1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Mayweather vs Mcgregor

Discussie in '(Mixed) Martial Arts' gestart door BenscoNL, 14 feb 2017.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. The Donald

The Donald --Chew Soap-- Elite Member

Leuk Bevonden:
    3.665
    Vitali was de betere, denk zelfs dat hij zijn mannetje kan staan tegen elke kampioen. Een gevecht tussen Tyson en Klitschko (Wlad), beide in 'their prime', was zeer waarschijnlijk beslist door Tyson op KO. Mag ik denken althans. Ik ben het eens met je dat de broers ontzettend effectief waren en als je ze vergelijkt ze voor elke kampioen een bedreiging vormen, inclusief Ali. Overigens een gevecht tussen Tyson vs Vitali had erin kunnen zitten wanneer Tyson gewonnen had van Danny Williams.

Edit; filmpje

Great fight.

Laatst bewerkt: 4 sep 2017
  2. Rob G

Rob G 10 year + member Elite Member

Leuk Bevonden:
    3.568
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    88kg
    Vetpercentage:
    12%
    Haha mooi betoog. Je hebt gelijk. Kleine nuance is wel dat ik bedoel dat ik bv zelf nog nooit van Mayweather en/of McGregor had gehoord voor deze pot, en veel mensen met mij. Wat ik bedoel te zeggen is dat die sterren status op een bepaalde manier ook wordt aangemeten door de media en door de kanalen die de sport promoten. Natuurlijk, dat komt niet uit het niets. Mensen moeten ook maar net voor een persoon 'vallen'.

Maar in een meer populaire sport heb je wellicht snel deze sterren status. Mocht boksen enorm populair zijn geweest dan zou de media wel vaker een gevecht tot op bepaalde hoogte kunnen lichten gezien er twee sterren tegenover elkaar staan.

Kijk hoeveel legendarische wedstrijden er binnen alle andere sporten zijn. Dat komt allemaal door een favorite elftal, ploeg of sporter. Maar als de sterren eenmaal bepaalde status hebben kan de marketing machine er zo veel mogelijk spectakel mee maken zonder het publiek te verzadigen.

pescatore vindt dit leuk.
  3. pescatore

pescatore Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Ik denk dat prime Tyson het beste is dat we ooit als HW gezien hebben. Toen hij echt peakte, voor de dood van Cus d'Amato. Dus niet die gast die headhuntend recht vooruit begon te lopen en alles wat hem bijzonder maakte, op die hook from hell na, buitenboord had gegooid.

Maar:

Als je een tegenstander bent van Tyson en zijn carrière zou willen downplayen, kijk dan eens kritisch naar zijn record. Zijn grootste overwinningen zijn eigenlijk tegen een matig getalenteerde Trevor Berbick (heeft zowat elke grote fight heeft verloren, zowel voor als na Tyson), Larry Holmes die al ver over the hill was en een getalenteerde, maar onmiskenbaar undersized heavyweight in Michael Spinks. Voor de rest heeft Tyson van iedereen van enig kaliber verloren. Dat is niet het hele verhaal uiteraard, maar dat zijn wel de feiten.

Vergelijk dat met Klitschko. Meer dan een decennium ongeslagen en eigenlijk onttroond door de tand des tijds. Begrijp me niet verkeerd, ik heb jaren haat lopen zaaien als het over Klitschko gaat. Pas alleen op dat de wens niet de vader wordt van de gedachte, als je gaat vergelijken.

Laatst bewerkt: 4 sep 2017
  4. The Donald

Leuk Bevonden:
    3.665
    Ik had mijn bericht wat aangepast. Want het zijn dan niet de meest spannende vechters om te zien, ze waren echt wel goed en heel effectief. Als dat filmpje tussen Lewis en Vitali niet gestopt was had Vitali gewoon gewonnen.

5. pescatore

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Wereldkampioenen, intelligent, populair bij de vrouwen, integer, vriendelijk... Maar totaal geen draw. Niet wat mensen willen zien. Dat is niet alleen boksstijl of persoonlijkheid. Zie Mayweather, het is gewoon een bepaalde x-factor.

