XXL Nutrition

Maximum Effort prep log 2024

Bezoekers in dit topic

Moet je kijken wat je al bereikt hebt, vind het super gaaf. Volgende keer beter, lekker zo door blijven gaan. Hoe was je ervaring?
Ervaring was geweldig. En wat een line up op de zondag zeg haha. Heb echt genoten en onderling backstage was het ook gewoon gezellig.

Heb echt weer eens genoten op de wedstrijd en dat was ook aan mijn routine en dergelijke te zien. Was super relaxed en ontspannen en voelde ook totaal geen spanning.

IMG-20241208-WA0036.jpg

• Bicep
  • Like
  • Love
Waarderingen: RicoR, Schwarzeneggertje, Gorillagainz en 2 andere personen

kijk: https://youtu.be/B4CQ-ZTfjdE?feature=shared

Even de line up van zaterdag laten zien. Aangezien iedereen mijn midsectie zo extreem vind...
Volgens mij is er niks mis mee? Haha iedereen laat buik wel eens ontspannen tussen poses door.
Ik moest op de iron pas in de avond op ook had 5 meals toen op en 5 liter water.

Van de bonac heb ik minder beeld materiaal omdat er geen familie was dus alleen wat korte filmpjes foto's.

Ik mis gewoon size. Ik woog op de wedstrijddag 92,5 kg dat is bijna 10 kg onder de weightcap.
Terwijl er mensen tussen staan die daar wel bij in de buurt komen.

Ik moet dus gewoon weer naar de tekenkamer om wqt massa erop te gaan plakken komende offseason.

Vooral op de legs mis ik size als ik de top 5 op de Bonac zag.

Wel grappig dat ik op de bonac boven iemand eindigde die 3e werd op de Ironman.
En ik 11e werd op de bonac in een line up van 19.

Ik ga verder niet de discussie voeren over jureren. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ze niet om mijn heen kunnen. Dus gewoon zorgen dat ik volgende keer wel de size heb. Plus deze conditionering.

Ik ga weer een goede offseason draaien en zorgen dat ik met 101/102 inweeg de volgende keer.
Motivatie is weer super hoog in iedergeval en planning is alweer gemaakt met de coach.

Wat is nou het verhaal van die kerel naast jou in het blauw?

Even de line up van zaterdag laten zien. Aangezien iedereen mijn midsectie zo extreem vind...
Volgens mij is er niks mis mee? Haha iedereen laat buik wel eens ontspannen tussen poses door.
Ik moest op de iron pas in de avond op ook had 5 meals toen op en 5 liter water.

Van de bonac heb ik minder beeld materiaal omdat er geen familie was dus alleen wat korte filmpjes foto's.

Ik mis gewoon size. Ik woog op de wedstrijddag 92,5 kg dat is bijna 10 kg onder de weightcap.

Ik moet dus gewoon weer naar de tekenkamer om wqt massa erop te gaan plakken komende offseason.

Ik ga verder niet de discussie voeren over jureren. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ze niet om mijn heen kunnen. Dus gewoon zorgen dat ik volgende keer wel de size heb. Plus deze conditionering.

Ik ga weer een goede offseason draaien en zorgen dat ik met 101/102 inweeg de volgende keer.
Motivatie is weer super hoog in iedergeval en planning is alweer gemaakt met de coach.

Ik zou aan de jury feedback vragen en kijken wat ze zeggen. Ik stond bijna naast jou op stage, heb je van 1 meter afstand gezien en probeer je een tip te geven voor je volgende wedstrijd. Tijdens je poses is je midsectie goed naar tijdens de transities puilt hij gewoon echt flink uit.

Los daarvan zou ik stoppen met het pinnen van je delts aangezien alle definitie daar ook weg is gevallen. Je ziet er sws ook groter uit dan hoe zwaar je bent dus als je je weightcap opvult ga je zeker undeniable zijn maar kleine verbeterpunten zijn altijd handig lijkt me.

Ook vraag ik me af welke laadprotocol jij hebt gebruikt als je op showday 5 liter water hebt gedronken, daar heb ik nog nooit van gehoord.

• Like
Waarderingen: The Hoff
Weet mijn feedback al. Dat was size. Over die andere punten die jij als "tips" mee geeft heb ik ze niet gehooord .

Laatst bewerkt:
Grappig hier hele verhalen en "tips" geven wat meer negatief overkomt in de manier van overbrengen. Ipv opbouwende kritiek en backstage als je dus blijkbaar een meter naast me stond geen woord heb gezegd...

Als ik weet wie je was had ik duidelijk wel een praatje met je gemaakt.
Ik zat niet in jou klasse dus ik stond naast de stage op te pompen toen jij op stage stond, verder ken ik jou niet behalve van wat posts hier, volg jij mij ook niet en geef je zelf ook altijd "tips" aan anderen zonder dat ze hier om vragen. Wat moet ik naar jou toekomen op wedstrijd dag om te bespreken dan?

Als je niks wilt horen is het ook prima, laat je vriendin nog wat post maken op insta waar ze de jury bashed dat zal je verder brengen in bodybuilding zeker.

Dat je het negatief opvat is echt aan jezelf te wijten, ik vraag me af wat er zo negatief is aan wat ik heb gezegd? Als je niet wilt horen wat meerdere mensen hier zeggen moet je dat lekker zelf weten kerel maar als ik zelf hier een foto post in september met begin prep en jij zegt dat is wel kort dag voor een prep wat is daar positief aan dan? Als je zelf kan uitdelen moet je ook kunnen incasseren.

• Like
Waarderingen: The Hoff, 6am, Bokito en 1 andere persoon
Screenshot_20241210_101336_Instagram.jpg

• Like
  • Bicep
Waarderingen: DennisV95, CerebralGains, AK en 3 andere personen
Weet mijn feedback al. Dat was size. Over die andere punten die jij als "tips" mee geeft heb ik ze niet gehooord .
Ik vind @Gorillagainz eerlijk gezegd niet heel negatief overkomen. Hij noemt gewoon iets dat volgens hem een verbeterpunt is. Staat los van het feit dat je ver boven 99% van DBB uitstijgt, een geweldige prestatie hebt neergezet, en dat de concurrentie moordend was.

• Like
Waarderingen: Gorillagainz en Seth_Fit
Nieuwe schema vanaf nu. Ipv pushbpull legs

Uper lower

Upper lower rest repeat

Upper a
Lower & bicep
Rest
Upper b
Legs & tricep
Rest
Repeat

TERMINOLOGY:

Rest pause set– this is one set that has 3 short breaks, so if the rep range is stated as 8,5,3, the aim is to fail at 8 reps, then take 20 seconds rest, fail at 5 reps, take 20 seconds rest and then fail on 3 reps, keeping the weight the same for the whole set

6 by 4 set – this is where you will aim to perform 6 sets of 4 reps with 10 seconds rest in between…pick a weight you can do for 15 straight reps…aim to complete at least 5 sets and failing on the 6th…so for example the first set of 4 should feel doable, then the second, third and fourth should be progressively hard to complete, the fifth set you should only just be able to complete and the sixth set you may not hit all 4 reps…if you only get 2, then next time on the exercise stick to the same weight and aim to achieve all 6 complete sets…if you can do more ten 4 reps on the sixth set then keep going to absolute failure and next time on the exercise increase the weight.

TEMPO/FORM/TENSION

On ALL exercises I want you to maintain tension, form and full control on both the eccentric and concentric phase. Do not just move the weight for the sake of it. On the higher rep sets especially really focus on reaching failure by contraction and squeezing the target muscle. Use a tempo pf 3120 on all exercises (3 second eccentric, 1 pause, 2 second concentric, micro pause at top ). Unless stated other wise
During the session, keep intensity high, do not dither around and waste time, I want you to feel exhausted by the end of the session. In terms of rest between sets, give yourself a 2/3 minutes ok compound, breathing pattern has to return to normal before you go. Give yourself enough time to fully recover and go at the next set with full power. You are looking to grow and gain strength so don’t rush, better to recuperate for a minute longer and get those reps then rush.

Upper a

Pec dec : 3 sets of 10-15 reps

Low incline smith press : 2 sets : 6-9, 10-15 reps micro pause at top and bottom of each rep

Neutral grip shoulder press : 2 sets of 6-9, 10-15 reps

Machine dips - 2 second pause in stretch each rep : 2 Sets of 6-9, 10-15 reps

Single arm machine pull down: lat bias 3 sets of 10-15 reps pause in short.

Cross body lying cuffed laterals : 3 sets of reps 10-15 reps

Neutral grip single arm cross body push down: 2 sets of 10-12 2 second pause in short

Single arm overhead tricep extension: 3 sets of 10-15 reps 2 second in stretch

Upper b

Upper back cable pull down : 2 sets of 12-15 reps. 2 second spent in stretch each rep

Single Arm Cable Row lat bias 1 set of 8-12 reps, 1 sets of 12-15 reps.

Pronated grip Chest Supported Row upper back bias: 2 sets 10-12 Reps

Single Arm standing prone cable pull down - lat bias : 1 sets of 8-10 reps, 1 set of 12-15.

Rear delt cable fly : 3 sets of 12-15 reps high to low plane cable set

Incline cable fly: 3 sets of 15-20 reps

Single Arm Cable Curl shortened
range bias facing stack 3 sets 8-10 straight

Single arm machine preacher curl: 3 sets of 10-12 reps

Lower & bicep

Single arm high cable curl : 3 sets of 15-20 reps 2 second pause in shrot

Seated Hamstring Curl: 1 set of 8-10 reps, 2 sets of 8-12 reps

Leg Extension: 2 sets of 8-10’ reps 2 second pause in shortened range no pause drop set here

Hack squat: 2 sets of 8-12 reps. Pause for 2 seconds in the stretch

Banded Leg press: 2 sets of 12-15 reps

Walking lunge using dumbbells: 1 sets of 12-20 reps.

Calf press: 3 sets of 15-20 reps

Lower & tricep

Single arm push down : 3 sets 12-20 reps

hamstring curl : 2 sets of 8-12 reps, 2 sets of 12-15 reps.

Leg extensions : 2 sets of 8-10,12-15 reps

leg press: 2 sets of 12-15 2 second pause in stretch each rep

Smith squat: 2 set of 10-12 3 second eccentric 2 count in stretch

Dumbell rdl : 1 sets of 8-12 reps, 1 sets of 12-15 reps.

Calf press: 3 sets of 10-20 reps

• Like
Waarderingen: RonnReeves, AK en Bokito
Keertje slikken en weer doorgaan :thumb:
Vind het jammer voor jou, en hoop dat je er genoeg motivatie uit haalt om ze volgende jaar het tegendeel te bewijzen. Succes kerel :flexbiceps:

• Like
Waarderingen: Maximum Effort

Ik vind dat je een prima shape hebt neergezet. En als de gap 10kg is dan wete je wat er moet gebeuren. Of downsizen in een andere gewichtsklasse of uppen dat gewicht.
Je side chest positie vind ik hier verkeerd gekozen. Je positie in de lineup is bepalend voor welke zijde je laat zien.
Want je wil wel alles laten zien. Een voorkeur zijde mag geen rol spelen. Vanuit jouw positie hier was het een betere keuze geweest om de andere zijde te kiezen. Dan zien de juryleden je chest, shoulder en vooral je strepen. Nu kon dat onmogelijk vanuit hun plek.
Maarre hey je hebt wel wat neergezet maat.

• Like
Je zag er goed uit Wesley, respect voor wat je hebt neergezet.

Every champion was once the contender that refused to give up.

• Heart
Terug
Naar boven