Fitness Seller

medicinale/nootropische paddestoelen (en supplementen zoals mudwtr) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het gaat me hier dus wel expliciet om de niet-psychedelische paddestoelen. Hoef geen gedoe met legaliteit en het drugstopic.
 
Hebben mensen hier ervaring met microdosering van truffels?
Wat zijn je ervaringen?

Ik heb nu een paar pakjes besteld om eens te proberen en als ik niks voel eet ik wel een paar porties in 1 keer op voor een leuke trip.
 
Hebben mensen hier ervaring met microdosering van truffels?
Wat zijn je ervaringen?

Ik heb nu een paar pakjes besteld om eens te proberen en als ik niks voel eet ik wel een paar porties in 1 keer op voor een leuke trip.
Nootmuskaatje
 
Hebben mensen hier ervaring met microdosering van truffels?
Wat zijn je ervaringen?

Ik heb nu een paar pakjes besteld om eens te proberen en als ik niks voel eet ik wel een paar porties in 1 keer op voor een leuke trip.
Meer iets voor in het drugs topic, deze gaat over saaie paddenstoelen. :p Echt microdosen nooit het idee bij gekregen dat het iets doet. Ik vind low dosen wel fijn om te doen, dan neem ik een nét merkbare hoeveelheid om te voelen, maar niet echt te trippen. Merk dat ik daar wel eens wat energieker en vrolijker de dag mee door kan komen.
 
Wil de studies achter deze statements ook nog opzoeken, om te kijken wat dit kan betekenen voor reactie tijden en visuele taken.
  • It is also interesting to note that psilocybin (the psychedelic drug in mushrooms), when taken in low doses, increases visual acuity by increasing edge detection.
  • At slightly higher doses of psilocybin there is sexual arousal, erection, and everything that goes under the term arousal of the central nervous system.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8514078/ noemt de claims en zoekt naar bewijs voor eea maar zie er nog niet in of het specifiek om lage doseringen gaan en/of hoe dat als bovenstaand effect zou hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ohja Paul Stamets heeft het wel eens over mogelijk neurologische schade repareren met lion's mane

Stamets refers to two mice studies where the scientists intentionally damaged the brains of the mice through the introduction of a neurotoxin. The scientists observed the mice’s behavior and noted that they exhibited dementia-like symptoms. Upon introducing lion’s mane, the effects of the neurotoxin reversed.

Hij pusht dan weer een stack met psilocybin erbij, maar dit is een begin over dat lion's mane op zich iets neurlogisch kan doen.
 
Kathlinoo had toch iets aan haar zenuwen geloof ik. Geen idee of ze er baat bij heeft zoiets te proberen. Noopept zou trouwens ook mogelijk de zenuwen iets kunnen herstellen
 
Kathlinoo had toch iets aan haar zenuwen geloof ik. Geen idee of ze er baat bij heeft zoiets te proberen. Noopept zou trouwens ook mogelijk de zenuwen iets kunnen herstellen
Als Belg zijnde is de enige paddo die ik ken de champignon uit de appie :emo:

Als ik het mij goed herinner hebben nootropics enkel bij ouderen wat nut, maar not sure. Ga eens zoeken.
 

 
En de vraag of - als de paddestoelen op zich een significante werking hebben - dat dan ook in de aangeboden poeder vorm en dosering te verwachten is. Of dat het niet afgebroken en opgenomen wordt als ze niet gekookt zijn ofzo..

To cut straight to the conclusion: unless mushrooms (both raw and dried) have been subjected to an extraction process they are basically indigestible for the majority of people and you will not experience noteworthy therapeutic effects. The majority of mushroom products on the market have not been subjected to an extraction process. The bioavailability of the active ingredients is low at best (± 1/30th to 1/50th of a genuine extract) and the term 'extract' is often used in a deceiving way.
..

Scientific research, a cornerstone in the marketing of mushroom products, is always using extracts.

Only if the label gives you details like "40% polysaccharides" "10 mg ergosterol" "2% betulinic acid" you can be 100% sure you have a genuine extract
add.:

always look for mushroom extracts that are made from the “fruiting” body.

Unfortunately some mushroom supplements are made by simply grinding up mushroom mycelium that has been grown on grain – typically rye, sorghum, millet, or wheat berries – without actually “fruiting” the mushroom.

The fruiting body contains the vast majority of the beneficial compounds (beta glucans), while the final product of mycelium on grain contains a non-significant quantity. In order to avoid this, look out for “myceliated grain” in the ingredients.

Even gezocht op de producten van die lieve paddestoelenmeneer Paul Smets en de labels die ik bekeek noemen geen actieve ingredienten, zelfs zogenaamde 'extracts' niet. Wel 'mycelium biomass' meuk
1681077012465.png

Oplichterij dus?

Deze van freshcap liikt dan een voorbeeld van een extract met beschikbare actieve ingredienten:
1681077255196.png
 




add.:



Even gezocht op de producten van die lieve paddestoelenmeneer Paul Smets en de labels die ik bekeek noemen geen actieve ingredienten, zelfs zogenaamde 'extracts' niet. Wel 'mycelium biomass' meuk

Oplichterij dus?

Deze van freshcap liikt dan een voorbeeld van een extract met beschikbare actieve ingredienten:
Zelf neem ik momenteel Lions mane van xxl nutrition. Geen idee of ik mn geld verspil hiermee maar ben benieuwd...
 
Back
Naar boven