Dat kun je overigens wel tweaken hoor. Floyd (en ook iemand als Chael Sonnen die dit zelfs presteerde zonder erg veel te winnen) positioneren zich bewust als bad guy, zodat mensen willen betalen om hen te zien verliezen. Je hoeft niet goed, populair of marketable te zijn. Mensen moeten gewoon willen betalen om je te zien.

Kimbo Slice. Draw
    Chael Sonnen. Draw
    Georges St Pierre. Draw
    Ronda Rousey. Draw
    Mike Tyson. Draw

----

Tripple G (beste bokser laatste 20 jaar wellicht). Geen draw
    Demetrious Johnson (beste pvp mma vechter ooit mss). Geen draw
    Luke Rockhold (was MW champ, fotomodel en heeft alles dat een ster zou moeten hebben). Geen draw
    Stipe Miocic. Baddest man on the planet. Geen draw.
    Lomachenko. (nog?). Geen draw

Dus wat is wijsheid. Zeg het maar...

6. The Donald

Leuk Bevonden:
    3.665
  7. grenzlooz

grenzlooz Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    190
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    14%
    De rede dat bepaalde vechters als Miocic geen populaire vechters zijn, is omdat ze de uitstraling hebben van een Skoda-automonteur (copywright Sierd de Vos). Zeker die Miocic, Mighty Mouse is gewoon te klein.

8. pescatore

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Bizar dat je uitgerekend dit stuk aanhaalt. Ik heb dit deze week nog aan een vriend doorgestuurd omdat het zo armoedig was en dat dit soort schrijvers juist het probleem vormen in de berichtgeving bij events als dit.

Ik ben het overigens wel eens met de general narrative van dit stuk (dat Conor iets teveel praise krijgt - maar ik vind wel dat hij praise verdient), maar het is inhoudelijk echt een heel, heel zwak stuk. Ik denk niet dat de schrijver ooit heeft gebokst of snapt hoe het technisch functioneert. Het voelt een beetje als een gemiddelde bouwvakker die indept analyses over topvoetbal wilt geven en dat probeert aan de hand van van wat termen die interessanter klinken dan ze zijn en een prt screen van CompuBox.

9. pescatore

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    En DC dan? Die heeft wel penache en attitude. Rockhold? Khabib? Ferguson? Edgar? Aldo? Robbie Lawler? Woodley? Romero?

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Zelfs Anderson Silva was niet echt een top draw in zijn prime.

Ik ken geen andere vechters die ik als een type Stipe Miocic zou karakteriseren en ik vind hem persoonlijk juist een outgoing, sympathieke, blue collar uitstraling hebben. Zeker niet saai.

10. grenzlooz

grenzlooz Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    190
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    14%
    Maar de massa niet. Silva was megapopulair in MMA, je moet het wel eerlijk vergelijken natuurlijk. Lawler is in MMA ook populair. Maar mma is (nog) lang niet zo groot als boksen dus dan is populariteit relatief natuurlijk.
    DC pakt evengoed een miljoen per event exc. sponsorcontracten etc dus ik ken wel sporters die minder verdienen.

11. The Donald

Leuk Bevonden:
    3.665
    Haha je kan zelf schrijver worden. Ben het eens met de schrijver dat Mayweather alles onder controle had en niet dat het dankzij McG tien ronden duurde maar dankzij Mayweather. De vele foutjes van McG en 'overtredingen' passen niet bij een kwalitatief goede bokser, iets dat hij zelf claimde te zijn. Dat hij terugviel in MMA stance etc naarmate de wedstrijde vorderde is hem vergeven.

12. pescatore

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Hahah. Ik kan wel mezelf quoten uit een blog post die op dit event ook wel van toepassing is :p
    Maar ik ken mijn beperkingen. Het is ook niet makkelijk hoor om echt in detail analyses te geven over wat er in een ring gebeurt. Dat is heel anders dan voetbal analyseren (hoewel veel mensen zelfs daar nog een potje van maken) en je moet ook echt goed weten waar je naar kijkt en wat de technische factoren zijn die belangrijk zijn. Ik denk dat het ook juist die complexheid is die ervoor zorgt dat veel mensen niet snappen hoe slecht ze er daadwerkelijk in zijn.

