MuscleMeat

Nieuws McCain ligt voor op Obama in peiling

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Waardering
3.205
McCain ligt voor op Obama in peiling
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
John McCain, de Republikeinse kandidaat voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten, ligt in een peiling van het gerenommeerde onderzoeksbureau Zogby vijf procentpunten voor op zijn Democratische rivaal Barack Obama. De peiling werd tussen 14 en 16 augustus bij 1.089 Amerikanen afgenomen, en vandaag gepubliceerd.

Mochten het vandaag verkiezingen zijn kreeg Senator McCain 46% van de stemmen, terwijl senator Obama het met 41% moet stellen, aldus Zogby. Volgens Zogby verloor Obama vooral steun bij de linkse kiezer, de vrouwen en de jongeren.

Slechts 74% van de Democraten zegt voor Obama te zullen stemmen, terwijl 81% van de Republikeinen naar het stemhokje trekt om John McCain te steunen.

"It's the economy, stupid"
Nog volgens het onderzoeksbureau heeft 49% van de kiezers vertrouwen in McCain als het over de economie gaat, terwijl Obama op dit vlak slechts het vertrouwen krijgt van 40% van de Amerikaanse kiezers. Peilingen uitgevoerd door de universiteit van Quinnipiac en de Los Angeles Times toonden eerder echter het tegengestelde aan.

De jongste dagen werden verschillende peilingen gepubliceerd die aantoonden dat de kloof tussen beide presidentskandidaten kleiner werd. Toch behield Barack Obama in al deze peilingen een kleine voorsprong. Uit alle peilingen blijkt wel dat de economie het thema is dat de Amerikaanse kiezer het meest bezig houdt. (belga/mvp)
McCain zal iig beter zijn dan Bush als hij het wordt.

Ik hoop ook dat McCain het wordt.

Obama is te progressief en dat werkt China tegen. Als McCain het wordt, loopt de US op kortere duur vast en kan China op kortere termijn de bepalende wereldmacht worden.

Veel meer culturele rijkdom voor millenium's lang en veel meer diversiteit waarmee het z'n politiek op wereldsschaal bedrijft.

Bovendien komen er met McCain gelukkig geen troepen beschikbaar om iets tegen Iran uit te richten. Aangezien hij in Irak wil blijven en in Afganistan.

Peilingen zeggen nog vrij weinig. Ik ben wel erg benieuwd wie het nou uiteindelijk gaat worden.

Sja, wat moet je vinden van Amerikaanse presidenten

Wist van te voren al dat hij het zou worden :Hilary is een vrouw ,valt af , Obama is zwart, dus valt ook af.
Zo denk ik niet ,maar de blanke middenklasse van USA.,imo.

Veel jongeren die geen vaste telefoon hebben maar een mobiel worden niet gebeld en daar zitten veel obama stemmers. Dit wordt zo hoorde ik die rtl man zeggen gisteravond bij knevel ook niet goed gecorrigeerd.
Ik denk wel dat obama gaat winnen.

het is gewoon tijd voor een wissel qua partijen : democraten aan het bewind nu, fingers crossed

wie er op de presidentsstoel gaat zitten boeit me weinig, het zijn toch slechts marionetten

Wie het ook wordt, het zal een grote verbetering zijn. Ik hoop dat Obama het wordt, alleen al omdat het zo'n interessant experiment is. McCain is ook gewoon te oud eigenlijk, die is seniel tegen het eind van z'n termijn als ie pech heeft, net als Reagan destijds.

Mccain all the way, Obama is veel te populistisch

Wie het ook wordt, het zal een grote verbetering zijn. Ik hoop dat Obama het wordt, alleen al omdat het zo'n interessant experiment is. McCain is ook gewoon te oud eigenlijk, die is seniel tegen het eind van z'n termijn als ie pech heeft, net als Reagan destijds.

Wordt inderdaad pijnlijk duidelijk in dit filmpje:

http://nl.youtube.com/watch?v=iWX5u69hmzY&fmt=6

Misschien moet hij z'n naam maar veranderen in "McCane"
21djsso.jpg

Wist van te voren al dat hij het zou worden :Hilary is een vrouw ,valt af , Obama is zwart, dus valt ook af.
Zo denk ik niet ,maar de blanke middenklasse van USA.,imo.

Het feit dat iemand afvalt vanwege zijn huidskleur is anno 2008 natuurlijk ronduit schandalig.
McCain lijkt me weer zo'n stereotype Republikein,of dat echt zo is zal de praktijk moeten uitwijzen.
Ben geen Amerikaan maar denk als ''Wereldburger'' dat het w.s beter is als Obama de touwtjes in handen gaat krijgen al is het alleen maar om die vreselijke rednecks die er veel in de US wonen te zieken.

Toch een rare manier van campagne voeren hé in Amerika. Ipv op hun eigen kwaliteiten te wijzen breken ze liever die van hun tegenstander af. Zegt iig geval veel over de mentaliteit daar want deze methodes hebben dus echt veel invloed!

Gebeurt hier toch ook in Nederland?

Alleen ''als de buit binnen is'' zijn ze weer allemaal poeslief voor elkaar,immers dan hebben ze elkaar hard nodig.
Er moeten coallities worden gesmeed en allen willen in dat pluche zitten.
Zo kan het gebeuren dat een PVDA/Groen Links met de ''vijand'' onderhandeld het CDA/VVD om evt.te gaan samenwerken in het nieuw te smeden kabinet.

Het zijn allemaal viezerikkies en om de 4 jaar krijgen we die Dirty Movie weer te zien.

Toch een rare manier van campagne voeren hé in Amerika. Ipv op hun eigen kwaliteiten te wijzen breken ze liever die van hun tegenstander af. Zegt iig geval veel over de mentaliteit daar want deze methodes hebben dus echt veel invloed!

de debatten in vlaanderen niet gezien zeker?
bv op vtm (geloof ik) met vandelanotte en verhofstadt tegen leterme en dewinter?
http://www.youtube.com/watch?v=bAAuXV4Jxjg
of dit ook op vtm:
http://www.youtube.com/watch?v=Vq9B-_8zxHg
inhoudelijk wil ik niet over de debatten praten maar in vlaanderen breken ze ook liever de tegenstander af.

OT:
Ik denk toch dat Obama het moeilijk gaat krijgen behalve als McCain nog een paar flaters begaat.

Back
Naar boven