MuscleMeat

Nieuws McDonalds en Albert Heijn Stoppen nep kaas in hun producten! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

http://www.rvu.nl/kvw/

Pimp je supermarkt pizza gewoon op met een berg olijven, uien, en gorgonzola. Probleem opgelost.

Ik vertrouwde die Ronald McDonald al nooit. In je face lollig lopen doen, maar je ondertussen lopen neppen met de kaas.
 
Laatst bewerkt:
Als de mensen toch nooit eerder hebben geproefd dat het nepkaas is, is er toch ook geen probleem?

:eek: hoe kan je dit nou zeggen, allejezus :roflol:

kben het hier wel mee eens:D natuurlijk is het een beetje raar en vaag maar als ik kaas proef maakt het me niet uit waarvan het is gemaakt...
en het maakte niemand wat uit, totdat er iemand lastig ging doen en ging speuren:o

nu snap ik waarom al die ventjes die allergisch zijn voor kaas of het niet lusten, wel pizza's eten etc.
 
Zolang het lekker is en de gezondheid niet schaad kan het me niet schelen wat het is
 
Ook om die reden ben ik een grote fan van Pierre Wind die mensen opnieuw willen laten proeven met echte producten.
Heb een paar keer een workshop van hem bijgewoond fantastische vent,heel erg gedreven in wat die doet en erg druk.
Maar hij heeft volkomen gelijk,meeste mensen eten rotzooi en ze gunnen zichzelf dat blijkbaar.

Waarom niet de moeite nemen of ff wat tijd uit te trekken om te koken met verse producten ipv pakjes en blikkie's,smaakversterkers etc. etc. ?

Kinderen weten vaak niet eens hoe bv.vis smaakt en vinden het bij voorbaat al vies,waarom? Ze zijn vissticks gewend.
Eten s'ochtends Chocopops boordevol suikers,niet zo verwonderlijk dat 2 op de 10 kinderen tegenwoordig ADHD of een NLD stoornis heeft.

Je bent/wordt wat je eet!

http://www.weekvandesmaak.nl/index.php
http://www.ouders.nl/mopv2001-eten-smaaklessen.htm
 
Speed? Ritalin bedoel je.

Die suikers maken dik,en zijn op jonge leeftijd al een aanslag op het lichaam.
Die stiefzoon van mij eet ook al die crap,helaas ik heb hem niet opgevoed hij was al 8 jaar toen ik in zijn leven binnenkwam.
nu is het al te laat en wil die niets anders meer.
hartstikke druk en strontvervelend worden ze ervan.
Schijnt ook dat van een bepaalde kleurstof die in snoep zit onhandelbaar worden,welke dit is weet ik niet meer.
 
Er gebeurt niks, er staat op de verpakking een percentage kaas en dan wordt er dus niet gelogen. Wordt anders als je een beschermd product verkoopt als zijnde echt terwijl het dus of niet uit de juiste streek komt of niet dezelfde samenstelling heeft. Een pizza met 10% aan kaas is een pizza met 10% kaas en voor de rest een hoop andere zooi, dat is geen oplichting.

Als je puur wil eten zal je weinig voorverpakt voedsel moeten kopen, er zal bijna altijd naar gestreefd worden om het totaal aan ingredienten zo goedkoop mogelijk te houden.

Tuurlijk, maar ik denk dat je als consument mag verwachten dat als je bijvoorbeeld een zakje mozzarella koopt, er ook voornamelijk mozzarella in zit. Ik weet niet precies in welke producten welk percentage aan nep kaas zit, maar het lijkt me geen gek idee als duidelijk misleidende producten niet verkocht zouden moeten worden. Je mag niet van de gemiddelde consument verwachten dat die elk etiket gaat analyseren. Als je zegt of suggereert dat ergens kaas in zit moet er ook gewoon kaas in zitten.

Het is natuurlijk arbitrair hoeveel procent aan toevoegingen nog ok is, maar producenten die meer dan 50% shit erbij gooien zijn de boel gewoon aan het belazeren als je het mij vraagt.
 
Consumenten die de labels niet lezen verdienen het om misleid te worden. Maar goed zie in de supermarkt bijna nooit iemand op een label kijken, mensen flikkeren het liefst zoveel mogelijk troep in hun karretje.
Maarja als er dan op een product staat 10% kaas ofzo.
Dan kun je het niet echt weten dat er nep kaas inzit.
 
Speed? Ritalin bedoel je.

