MuscleMeat

medicinale/nootropische paddestoelen (en supplementen zoals mudwtr)

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
20.366
Waardering
11.383
Hoi ik zit hier naar te kijken als alternatief voor stimulants en nootropics en gewoon voor de (mentale?) gezondheid. Volgens sommige filmpjes zouden er wetenschappelijke studies naar zijn dus die ga ik ook nog wel zoeken. Ben benieuwd wat jullie er al van weten.

En de vraag of - als de paddestoelen op zich een significante werking hebben - dat dan ook in de aangeboden poeder vorm en dosering te verwachten is. Of dat het niet afgebroken en opgenomen wordt als ze niet gekookt zijn ofzo.. (en ik zie mezelf niet dagelijks halve kg's van allerlei paddo's koken en wegkanen)

Zal dit lijstje eens afgaan en kijken wat voor bewijs ik erover kan vinden...

Chaga
Cordyceps
King Trumpet
Lion's Mane
Maitake
Reishi
Shiitake
Turkey Tail
 
Wat claims over Lion's Mane, Turkey Tail, Cordyceps, Chaga, Reishi


Noemt 3 boeken om eens kritisch naar te kijken:
Robert Rogers - The Fungal Pharmacy
Robert Rogers - Medicinal Mushrooms: The Human Clinical Trials
Christopher Hobbs - Medicinal Mushrooms: The Essential Guide

Paul Stamets is ook een bekende expert die eens bij Joe Rogan was dacht ik en Lion's Mane aanraadde.
 
Laatst bewerkt:
Psilocybe cubensis is wel een goeie.
Screenshot_20220927-191542_Photos~2.png
 
2 bakjes dragon dynamite. Klein snijden. Water koken. Shooms afwegen en verdelen over 3 porties. 3 koppen thee zetten. 2 zakjes per kop thee zodat ze niet heel vies zijn.
Giet je de eerste kop thee naar binnen, werkt binnen 15min, zodra het zakt pak je de 2e en ergens later op de avond de 3e.

Beste avond van je leven. Rook er een flinke joint bij en dingen worden nog veel mooier :)
 
2 bakjes dragon dynamite. Klein snijden. Water koken. Shooms afwegen en verdelen over 3 porties. 3 koppen thee zetten. 2 zakjes per kop thee zodat ze niet heel vies zijn.
Giet je de eerste kop thee naar binnen, werkt binnen 15min, zodra het zakt pak je de 2e en ergens later op de avond de 3e.

Beste avond van je leven. Rook er een flinke joint bij en dingen worden nog veel mooier :)
Deal wanneer gaan we een theekransje houden?
 
Paul Stamets is ook een bekende expert die eens bij Joe Rogan was dacht ik en Lion's Mane aanraadde.
Paul Stamets heeft een leuke minidocu gemaakt, maar zijn claims vind ik wel met een enorme korrel zout te nemen. Hij verkoopt ze ook, dus heeft die er financieel behoorlijk wat voordelen aan.
 
2 bakjes dragon dynamite. Klein snijden. Water koken. Shooms afwegen en verdelen over 3 porties. 3 koppen thee zetten. 2 zakjes per kop thee zodat ze niet heel vies zijn.
Giet je de eerste kop thee naar binnen, werkt binnen 15min, zodra het zakt pak je de 2e en ergens later op de avond de 3e.

Beste avond van je leven. Rook er een flinke joint bij en dingen worden nog veel mooier :)
Heb me altijd afgevraagd waarom je die truffels zou nemen ipv paddo's uit de psilocibe familie. Ze verschillen niet in hun actieve stoffen toch?
 
Paul Stamets heeft een leuke minidocu gemaakt, maar zijn claims vind ik wel met een enorme korrel zout te nemen. Hij verkoopt ze ook, dus heeft die er financieel behoorlijk wat voordelen aan.
Wil er ook zeker met een kritische blik naar kijken. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat voordelen worden gemeten simpelweg doordat het micronutrienten introduceert waar mensen tekorten van kunnen hebben, dat soort dingen moeten studies wel voor controleren lijkt mij.
 
