AndroidHealthClinic

Medisana weegschaal

Bezoekers in dit topic

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
13 jun 2011
Berichten
3.199
Waardering
322
Lengte
1m81
Iemand ervaring met deze weegschaal? ( Zie link )

Vandaag aanbieding van Groupon voor 52% korting. Dus i.p.v. 60 euro, 30 euro. ( +5 euro verzendkosten )

Wil er 1 aanschaffen omdat mijn huidige weegschaal nogal oud is en geen functies heeft in tegenstelling tot deze...

Specificaties Medisana Weegschaal ISA:
  • Plat design, hoogte 2,2 cm
  • Belichting en display-achtergrond belichting
  • Invoer leeftijd van 6 tot 100 jaar
  • Lengte invoer van 80 tot 220 cm.
  • Meetbereik tot 180 kilo
  • Omschakelbaar tussen KG, LB en ST
  • Lichaamsvetanalyse 3 - 50%
  • Watergehalte 20 - 75%
  • Spiermassa 20 - 75%
  • Botpercentage 0,5 - 8 kilo
  • BMI aanduiding
  • Geheugen voor 10 gebruikers
  • Automatische uitschakeling
  • Inclusief 3 AA batterijen
  • Indicatie zwakke batterij
Altijd raar gevonden dat een weegschal je vet-, water-, spiermassa- en botpercentage kan meten dus betwijfel dat dit echt ''betrouwbare'' informatie is.

Maar toch, bij deze de vraag, heeft iemand 'm of een andere versie daarvan en ben je daar tevreden of ontevreden over?
 
Een elektronische weegschaal kan nooit nauwkeurig je vetpercentage uitrekenen. De rest is sowieso al flauwekul aangezien dat al moeilijk te bepalen is bij een persoon laat staan dat zo'n weegschaal dat effe doet. Heb toevallig laatst een weegschaal gekocht, expres 1 die alleen je gewicht laat zien. Gewoon voor een tientje. Is ook het enige wat telt voor een weegschaal. Als ik me vetpercentage wilt weten doe ik wel een huidplooimeting.
 
Kijkshop weegschaal heb ik. Mooi ding hoor, is nog digitaal ook.
 
Een elektronische weegschaal kan nooit nauwkeurig je vetpercentage uitrekenen. De rest is sowieso al flauwekul aangezien dat al moeilijk te bepalen is bij een persoon laat staan dat zo'n weegschaal dat effe doet. Heb toevallig laatst een weegschaal gekocht, expres 1 die alleen je gewicht laat zien. Gewoon voor een tientje. Is ook het enige wat telt voor een weegschaal. Als ik me vetpercentage wilt weten doe ik wel een huidplooimeting.

Dit ,

Geloof me de informatie die je uit een weegschaal haalt is op je gewicht na waardeloos omdat het gewoon totaal niet klopt. Gewoon voor 20 euro een normale weegschaal halen. En vetpercentage laten opmeten met huidplooi meter.
 
ik heb een gelijkaardige weegschaal van medisana en de vetpercentage meting klopt echt niet .... ik heb nu volgens dat ding zogezegd een vetpercentage van 26 % terwijl mijn buikspieren en andere spiergroepen er heel mooi beginnen door te komen qua aflijning :)
 
Prima, weet genoeg.

Na goed nagedacht te hebben, heb ik 'm ook niet besteld. We hebben al een soort gelijke op mijn sportschool staan. Dus, als ik op zoek ben naar informatie die toch niet klopt dan gebruik ik die wel ;-)

35 euro is toch wel weer een paar kilo whey..........
 
Back
Naar boven