Die suikers maken dik,en zijn op jonge leeftijd al een aanslag op het lichaam.
Die stiefzoon van mij eet ook al die crap,helaas ik heb hem niet opgevoed hij was al 8 jaar toen ik in zijn leven binnenkwam.
nu is het al te laat en wil die niets anders meer.
hartstikke druk en strontvervelend worden ze ervan.
Schijnt ook dat van een bepaalde kleurstof die in snoep zit onhandelbaar worden,welke dit is weet ik niet meer.

ikzelf vroeger ook, groeide helemaal dicht, k*t ouders die je niet voorlichten omdat ze zelf ook achterlijk zijn
 
De benaming junkfood doet haar naam weer alle eer aan. Gadverdamme zeg, denk je een echt stukje kaas te eten is het verdomme een lapje hardgeworden olie :kots:
 
De benaming junkfood doet haar naam weer alle eer aan. Gadverdamme zeg, denk je een echt stukje kaas te eten is het verdomme een lapje hardgeworden olie :kots:
Wat maakt het uit. Kijk naar die reacties hier. Mensen slikken het als zoete koek.
Maakt ze niet uit of je ze gemodificeerd koeien shit geeft, zolang het maar lekker smaakt, ruikt en niet 'schaadt' hoor je niemand.
 
had al langer dat vermoeden :p
zit er eigenlijk nog iets bij tussen dat niet nep is
 
Wat maakt het uit. Kijk naar die reacties hier. Mensen slikken het als zoete koek.
Maakt ze niet uit of je ze gemodificeerd koeien shit geeft, zolang het maar lekker smaakt, ruikt en niet 'schaadt' hoor je niemand.

Dus als ik jou een verrotte trabant met mercedes ster verkoop, jij 50.000 betaalt, maakt het jou dus niks uit? Toch? Je rijdt toch rond? kijk die paar defecten maakt niks uit, toch? dat je daarna je beklag bij me gaat doen: hey...who cares...jij heb je toch NOG niet dood gereden, dus dan is er toch niks aan de hand?

In jou beleving rijdt jij fijn rond in een mercedes....hij rijdt fijn, hij ruikt lekker naar nieuw (dankzij mijn cockpit spray spuitbus) dus ach...toch niks aan de hand?

:D


Nee ik vindt het niet fijn om genept te worden: als er mozzerella op de verpaking staat ook al kost ie 50 cent, dan moet het mozzerella zijn. Als ik een cheeseburger met cheddar koop...dan moet het niet gestolt vet zijn maar cheddar
 
gistren naar quik geweest gelukkig daar geen nepkaas kheb et gevraagd aan de drive in!
 
Tuurlijk, maar ik denk dat je als consument mag verwachten dat als je bijvoorbeeld een zakje mozzarella koopt, er ook voornamelijk mozzarella in zit. Ik weet niet precies in welke producten welk percentage aan nep kaas zit, maar het lijkt me geen gek idee als duidelijk misleidende producten niet verkocht zouden moeten worden. Je mag niet van de gemiddelde consument verwachten dat die elk etiket gaat analyseren. Als je zegt of suggereert dat ergens kaas in zit moet er ook gewoon kaas in zitten.

Het is natuurlijk arbitrair hoeveel procent aan toevoegingen nog ok is, maar producenten die meer dan 50% shit erbij gooien zijn de boel gewoon aan het belazeren als je het mij vraagt.

Mozzarella is dan ook gewoon mozzarella, althans daar zit niet opeens een hele zooi aan analoog kaas in. Echte mozzarella komt van de buffel en koemelk mozzarella is dus geen echte mozzarella, maar het blijft wel echte kaas.

Als er echter op de verpakking van een pizza staat dat ergens 5% kaas in zit dan wordt er niet gelogen of verdoezeld. Je kan dan weten dat die pizza 5% kaas bevat en voor de rest een hoop andere zooi.

De gemiddelde consument moet zich maar eens gaan verdiepen in wat hij eet en als die consument een product met analoog kaas regelmatig koopt zal het wel smaken. Niks aan de hand dus, de gemiddelde consument boeit het waarschijnlijk geen zak wat er in de mond gaat.
 
Die troep bij albert hein dat mozzarella wordt genoemd, is een klef bolletje dat in de verte smaakt naar mozzarella. Idem voor de olijven en parmezaanse kaas.
Maar de meesten proeven toch het verschil niet, dus ach.
 
klopt...alleen zijn de olijven van ES toch echt olijven en geen gestolde vet met groene appels;) dat de smaak wat anders is, das een bij zaak haha:)
 
Back
Naar boven