Heb me altijd afgevraagd waarom je die truffels zou nemen ipv paddo's uit de psilocibe familie. Ze verschillen niet in hun actieve stoffen toch?
Omdat je truffels vandaag kunt bestellen en morgen in huis hebt via iDeal en niet hoeft toe te kijken hoe die dingen groeien :roflol:

En ik heb paddo's afgezworen na mijn laatste foutje. Hadden goeie dosis paddo's gekweekt, iedereen leuke portie gepakt, maat en ik hadden honger. Met onze dolle kop die paddo's gaan eten tegen de honger.
Maaaan denk niet dat ik ooit zo hard ben gegaan (en zo lang) als toen...
 
Omdat je truffels vandaag kunt bestellen en morgen in huis hebt via iDeal en niet hoeft toe te kijken hoe die dingen groeien :roflol:

En ik heb paddo's afgezworen na mijn laatste foutje. Hadden goeie dosis paddo's gekweekt, iedereen leuke portie gepakt, maat en ik hadden honger. Met onze dolle kop die paddo's gaan eten tegen de honger.
Maaaan denk niet dat ik ooit zo hard ben gegaan (en zo lang) als toen...
I know maar voor het verbod en elders in de wereld zijn de psilocibe populairder en hadden dacht ik voorkeur. Misschien voor de thuis groei? Heb van truffels altijd alleen maar gedoe gehoord maar kan door de toeristen komen.

Er zijn nu ook wat interessante trials naar m.b.t. therapeutische toepassing tegen depressie, ook met microdising.
 
I know maar voor het verbod en elders in de wereld zijn de psilocibe populairder en hadden dacht ik voorkeur. Misschien voor de thuis groei? Heb van truffels altijd alleen maar gedoe gehoord maar kan door de toeristen komen.

Er zijn nu ook wat interessante trials naar m.b.t. therapeutische toepassing tegen depressie, ook met microdising.
Ik heb echt de meest magische revelations gehad op truffels. Ik doe ze 2x per jaar om sturing te zoeken in mijn leven wat ik wil en wat mijn passies en dergelijke zijn.
Heb dat meer op truffels dan op paddo's, LSD of alle vormen van DMT.
 
I know maar voor het verbod en elders in de wereld zijn de psilocibe populairder en hadden dacht ik voorkeur. Misschien voor de thuis groei? Heb van truffels altijd alleen maar gedoe gehoord maar kan door de toeristen komen.

Er zijn nu ook wat interessante trials naar m.b.t. therapeutische toepassing tegen depressie, ook met microdising.
Truffels vind ik ook kut. Smerige meuk, hoge kans op misselijkheid. Paddos zijn een stuk milder op de maag, smaken nog lekker ook en werken hetzelfde voor een miniscuul deeltje van het bedrag.
 
Nooit gedaan.
Alleen 5-meo-dmt, 4-aco-dmt, 4-aco-dmt
Protip: Kook 4g syrisch wijnruit 5x uit, steeds het vaste stof uitkoken met een beetje citroenzuur en 100mL water, dump het vaste troep na de 5e x, roer een eiwit door je mengsel om de tannines te verwijderen, scheid het gestolde eiwit, damp je magische elixir in tot een shotglaasje, drink een kop sterke gemberthee, drink een half uur later het shotje, neem na nog een half uur 40-50mg DMT en enjoy the ride. :D
 
Truffels vind ik ook kut. Smerige meuk, hoge kans op misselijkheid. Paddos zijn een stuk milder op de maag, smaken nog lekker ook en werken hetzelfde voor een miniscuul deeltje van het bedrag.
Ohh wacht, ik zeef de thee wel! Anders kots ik 6 uur lang ieder half uur.
 
Omdat je truffels vandaag kunt bestellen en morgen in huis hebt via iDeal en niet hoeft toe te kijken hoe die dingen groeien :roflol:

En ik heb paddo's afgezworen na mijn laatste foutje. Hadden goeie dosis paddo's gekweekt, iedereen leuke portie gepakt, maat en ik hadden honger. Met onze dolle kop die paddo's gaan eten tegen de honger.
Maaaan denk niet dat ik ooit zo hard ben gegaan (en zo lang) als toen...
Dikzak moment
 
Theekransjes kunnen we beter bij mij doen, truffels zijn dikke oplichterij. 15 euro per bakje, voor 2 euro heb je een kilo+ aan paddo's gekweekt.
29 oktober post meet trip. :P
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven