XXL Nutrition

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig


  • Totaal stemmers
    432

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens.

Ik merk doordat ik groten maaltijden eet juist dat ik minder honger heb, vind het veel beter vol te houden zo.
 
1 of 2 keer per dag eten kan ook wel als je diep en evenwichtig cut en uit bent op torned to the bone met aders in de buik en een massieve kerstboom in de onderrug. Gewoon trainingen van 2 uur er tegen aan gooien en dan komt het allemaal goed.
 
Als ik onder mijn behoefte ga zitten dan heb ik veel honger. En dan ben ik blij dat ik 6 keer per dag wat mag eten. Met 3-4 keer zou ik echt de munchies krijgen tussen de maaltijden door, met alle gevolgen van dien :D.

Ik houd het dus lekker op 6, zowel in bulk als in cut.
 
Ik weet jou standpunt hierin, we hebben het er nog over gehad, maar ik denk dat er ook een flink psychologisch voordeel in zit als je meerdere maaltijden per dag eet. Je mag - dan wel minder - maar vaker per dag eten, dat lijkt me beter uit te houden dan 3 keer per dag.

In een zware cut leef je naar die momenten toe, hoe meer je ze hebt, hoe beter vol te houden.
 
In de cut eet ik naar behoefte. Als ik het bij 4 maaltijden houd, dan voel ik mijn lichaam vragen om meer. Als ik meer maaltijden heb, geef ik mijn lichaam dus vaker wat. Ik heb het gevoel dat ik meer verbrand. Op de kazerne krijgen we maar 3 maaltijden per dag(tenzij je natuurlijk in het veld bent) en daar moeten we het mee doen. Dan probeer ik zoveel mogelijk naar binnen te slaan, want anders houd ik het niet uit. IK ben het dus;

ONEENS!
 
Ik zou het niet weten, nog nooit aan het cutten geweest.

At voordat ik begon met trainen al 5/6 gezonde maaltijden op een dag. Was voor mij de manier om mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden.
 
Ik weet jou standpunt hierin, we hebben het er nog over gehad, maar ik denk dat er ook een flink psychologisch voordeel in zit als je meerdere maaltijden per dag eet. Je mag - dan wel minder - maar vaker per dag eten, dat lijkt me beter uit te houden dan 3 keer per dag.

In een zware cut leef je naar die momenten toe, hoe meer je ze hebt, hoe beter vol te houden.

idd in de cut leef ik naar de momenten toe om te eten, ook al zijn de porties miniem, elke maaltijd blijft super zijn! dus meerdere maaltijden per dag 6-8
 
Als je maar 3 eetmomenten heb tijdens de cut eet je meer op die momenten. ofwel de kans bestaat dan dat het "overtollige" alsnog opgeslagen word. Ik denk dat je beter meer dan 3-4 eetmomenten kan aanhouden maar wel de energetische waarde per maaltijd iets verlagen.

dus ik stem oneens;)
 
Ik denk:
Niet nodig, kan wel.
 
Als je maar 3 eetmomenten heb tijdens de cut eet je meer op die momenten. ofwel de kans bestaat dan dat het "overtollige" alsnog opgeslagen word. Ik denk dat je beter meer dan 3-4 eetmomenten kan aanhouden maar wel de energetische waarde per maaltijd iets verlagen.

dus ik stem oneens;)

Haha, eindelijk eens iemand met een zinvolle eerste post!:thumbs:

Ik stem ook oneens, puur om het idee dat als je 6 keer eet op een dag, er minder tijd tussen zit. Het psychische effect is denk ik groter dan het energetische effect. En iedereen weet dat cutten nou eenmaal zwaar is, dus een beetje 'steun' via wat vaker eten is nooit weg.

In principe ben ik het dus eens, 3 a 4 is genoeg, maar zelf doe ik het niet.
 
Als je maar 3 eetmomenten heb tijdens de cut eet je meer op die momenten. ofwel de kans bestaat dan dat het "overtollige" alsnog opgeslagen word. Ik denk dat je beter meer dan 3-4 eetmomenten kan aanhouden maar wel de energetische waarde per maaltijd iets verlagen.

dus ik stem oneens;)


Waarom zou dat zijn volgens jou?
 
Buiten alle argumenten: Als ik mijn totale inname over meerdere maaltijden verdeel heb ik veel minder last van honger gedurende de dag. Dat is genoeg rede voor mij om 8 maaltijden te eten in plaats van 3 of 4, ik voel me er simpelweg beter bij.
 
Ik heb tijdens mijn actieve vechtsport carriere, regelmatig rond de 6% gestaan, dat is niet vol te houden met maar 3 x maaltijden per dag eten, behalve 1 of twee dagen voor de wedstrijd dan. Ik at iedere twee uur iets, tot twee voor het slapen gaan.
 
In de cut moet je juist minder maaltijden eten, anders krijg je achterlijk kleine porties die niet verzadigen. 't Hangt er natuurlijk vanaf hoe laag je op je laagste dagen zit, maar een vrouw zal best vaak op maar 1200 kcal zitten.
Maaltijdjes van 200kcal verzadigen voor geen meter en 400kcal per maaltijd is al een stuk beter.

Sowieso is er inmiddels een hele berg aan onderzoek die uitwijst (zie opmerkingen van wazzup) dat intermittent fasting zowel in de cut als in de bulk voordelig kan zijn. Heb wel gecut met op elke lage (rust)dag 2 maaltijden , dat ging op den duur wel saai worden, maar 't was mega-relaxed en een makkie om 1200kcal te eten zonder honger. Dmv. carb-cycling was het gemiddelde een flink stuk hoger.

Voor de goede orde, eet nu 3 maaltijden op rustdagen, zij het dat er nog steeds 8 uur pauze tussen de 1e en de 2e maaltijd zit ipv 12 uur.
 
Laatst bewerkt:
Het is een stelling kerel.
 
Oneens met de stelling

Zoals eerder is aangegeven, 6 eetmomenten per dag is alot more satisfying dan een paar grote eetmomenten per dag en vind het persoonlijker ook makkelijker vol te houden.

En zo hou je dat kacheltje brandende ;)
 
in de cut voldoen 3 maaltijden voor mij zeker aangezien m'n eerst maaltijd pas om 12:00 uur is en de laatste om 20:00 uur
 
Oneens met de stelling

Zoals eerder is aangegeven, 6 eetmomenten per dag is alot more satisfying dan een paar grote eetmomenten per dag en vind het persoonlijker ook makkelijker vol te houden.

En zo hou je dat kacheltje brandende ;)
En laat dat nou net ter discussie staan in de wetenschap (of zelf geheel onjuist zijn).

Zo zou dat kacheltje net zo hard branden met 4 als met 8 maaltijden (ervan uitgaande dat het over hetzelfde totaal aantal kcal gaat). Zolang het kacheltje maar geen hele dag zonder brandstof zit zodat het kan uitdoven.
 
Zolang je maar onder je onderhoud zit (inclusief cardio) en geen knorrend gevoel in je maag krijgt maakt het volgens mij niet uit.
Echt hongergevoel is ellendig, maar verder moet je lekker doen wat voor jou het beste werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven