MuscleMeat

Meditatie cursus

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Wie is er bekend met de 10-daagse meditatie cursussen:

http://www.nl.dhamma.org/Introduction.646.0.html?&L=3

Aan het einde van de cursus kun je een donatie doen (100-200 euro ofzo), maar verder is het niet commercieel ingesteld. Een bekende van mij zegt dat dit het mooiste geschenk is in zijn leven en raadt het iedereen aan.

Wat vinden jullie ervan?
 
4.00 uur Gong, opstaan
4.30 tot 6.30 uur Meditatie in de zaal of op eigen kamer
6.30 tot 8.00 uur Ontbijt en rustpauze
8.00 tot 9.00 uur Groepsmeditatie in de zaal
9.00 tot 11.00 uur Meditatie in de zaal of op eigen kamer (afhankelijk van de instructies van de leraar)
11.00 tot 12.00 uur Middageten
12.00 tot 13.00 uur Rustpauze, gelegenheid tot vragen stellen aan de leraar
13.00 tot 14.30 uur Meditatie in de zaal of op eigen kamer
14.30 tot 15.30 uur Groepsmeditatie in de zaal
15.30 tot 17.00 uur Meditatie in de zaal of op eigen kamer (afhankelijk van de instructies van de leraar)
17.00 tot 18.00 uur Theepauze
18.00 tot 19.00 uur Groepsmeditatie in de zaal
19.00 tot 20.30 uur Lezing door S.N. Goenka
20.30 tot 21.00 uur Groepsmeditatie in de zaal
21.00 tot 21.30 uur Gelegenheid tot vragen stellen in de zaal
21.30 uur Bedtijd. Lichten uit.

Ziet er gezellig uit :D
 
Kan je net zo goed een beetje dbb browsen

Hoe zou dat het mooiste geschenk moeten zijn dan?
 
Kan je net zo goed een beetje dbb browsen

Hoe zou dat het mooiste geschenk moeten zijn dan?

Hij zegt zoveel malen beter in het leven te staan nu. Hij zegt nu goed om te gaan met al zijn gedachten en zegt innerlijke rust gevonden te hebben. Het klinkt goed. Hij doet overigens nog regelmatig sessies van enkele dagen.
 
Klinkt best wel ziek omdat 10 dagen lang te doen..


10 dagen lang niet trainen, voeding, internet zou wel ff wennen zijn. Vindt het opzich wel interessant. Denk wel dat het effectiever is dan dat je zelf elke dag een beetje aankloot. Maar kost wel wat discipline.
 
Klinkt best wel ziek omdat 10 dagen lang te doen..


10 dagen lang niet trainen, voeding, internet zou wel ff wennen zijn. Vindt het opzich wel interessant. Denk wel dat het effectiever is dan dat je zelf elke dag een beetje aankloot. Maar kost wel wat discipline.

Ik overweeg het te doen. Zal inderdaad enorm veel discipline vergen. Naast dat je volledig afgesloten bent van de buitenwereld (geen internet etc.) dien je jezelf in deze dagen ook volledig te onthouden van seks en stimulerende middelen. Verder mag je bijvoorbeeld niet vloeken. Ik denk dat je hier zeker een evenwichtiger en beter mens van wordt.
 
Mediteren zonder bewustzijn in je dagelijks leven te verwelkomen is net zo nutteloos als tieten op een beer ;)

Voorbeeld: een man zit een uur te mediteren, en zijn dochter komt binnen, schreeuwend om aandacht. "Ga weg schreeuwt de man, zie je niet dat ik aan het mediteren ben!" ...
 
On tren kan ik prima fappen @ tieten op een beer hoor Alainie! <3
 
Meditatie kun je prima thuis doen zonder geld uit te geven aan een cursus.
Ik ben het sinds kort in groepsverband aan het doen. Het leuke is dat het (bij mij iig) gemakkelijker gaat en dat je er gelijkgestemden ontmoet.
 
Back
Naar boven