Fitness Seller

Maximale hersteltijd na kuursessie

Bezoekers in dit topic

Jan Verbeek

Cool Novice
Lid geworden
16 jul 2017
Berichten
217
Waardering
76
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
12%
Hey allen,

Ik weet dat er meerdere topics zijn omtrent informatie over hersteltijd na kuren.
Echter wordt hier vaak als antwoord gegeven dat het persoonsgebonden is.
En daarnaast dat alleen het testen van waardes concreet antwoord hierop kan geven.

Nu heb ik echter iemand in mijn omgeving die twijfelt over het gebruiken van AAS.
Echter kan je op voorhand dan natuurlijk niet schatten wat zijn hersteltijd wordt na een kuur.
Hij vindt dit echter wel een belangrijke factor dus daarom is een specifieker antwoord toch wel gewenst.

Dus bij deze:
aangezien de hersteltijd bij iedereen varieert, wat is een beetje een herstelperiode in de worst case scenario?

Het gaat om een persoon van 22 jaar die geïnteresseerd is in zoveel mogelijk massa pakken en toename in kracht. Het zal zijn eerste kuur zijn en de planning is dan in ieder geval test only van 500mg/week.
Als kuurtraject zou het een planning betreffen van 10 á 20 weken.
Omdat krachttoename ook een belangrijke factor is zal er een overweging zijn om ook tren erbij te zetten.
Ik weet dat dit wordt afgeraden door de meeste voor een eerste kuur, maar hij heeft al aardig wat kracht en omdat de doelstelling meer powerlifting is dan bodybuilding weet ik ook niet zeker of test only wel de gewenste resultaten met zich mee zal brengen wbt. krachttoename.

Dus -->

Scenario 1:
10 weken 500mg test & tren, clomid nakuur van 4 weken --> hersteltijd? worst-case scenario?

Scenario 2:
20 weken 500mg test & tren, clomid nakuur van 4 weken --> hersteltijd? worst-case scenario?

aanvullend: wordt de hersteltijd langer indien met tren gebruikt naast deze test dosering?
of maakt aanvullende AAS gebruiken niks uit voor herstel omdat het met test only ook al voor een volledige shutdown zorgt van de natuurlijke productie?

Extra uitleg:
Dus als bij bovengenoemde scenario de hersteltijd bij personen variëren tussen 3 en 9 maanden, dan is 9 maanden dus hierbij het antwoord van de worst-case scenario. Met deze manier wil ik voorkomen dat zijn ervaringen niet tegen vallen omdat mensen zeggen dat het allemaal wel meevalt en omdat er bijv. mensen zijn die denken herstelt te zijn na 3 maanden off.

Het gaat om een goede vriend en ik wil hem zoveel mogelijk helpen met concrete antwoorden omtrent dit topic zodat hij echt zeker van zijn zaak is voordat hij gaat beginnen.

Dan heb ik zelf nog een aanvullende vraag: ik hoor van vele dat de hersteltijd niet veel varieert tussen mensen die volledig off-gaan en mensen die TRT hanteren (van 125mg/week). Kan iemand dit bevestigen?
Want met TRT vermijd je natuurlijk wel de dip en als een TRT van 125mg/week verder geen impact heeft op een langere hersteltijd (of indien de marge hierbij te verwaarlozen valt) dan kan het nog een interessant iets zijn voor hem omdat het wel een persoon betreft die naast zijn werk ook standaard 6 á 7 keer per week traint en dat al meerdere jaren op die manier toepast.

Thanks alvast :)
 
Test en tren als eerste kuur voor 20 weken. djeesus.
 
Persoonsgebonden, maar over het algemeen duurt herstel langer na 19 nor aas (zoals tren).

TRT is trouwens niet off. Herstel begint pas als je helemaal geen AAS meer zet, dus ook niet een klein beetje.
 
Persoonsgebonden, maar over het algemeen duurt herstel langer na 19 nor aas (zoals tren).

TRT is trouwens niet off. Herstel begint pas als je helemaal geen AAS meer zet, dus ook niet een klein beetje.

Ja klopt, maar dat bedoelde ik dus met de aanvullende vraag: merkt men nog verschil in hersteltijd tussen echt off zijn of op cruise level TRT toepassen (125mg/week dus).
 
Als je echt snel wilt herstellen zet je HMG in aan het eind van je kuur / begin van de PCT.
 
Ja klopt, maar dat bedoelde ik dus met de aanvullende vraag: merkt men nog verschil in hersteltijd tussen echt off zijn of op cruise level TRT toepassen (125mg/week dus).

Tuurlijk merk je daar verschil tussen, anders zou toch niemand cruisen?
 
Worst case scenario is dat hij nooit meer hersteld na een van die kuren (hormoonwise dan). Wat bedoel je precies met hersteld? Je eigen hormonen of je bloedbeeld+cholesterol+ andere organen?
 
22 jaar en een eerste kuur van 1000mg shit per week voor 20 weken???? Sorry maar dat is echt gewoon de overtreffende trap van belachelijk
 
Worst case scenario is dat hij nooit meer hersteld na een van die kuren (hormoonwise dan). Wat bedoel je precies met hersteld? Je eigen hormonen of je bloedbeeld+cholesterol+ andere organen?

Eigenlijk doel ik een beetje op alles waar een kuur invloed op heeft.. LH en FSH herstel, maar ook de natuurlijke aanmaak van DHEA, androstenedione, testosteron en DH, etc.

Het is alleen een beetje ruk in die gym waar hij traint, omdat de mensen die daar met middelen zitten er best lichtjes over praten.
10 / 20 weken kuur is geen issue, als je maar 6 / 8 maanden hersteltijd pakt, en dan zit je (volgens hun i.i.g.) in 99% van de gevallen weer rond je eigen normale productie als ervoor.
Sowieso met een leeftijd van onder de 30 jaar, dus tja.

En al die verschillende meningen blijven ook maar confusing. Zoals DGusev hier zegt: 1000 mg (moest 900 mg zijn trouwens) wordt als iets overtreffend van belachelijk gezien?
Terwijl een groot merendeel van de forumleden hier eerste kuuradvies van 500mg test & 200mg primo/mast adviseren, wat neerkomt op 700 mg per week?
Dus 700 mg is normaal en 900 mg wordt als iets 'achterlijks' gezien?

Voor bodybuilding is lichter met test only beginnen wellicht interessant. Maar heb best vaak voorbij zien komen dat krachttoename (voor powerlifters) met test only gewoon ruk is.
Zelf heb ik geen ervaring met powerlifting kuurtjes en in hoeverre die hiervan variëren, maar de manier waarop hier geroepen wordt wekt de indruk dat er niet altijd concreet over is nagedacht.

Same over 20 weken kuren, ik krijg na zo n vraag soms een PM waarin iemand aangeeft langer dan zelfs 30 weken op een blast gezeten te hebben..
En dat dit (na bloedonderzoek, e.d.) bijna geheel hersteld bleek te zijn na 1 jaar cruisen.
Moet ik nu aannemen dat mensen hierover liegen voor no-reason, of zit de helft dingen te roepen waar ze geen idee over hebben?

____

Maar goed, laten we het anders stellen: wat is een ideale eerste kuur voor een 22 jarig persoon die progressie wil maken op powerlifting?
Dus het gaat niet om de looks, veel vreten en daarbij in VP stijgen maakt ook niet uit. Maar extra krachttoename is de main goal.
Hij traint 6 á 7 dagen per week en vreet meer dan genoeg.
 
20/30mg dbol voor 5/6 weken zou een goede eerste kennismaking met AAS zijn.
Of test only 250/300mg per week voor 10/12 weken.
Rustig aan beginnen.

Stacken tijdens je eerste kuur zou ik nooit doen.
 
Er staat zoveel waardeloze informatie in die lappen tekst van jou. Het is echt een enorme lijdensweg om er doorheen te lezen tbh.

Als hij wilt kuren en zijn herstel belangrijk vind dan ga je voor een niet al te hoge dosering voor een korte tijd om te kijken hoe je hersteld.
 
Er staat zoveel waardeloze informatie in die lappen tekst van jou. Het is echt een enorme lijdensweg om er doorheen te lezen tbh.

Als hij wilt kuren en zijn herstel belangrijk vind dan ga je voor een niet al te hoge dosering voor een korte tijd om te kijken hoe je hersteld.

Ja excuses, had het idee dat bij mindere formulering ik teveel afwijkende antwoorden zou krijgen.
Maar goed, weet nu voldoende. Dus wat mij betreft mag dit topic nu gesloten worden. Thx zover.
 
Back
Naar boven