Fitness Seller

Maximale duur van de training?

Bezoekers in dit topic

Jouzer

Novice
Lid geworden
28 apr 2012
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Halo BBers,

Zal mij eerst even kort voorstellen: Ik ben 45 jaar en train sinds een klein halfjaar.
In deze periode ben ik ook een ander leven gaan leiden wat betekent dat ik op mijn voeding let en geen alcohol en suiker meer gebruik.
Dit resulteerde in 10 kg vet verlies, een betere conditie en een redelijk strak en gespierd lichaam. Voor iemand van 45 dan :)

Ik train altijd om de dag en sinds 2 maanden in plaats van fullbody twee spiergroepen per keer. Per sessie ben ik bijna twee uur in de gym actief.
Ik voel mij hier prima bij maar ik lees regelmatig dat 1 a anderhalf uur per sessie maximaal is.
Waarom is mij niet duidelijk. Is er iemand die hier meer voer kan vertellen?

Voor de duidelijkheid: ik train altijd heel rustig en doe iedere sessie 4 keer.
Ik pak de eerste keer de gewichten met 10 herhalingen, dan 8, dan 6 en dan 4X
Iedere herhaling die ik lager ga pak ik de gewichten zwaarder.
Ik pak een twee minuten rust tussen elke herhaling waarvan 1 minuut armen los gooien en 1 minuut echt rust.
Ik eindig de laatste 10 minuten met hardlopen op de band.

Vriendelijke groet,
Jouzer
 
2 uur???????? met een split schema?? ik weet niet wat jij allemaal uitvoert.... hoelang pak je rust tussen je setjes? hoeveel oefeningen doe je per spiergroep? loop je een half uur te kletsen met andere mensen?
 
Ik pak een twee minuten rust tussen elke herhaling
Ik hoop dat dit een typ foutje is en dat je bedoelt tussen elk setje, anders doe je in die 2 uur wel erg weinig
 
Hehehe.... Nee, ik sta geen half uur te kletsen, ik kom om te trainen......

Maar is het zo gek dan?
Eerst even een warming-up, en dan bijvoorbeeld 3 oefeningen voor de biceps, 3 oefeningen voor de schouders, en tussendoor doe ik dan verschillende buikspieroefeningen.

Ik doe de oefeningen erg rustig en leg de nadruk op de juiste uitvoering en de maximale belasting van de spieren die ik op dat moment aanpak. Is inderdaad na ieder setje een minuut of twee rust.

Gr,
Hans
 
Je traint te lang.
 
Zover ik weet is de ideale trainingstijd 45/60min alles daarboven ga je steeds meer cortisol aanmaken dat spier afbrekende eigenschappen heeft.
 
Tijdens krachtraining creeer je miniscule scheurtjes in je spierweefsel, daarom heb je ook spierpijn na een workout (al zal dit steeds minder worden, omdat je spieren zich zullen aanpassen). Hoelanger je trained hoe groter deze schade en hoe langer je nodig hebt voor het herstel. Zelf houdt ik altijd een max aan van 40 minuten en 3 tot 4 setjes per spiergroep. Ook maakt je lichaam idd cortisol aan wat zorgt voor verdere spierafbraak.
 
Kijk, daar heb ik wat aan :)

Bedankt voor de info, en less is dus inderdaad more!

Groet,
Jouzer
 
Tijdens krachtraining creeer je miniscule scheurtjes in je spierweefsel, daarom heb je ook spierpijn na een workout (al zal dit steeds minder worden, omdat je spieren zich zullen aanpassen). Hoelanger je trained hoe groter deze schade en hoe langer je nodig hebt voor het herstel. Zelf houdt ik altijd een max aan van 40 minuten en 3 tot 4 setjes per spiergroep. Ook maakt je lichaam idd cortisol aan wat zorgt voor verdere spierafbraak.

De spierpijn die je direct na de training voelt wordt veroorzaakt door overtollige melkzuur (afvalstof van produceren glycogeen) wat nog niet is afgevoerd door het lymfesysteem. Hoog bs-gehalte jouw verhaal. Je kan prima 1,5 uur trainen, je moet gewoon goed luisteren naar je eigen lichaam.
 
:)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: DG80
Bij mijn weten maak je 20 minuten groeihormoon aan, vervolgens kun je daar nog max 20 min. van profiteren en daarna is dus nutteloos sporten.
 
Ik train soms 3-4-5 uur lang op sommige dagen , who the **** cares als je maar getraind hebt als een beest !
 
De spierpijn die je direct na de training voelt wordt veroorzaakt door overtollige melkzuur (afvalstof van produceren glycogeen) wat nog niet is afgevoerd door het lymfesysteem. Hoog bs-gehalte jouw verhaal. Je kan prima 1,5 uur trainen, je moet gewoon goed luisteren naar je eigen lichaam.


De spierpijn die een dag later opkomt is wel degelijk gevolg van deze 'scheurtjes'. Tuurlijk kun je anderhalf uur trainen als je maar niet anderhalf uur gaat lopen curlen en voldoende rust pakt tussen setjes als je 1 grote spiergroep pakt. Maar als je redelijk doorpakt dan ben je toch echt wel klaar in 40min. Maar goed je lichaam zal zich altijd aanpassen als je graag 2 uur traint op een redelijk tempo dan kun je dat na een bepaalde tijd goed volhouden.
 
Laatst bewerkt:
De spierpijn die een dag later opkomt is wel degelijk gevolg van deze 'scheurtjes'. Tuurlijk kun je anderhalf uur trainen als je maar niet anderhalf uur gaat lopen curlen en voldoende rust pakt tussen setjes als je 1 grote spiergroep pakt. Maar als je redelijk doorpakt dan ben je toch echt wel klaar in 40min. Maar goed je lichaam zal zich altijd aanpassen als je graag 2 uur traint op een redelijk tempo dan kun je dat na een bepaalde tijd goed volhouden.

Spierpijn is niet relevant voor hypertrofie.
 
Dat zeg ik ook nergens. Wat ik bedoel te zeggen is dat als je teveel en te lang traint je langer nodig zult hebben voor je totale herstel en je groei kunt belemmeren als je overtrained.

Even los van de spier scheurtjes, schouderpijn. De meeste voorkomende fitness/bb blesure omdat men deze vaak overbelast door teveel, te lang of verkeerd sporten. Je delts gebruik je nl. bij zo'n beetje iedere bovenlichaam workout, zelfs met pull-ups.
 
Back
Naar boven