Dit is in mijn optiek ook de reden dat de schrijver van dat artikel met die zin opent waarmee hij opent.

Laatst bewerkt: 5 sep 2017
    The Donald vindt dit leuk.
  13. bascross

bascross Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    1.956
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m97
    Massa:
    108kg
    Vetpercentage:
    14%
    Hartstikke leuk dit soort discussies, maar CM Punk gaat weer de kooi in.

pescatore en The Donald vinden dit leuk.
  14. Beowulf

Beowulf Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    512
    Geslacht:
    Man
    wanneer is gevecht tussen connor en mayweather precies?

Arminius vindt dit leuk.
  15. The Novice

The Novice Freaky Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.447
    Geslacht:
    Man
    :o

16. Tr3nbolon3

Tr3nbolon3 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.470
    Geslacht:
    Man
    Grapjas :)

17. rabotgangster

rabotgangster Advanced Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    184
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    20%

GGG de beste bokser van de laatste 20 jaar waar haal je dat vandaan?
    Gewoon omdat hij boksers knockout slaat? Hij heeft nog tegen niemand noemenswaardig gebokst.
    Nu zaterdag is de eerste test van zijn carrière en deze zal hij spijtig genoeg wel verliezen want Canelo is echt oppermachtig op dit moment.

18. ThuggishRuggish

ThuggishRuggish Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    366
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    82kg
    Hij bedoeld denk ik dat het geen gevecht was. Humor :p

19. pescatore

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Ik zei sowieso "wellicht"... Ik kan zo snel geen dominantere bokser opnoemen buiten Floyd. Je kan verder Pacquiao, Trinidad, Klitshko en Hopkins wellicht ernaast zetten en met veel goeie wil mss Barrera. Maar of dat allemaal per se beter dan Tripple G is, ik weet het niet hoor.

Daarbuiten zit ik alweer laat in de jaren '90 voor ik iemand met een beter cv en een dominantere en stijl kan opnoemen. Ik sta echter open voor suggesties.

Noem 5 betere als dit zo'n gekke stelling is, hoewel alles uiteraard subjectief blijft. Ik ben benieuwd wie al die andere bokser zijn die beter zijn dan Tripple G. Mannen als Roy Jones Jr, Pernell Whitaker, Lennox Lewis en De la Hoya zijn echt van de generatie daarvoor.

Euhm, ja dat heeft er wel veel mee te maken idd...

--------------

Ik ben daarnaast fan van Canelo, maar dit is wel een lastige pot voor hem. Ik denk als iemand me zou forceren om zwaar in te zetten dat ik voor Tripple G zou kiezen, die niet voor niks de betting favorite is. We gaan het zien. Ik vind overigens dat als je Wade, Lemieux, Kell Brook, Jacobs en Willy Monroe "niemand" noemt dat je je huiswerk beter moet doen. Dat is buiten Canelo allemaal top10 zo niet top5 wat er op dit moment rondloopt rond dat gewicht.

Laatst bewerkt: 14 sep 2017 om 02:22
  20. pescatore

Leuk Bevonden:
    388
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Silva was niet zo'n grote ppv draw hoor. Alleen de Weidman fights waren prima. Lawler totaal niet. Ook niet voor mma begrippen (ik ben wel een groot fan, maar cijfers liegen niet). Als je het vergelijkt met Ronda, GSP en zeker Conor zijn dat echt geen indrukwekkende cijfers. Ook Jones is/was een grotere draw. Dat is juist wat ik aangeef, je moet casual fans kunnen verleiden om er geld aan uit te geven. Lukt dat niet, dan kunnen nog zoveel hardcore fans enthousiast zijn, dat maakt geen kut uit.

Als je er overigens bokscijfers naast legt dan valt dat ook reuze mee. Floyd heeft een hoop verbloemd. Voor de rest scheelt het niet zoveel:
    UFC vs boxing: How the pay-per-view numbers compare | bwin graphic

Laatst bewerkt: 14 sep 2017 om 00:33

Deel Deze Pagina