cardio doe, verbrand ik volgens het machientje zelf 300kcal. Er even van uitgaande dat dit machientje ongeveer correct is:

Kan ik stellen dat ik nu maximaal (en potentieel) 300/9=33gr vet verbrand heb?
 
hypothese:

Gegevens:
Ik eet op onderhoud. Ik creëer een calorie-deficit door cardio.
1gr vet bevat 9kcal.
Als ik op een stepper 60 minuten cardio doe, verbrand ik volgens het machientje zelf 300kcal. Er even van uitgaande dat dit machientje ongeveer correct is:

Kan ik stellen dat ik nu maximaal (en potentieel) 300/9=33gr vet verbrand heb?

Nee, aangezien je ook koolhydraten hebt verbrand.

(nou ja, maximaal wel waarschijnlijk)
 
Nee, aangezien je ook koolhydraten hebt verbrand.

(nou ja, maximaal wel waarschijnlijk)

1. Hoe kan men vermijden dat er daar ook koolhydraten bij worden verbrand?
2. Dus de berekening doorgetrokken kan met deze methode maximaal 1kg per maand vet worden verbrand?
3. Is er spraken van een soort 'afterburn' (verder lopende verbranding tot na de cardiosessie?)
 
Hoe lager je intensiteit is (ook bij dagelijkse bewegingen en zelfs slapen) wordt vet als brandstof gebruikt, gezien dit meeste energie levert, maar ook veel zuurstof vergt om te gebruiken.

1: zo laag mogelijke intensiteit cardio doen, dus liss of lekker wandelen buiten met dit mooie weer
2: Waarschijnlijk wel, cijfertjes zijn leuk om te berekenen, maar belangrijkste is of je in de spiegel verschil ziet (positief) en dus op de goede weg bent. Dan kom je vanzelf wel naar je doel.
3: Bij HIIT wel, maar de afterburn is wat betreft de extra kcal die het zou verbranden, haast te verwaarlozen.
Als je goed krachttraining doet, in kcal deficit zit en ev. extra cardio bij doet (20-30 min naar mijn mening is genoeg), behaal je je doel wel.
 
1. niet
2. een kg lichaamsvet is ongeveer 7700kcal (bestaat niet 100% uit vet namelijk). Theoretisch kom je misschien in de buurt van die cijfers maar in de praktijk weet je nooit exact hoe veel je verbrandt, hoe veel je consumeert en wat precies het effect is op je lichaamscompositie.
3. de meeste kcal verbrand je uberhaupt niet tijdens je training (realiseer je dat je dagelijks verbruik wrs tussen de 2000 en 3000 kcal ligt). Extra spiermassa zorgt voor extra verbranding in rust.
 
een jaar of wat geleden zei me trainingsmaatje eens dat je met HIIT kh + vet verbrand, met Low Intensity voornamelijk vet. idk if right.. weet ook niet waar die het vandaan had heb niet om bronnen gevraagd.

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:36 ----------

een jaar of wat geleden zei me trainingsmaatje eens dat je met HIIT kh + vet verbrand, met Low Intensity voornamelijk vet. idk if right.. weet ook niet waar die het vandaan had heb niet om bronnen gevraagd.

edit; denk in Mens Health blad ofzo.. had ie abbo op en ging ie liep ie nogal ver mee weg :P nou heb ik ook een paar x in zo'n blad gekeken maar staat niet altijd betrouwbare info in m.i
 
1. niet
2. een kg lichaamsvet is ongeveer 7700kcal (bestaat niet 100% uit vet namelijk). Theoretisch kom je misschien in de buurt van die cijfers maar in de praktijk weet je nooit exact hoe veel je verbrandt, hoe veel je consumeert en wat precies het effect is op je lichaamscompositie.
3. de meeste kcal verbrand je uberhaupt niet tijdens je training (realiseer je dat je dagelijks verbruik wrs tussen de 2000 en 3000 kcal ligt). Extra spiermassa zorgt voor extra verbranding in rust.

Wat een genot om af en toe een zinvolle post tegen te komen...:thumbup:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven