MuscleMeat

mbo2587 & romano1986 - trainingslog

Bezoekers in dit topic

mbo2587

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2006
Berichten
1.116
Waardering
0
Aangezien we al lange tijd onze progressie bijhouden lijkt het ons leuk om dit met jullie te delen. Zo’n vier jaar geleden zijn we begonnen met fitness, hierbij hebben we lange tijd aangekloot maar nu zijn we serieus en erg gemotiveerd bezig.

Meestal trainen we samen drie keer per week, de indeling is standaard als volgt maar kan wel eens afwijken:

- Training 1: Borst, Biceps
- Training 2: Benen, Schouders
- Training 3: Rug, Triceps


Soms verrijken we ons schema met wat cardio-dagen, maar dit komt maar zelden voor.

De oefeningen die we uitvoeren verschillen per week omdat we van mening zijn dat afwisseling goed is. Compound oefeningen zoals deadliften, squaten en bankdrukken zullen jullie natuurlijk wel vaker terug zien komen. We trainen momenteel volgens het piramidesysteem (licht naar zwaar).

Voeding:

Onze voedingsschema’s verschillen wel een beetje van elkaar:

Romano: Eet een paar honderd kcal boven onderhoud, maaltijden (8) staan gepland op vaste tijdstippen. Sommige weken bevatten één junkdag wat inhoud dat er dan iets van junkfood gegeten word.

Max: Eet een paar honderd kcal boven onderhoud, maaltijden worden gevoelsmatig genuttigd en verspreid over zo’n 8 á 10 maaltijden. Sommige weken bevatten één junkdag wat inhoud dat er dan iets van junkfood gegeten word.

Naast de ‘normale voeding’ nemen we ook supplementen, de huidige supplementen en hoeveelheden zullen we hieronder vermelden:

Romano:

- Be Fit Nutrition - Whey Superieur, 15 gram direct na de training icm 200 ml water en 60 gram dextrose
- Performance – Hi Vites, 1 tablet ‘s morgens bij het ontbijt.
- Bodylab - C.E.E. PRO, 3 gram voor en 3 gram na de training icm 200 ml water. (1 x 3gram op rustdagen)


Max:

- BSN - No-Xplode, 2 schepjes 30 minuten voor de training icm 300 ml water.
- De Tuinen - Multi Max, 1 capsule bij het ontbijt icm water.
- Bodylab - Creatine Monohydrate, 5 gram na de training icm 200 ml water en dextrose. (1 x 5 gram op rustdagen)
- Precision Engeneered - Super Whey Protein, 22 gram direct na de training icm 200 ml water en 40 gram dextrose.
- Muscle Max - Body Builder (eiwitten), 30 gram soms op rustdagen en aantal uur na de training icm 250 ml magere melk.


Huidige statistieken

Romano:

Lengte: 1,74
Gewicht: 72 kilogram
Vetpercentage: 13%

Benchpress: 90kg max.
Deadlift: 110kg max.
Squat: 110kg max.

TOTAAL: 310 kg

Max:

Lengte: 1,84 meter
Gewicht: 80 kilogram
Vetpercentage: 12%

Benchpress: 110kg max.
Deadlift: 160kg max.
Squat: 130kg max.

TOTAAL: 400 kg



Hopelijk kunnen we wat leren van de reacties, goede tips zullen we natuurlijk meenemen in onze schema’s. Graag willen we iedereen vragen on-topic te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Max - 13 oktober 2006


Benen

Lever Leg Extensions (gewicht per been met losse schijven)

10 x 35
10 x 40
9 x 45
7 x 50

Lever Seated Leg Curl (totaalgewicht met losse schijven)

10 x 40
10 x 55
8 x 60

Lever Seated Leg Press

10 x 145

Sled Seated Calf Press

20 x 72
20 x 72
20 x 72


Schouders

Behind The Neck Press (Smith Machine)

10 x 60
8 x 70
7 x 72,5
3 x 80

Dumbbell Front Raises

10 x 12
10 x 14
8 x 16
 
vandaag ging egt super gaan goed omhoog met de gewichten!
 
Romano - 13 oktober 2006


Benen

Lever Leg Extensions (gewicht per been met losse schijven)

10 x 25
9 x 27,5
8 x 30
6 x 35

Lever Seated Leg Curl (totaalgewicht met losse schijven)

10 x 40
10 x 50
8 x 60
9 x 50

Lever Seated Leg Press

10 x 100

Sled Seated Calf Press

20 x 72
20 x 72
10 x 72


Schouders

Behind The Neck Press (Smith Machine)

10 x 45
10 x 50
7 x 60
4 x 70

Dumbbell Lateral Raises

12 x 6
11 x 6
10 x 8
 
Bij welke gym trainen jullie? Paul Smeets in hoensbroek?
 
leuk idee om het met zen 2en te doen:)

veel succes :)
 
Nee, nog niet ik zit nog ff aan een tering contract vast bij fitness first in kerkrade, erna wil ik misschien bij paul smeets of bij zo'n gym in passart die is vlakbij paul smeets.
 
Nee, nog niet ik zit nog ff aan een tering contract vast bij fitness first in kerkrade, erna wil ik misschien bij paul smeets of bij zo'n gym in passart die is vlakbij paul smeets.

Ohnee Fitness First is me te duur :P En die in de Passart is zeker Ben Mesters?
 
Nee, nog niet ik zit nog ff aan een tering contract vast bij fitness first in kerkrade, erna wil ik misschien bij paul smeets of bij zo'n gym in passart die is vlakbij paul smeets.

ben masters?
 
Ohnee Fitness First is me te duur :P En die in de Passart is zeker Ben Mesters?

Yup, je kan er in ieder geval goed squatten en er staat een schuine bank. Het enige nadeel is dat de dumbbells daar maar tot 30kg gaan maar dat is bij paul smeets geloof ik ook.
 
Yup, je kan er in ieder geval goed squatten en er staat een schuine bank. Het enige nadeel is dat de dumbbells daar maar tot 30kg gaan maar dat is bij paul smeets geloof ik ook.

jup ook ma tot 30 KG :mad:
maar bij first class gym (ligt op heerlerheide) hebben ze tot 50 KG ;)
 
Yup, je kan er in ieder geval goed squatten en er staat een schuine bank. Het enige nadeel is dat de dumbbells daar maar tot 30kg gaan maar dat is bij paul smeets geloof ik ook.

Ja klopt, bij ons gaat het ook maar tot 30kg en daar hebben we soms wel last van... maarja genoeg alternatieven. Er zijn olympische barbells genoeg en veel gewichten, we hebben een squatrek en 2 smith machine's. Voor de borst twee platte en een schuine, en nog een stuk of 6 machine's en de dumbbells natuurlijk.
 
Ah, daar kan ik ook eens gaan kijken. Ik vind dumbbell presses wel een fijne oefening namelijk ;)
 
Vandaag geen training maar rustdag:(
 
Romano - 16 oktober 2006


Borst

Barbell Incline Bench Press

10 x 50
8 x 50
7 x 55
5 x 55

Dumbbell Bench Press (kg per arm)

12 x 20
9 x 22
5 x 24

Cable Incline Fly (kg per arm)

11 x 10
6 x 15
8 x 10


Biceps

Dumbbell Incline Curl (kg per arm)

12 x 12
10 x 14
6 x 16
6 x 16

Cable Curl

12 x 35
8 x 45
5 x 50
6 x 45

Opmerkingen:

Andere methode geprobeerd, langzame reps met minder gewicht.
was egt heftig zwaar ga zo ff maandje door dan hoop ik dat er wat massa bij komt want hebben nou tijdje eigenlijk op kracht getraind.
 
Back
Naar boven