MuscleMeat

mcdonalds, wat je echt binnenkrijgt

Bezoekers in dit topic

MeDieViL

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
12.252
Waardering
559
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
die lijst met voedingswaarde is heel leuk mooi dat ze iedereen willen overtuigen dat big mac niet zo ongezond is, alleen laten ze sommige dingen wel weg, een big mac zit vol transvetten en high corn fructose syrup.

natuurlijk wist iedereen wel dat het troep is, maar nu krijg je eens een idee;)

Big Mac? Bun: Enriched bleached flour (bleached wheat flour, malted barley flour, thiamine, riboflavin, niacin, folic acid, reduced iron), water, high fructose corn syrup, sesame seeds, partially hydrogenated soybean oil, yeast, contains less than 2 % of each of the following: salt, calcium sulfate, calcium carbonate, calcium silicate, wheat gluten, soy flour, baking soda, emulsifier (mono- and diglycerides, diacetyl tartaric acid esters of fatty acids, ethanol, sorbitol, polysorbate 20, potassium propionate), sodium stearoyl lactylate, dough conditioner (corn starch, ammonium chloride, ammonium sulfate, calcium peroxide, ascorbic acid, azodicarbonamide, enzymes), calcium propionate (preservative). Contains wheat and soybean ingredients.

Big Mac? Sauce: Soybean oil, pickles, distilled vinegar, water, egg yolks, high fructose corn syrup, sugar, onion powder, corn syrup, spice and spice extractives, salt, xanthan gum, mustard flour, propylene glycol alginate, sodium benzoate and potassium sorbate as preservatives, mustard bran, garlic powder, hydrolyzed (corn gluten, wheat, and soy) proteins, caramel color, extractives of paprika, turmeric, calcium disodium EDTA to protect flavor. Contains wheat, egg and soybean ingredients.

Grill Seasoning: Salt, pepper, partially hydrogenated vegetable oil (cottonseed and soybean).

Beef Patty: 100% pure USDA inspected beef; no additives, no fillers, no extenders.

Mayonnaise Dressing: Water, soybean oil, egg yolks, distilled vinegar, salt, modified food starch, sugar, modified tapioca starch, mustard flour, xanthan gum, propylene glycol alginate, sodium benzoate as a preservative, lemon juice concentrate, polysorbate 80, calcium disodium EDTA to protect flavor, and beta-carotene (for color). Contains egg ingredients. Contains egg ingredients.

Pasteurized Process American Cheese: Milk, milkfat, water, cream, sodium citrate, salt, sodium phosphate, sorbic acid (preservative), artificial color, cheese culture, acetic acid, soy lecithin, enzymes, with starch added for slice separation. Contains milk and soybean ingredients.

Onions (Dehydrated): 100% onions.

Pickle Slices: Cucumbers, water, vinegar, salt, calcium chloride, alum, natural flavorings (vegetable source), polysorbate 80, turmeric (color).

French Fries: Potatoes, partially hydrogenated soybean oil, natural flavor (beef, wheat and dairy sources), dextrose, sodium acid pyrophosphate (to preserve natural color). Breading set in vegetable oil. Cooked in partially hydrogenated vegetable oils (may contain partially hydrogenated soybean oil and/or partially hydrogenated corn oil and/or partially hydrogenated canola oil and/or cottonseed oil and/or sunflower oil and/or corn oil). Contains wheat and milk ingredients.

Ketchup: Tomato concentrate from red ripe tomatoes, distilled vinegar, high fructose corn syrup, corn syrup, water, salt, natural flavors (vegetable source).
 
En toch is het lekker ... waarom zou je het anders eten? ;)
 
ja die fructose en transvet zijn echt heel slecht
 
:eek:, ben ik toch blij dat ik helemaal van de fastfood ed. ben afgestapt:eek!:
 
Gatverdamme zeg, elke keer als ik een Bic Mac op heb voel ik me echt aangerand... Doe het dus ook niet meer, kleffe troep...
 
Damn.. heb de afgelopen 3 dagen er 20000 Kcal van binnen gekregen.. maar ik had dan ook honger.. bedankt voor de info nu denk ik eerst nog wel 3 keer na voor ik daar weer binnenstap!
 
Ach, deze info heeft misschien als voordeel dat de rest wegblijft en de wachtrijen voor mij korter worden!
 
pfff bende apen zijt het, doodweg de E/K/V verhouding laten tonen en laten tonen hoe "healthy" ze wel zijn :rolleyes:. en het plebs gaat zich natuurlijk weer lekker volproppen met de nodige big giant friend hamburger menu's.
 
Juck! Stond al op mijn lijstje 'Evil don't eat', maar nu weet ik zeker dat dat niet voor niets is. Alleen de uien en de beef lijkt acceptabel, alleen eet ik geen vlees en ui heb ik zat thuis. ;)
 
Zolang je het niet elke dag eet is er niks aan de hand, 1x per week/maand kan geen kwaad.
 
Het blijft heerlijk. En ik heb mn buikje om me te co-signen.
 
vreet daar nooit of zelden, je betaald je scheel en ik eet toch liever patat en frikandellen dus.:D
 
ik heb op vakantie schandalig veel bij de mac en burgerking gegeten, denk in totaal 20+ burgers op. maar op een gegeven moment kwam het echt mijn strot uit, vooral de mac. vrienden van me hadden daar minder last van. Die corn syrup zorgt er toch voor dat je honger blijft houden of heel snel weer trek krijgt als je als net gegeten hebt?
 
als ik macdonalds eet dan ben ik me ervan bewust dat ik niet het beste van het beste binnenkrijg.. gezond junken is geen junken in mijn ogen..
 
als ik echt junkfood zou willen ga ik toch naar een frietkot, veel lekkerder, vooral de bicky cheeseburger :meal:
 
Who gives a shit, je weet toch al dat het geen kwaliteitsvoedsel is.
 
wat zijn transvetten precies? wat is er anders aan dan verzadigde en (meervoudig) onverzadigde vetten?
 
wat zijn transvetten precies? wat is er anders aan dan verzadigde en (meervoudig) onverzadigde vetten?

Transvetzuren
Transvetten zijn onverzadigde vetten. Door hun afwijkende chemische structuur hebben ze echter hetzelfde nadelige effect als verzadigde vetten. Met andere woorden: ze verhogen het cholesterolgehalte in het bloed en zijn dus ongunstig voor hart- en bloedvaten. Als bij de voedselproductie oliën worden gehard, ontstaan transvetten, oftewel transvetzuren. Transvetten komen vooral voor in koek, gebak, voorgebakken friet en hartige snacks.
 
Back
Naar boven