MuscleMeat

Medisch onderzoek/Conditie meting?

Bezoekers in dit topic

Henri108

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
924
Waardering
139
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Is er iemand die weet waar je een compleet onderzoek kan laten doen om je conditie/hart/gezondheid te laten controleren?
Regio Gent/Brugge of als er daar niets goed te vinden is wil ik ook wel naar Brussel gaan.
Heb totaal geen idee wat zo'n onderzoek inhoud/ als ik het wel nodig heb, maar mensen rond mij vinden het belangrijk dat ik het laat controleren.
Alvast bedankt!
 
beetje zoeken op cardiogram en sport testen...

[Link niet meer beschikbaar]

Deze is in mechelen, je hebt ook runnerslab.be en andere wss ook nog.
 
Ergometrie heet dat, ik heb dat 2 x laten doen in het ziekenhuis.
Wat ze meten is je adem, hartslag, bloeddruk, saturatie vinger, bloedgassen uit de aterie pols, ecg. En om een bepaalde tijd nemen ze bloed af.
 
Hier kan ik al wat mee aan. Bedankt!
 
Ze raadden me de Spartanova test aan, is dit wat er zou moeten worden gedaan?

---------- Toegevoegd om 10:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Nu hoor ik van het UZGent dat zo'n test eigenlijk niet nodig is voor powerliften. (lijkt me net 1 van de fitness categorieën waar dit wel nuttig zou kunnen zijn)
St-Lucas in Brugge raad deze test dan wel weer aan.
 
Een gewoon cardiologisch onderzoek met inspanningstest (fietsproef) is voldoende.

Vraaggesprek over sport/levensstijl/algemene gezondheid/conditie problematiek.
Meten van lengte, gewicht, vetpercentage met huidplooi.
Meten van longcapaciteit en -functie.
Volledig cardiaal onderzoek bestaande uit EKG en echo van het hart.
Submaximale inspanningsproef op de fiets waarbij ze alle parameters nakijken en lactaat metingen doen.
Krijg je nadien een uitgebreid overzicht van je conditie met werkpunten voor verbetering en op maat gemaakte trainingsschema's.

Is deels terugbetaald door de mutualiteit zelfs. Voor zo'n onderzoek ben je rond de 50 euro kwijt.
 
Back
Naar boven