Fitness Seller

Maximale duur van de training?

Bezoekers in dit topic

Jouzer

Novice
Lid geworden
28 apr 2012
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Halo BBers,

Zal mij eerst even kort voorstellen: Ik ben 45 jaar en train sinds een klein halfjaar.
In deze periode ben ik ook een ander leven gaan leiden wat betekent dat ik op mijn voeding let en geen alcohol en suiker meer gebruik.
Dit resulteerde in 10 kg vet verlies, een betere conditie en een redelijk strak en gespierd lichaam. Voor iemand van 45 dan :)

Ik train altijd om de dag en sinds 2 maanden in plaats van fullbody twee spiergroepen per keer. Per sessie ben ik bijna twee uur in de gym actief.
Ik voel mij hier prima bij maar ik lees regelmatig dat 1 a anderhalf uur per sessie maximaal is.
Waarom is mij niet duidelijk. Is er iemand die hier meer voer kan vertellen?

Voor de duidelijkheid: ik train altijd heel rustig en doe iedere sessie 4 keer.
Ik pak de eerste keer de gewichten met 10 herhalingen, dan 8, dan 6 en dan 4X
Iedere herhaling die ik lager ga pak ik de gewichten zwaarder.
Ik pak een twee minuten rust tussen elke herhaling waarvan 1 minuut armen los gooien en 1 minuut echt rust.
Ik eindig de laatste 10 minuten met hardlopen op de band.

Vriendelijke groet,
Jouzer
 
2 uur???????? met een split schema?? ik weet niet wat jij allemaal uitvoert.... hoelang pak je rust tussen je setjes? hoeveel oefeningen doe je per spiergroep? loop je een half uur te kletsen met andere mensen?
 
Ik pak een twee minuten rust tussen elke herhaling
Ik hoop dat dit een typ foutje is en dat je bedoelt tussen elk setje, anders doe je in die 2 uur wel erg weinig
 
Hehehe.... Nee, ik sta geen half uur te kletsen, ik kom om te trainen......

Maar is het zo gek dan?
Eerst even een warming-up, en dan bijvoorbeeld 3 oefeningen voor de biceps, 3 oefeningen voor de schouders, en tussendoor doe ik dan verschillende buikspieroefeningen.