Fitness Seller

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig


  • Totaal stemmers
    432

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor een honger gevoel moet je in Afrika zijn ;)

Ik heb overigens "Ik weet het niet" gestemd omdat ik me eigenlijk pas sinds een week flink aan het inlezen ben over cutten en bulken. Volgend jaar zal ik meer weten ;)

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:09 ----------

Owhh, zie trouwens dat dit wel een oude poll is nu. Fail van mezelf.
 
Cutten is 4000 kcal +cardio
 
En laat dat nou net ter discussie staan in de wetenschap (of zelf geheel onjuist zijn).

Zo zou dat kacheltje net zo hard branden met 4 als met 8 maaltijden (ervan uitgaande dat het over hetzelfde totaal aantal kcal gaat). Zolang het kacheltje maar geen hele dag zonder brandstof zit zodat het kan uitdoven.
Bump, wat is jouw standpunt hierin Big T? Ik heb ook diverse artikelen hierover gelezen, de één beweert dat 6 of zelfs 8 maaltijden het beste zou zijn, de ander beweert dat 4 maaltijden (zelfde aantal kcal dus) ook volstaat.
 
Bump, wat is jouw standpunt hierin Big T? Ik heb ook diverse artikelen hierover gelezen, de één beweert dat 6 of zelfs 8 maaltijden het beste zou zijn, de ander beweert dat 4 maaltijden (zelfde aantal kcal dus) ook volstaat.
De wetenschap lijkt het idee dat het aantal maaltijden relevant is om minder of meer vet te verliezen of minder of meer spiermassa op te bouwen niet bepaald (iig niet duidelijk) te ondersteunen.

Het probleem met dergelijke studies is volgens mij dat ze geen rekening houden met hoe realistisch het is om 5000 kcal aan schone voeding in 3 maaltijden te eten, of hoe haalbaar het is om in een cut niet te snacken als je honger hebt.

Een ander punt is dat het aangenamer en waarschijnlijk gezonder (dit is een vermoeden van mij) is om kleinere maaltijden te eten, die de spijsvertering minder zwaar belasten. Iedereen weet dat een propvolle maag onprettig is.

Zoals wel vaker zijn theorie en praktijk dus niet altijd in overeenstemming met elkaar.
 
Nodig? Nee. Maar biedt wel andere voordelen. Wanneer je meer dan 3-4 maaltijden per dag hebt, is het een kleinere 'ramp' wanneer je een maaltijd mist, en is deze makkelijker te compenseren bij een volgende maaltijd. Constanter niveau van aminozuren in het bloed, lagere insuline pieken (al ligt dat meer aan de voeding ansich), en persoonlijk; makkelijker vol te houden.
 
Ik moet toch echt wel vaker eten of ik moet serieus pas om 3 uur in de middag van mijn nest af komen en om 11 uur weer slapen gaan.
 
ik vind dat je meer maaltijden moet eten, zeker om je metabolisme op gang te houden als je goed aan t cutten bent.

inderdaad.

tijdens een cut eet ik alsnog 7 tot 9 maaltijden. Ze stellen alleen vrij weinig voor. Veel opvulling van de maag dmv komkommers, sla en andere goente
 
eens, maar ik doe het lekker toch :D
 
logisch dekkend zou ik tijdens cut of bulk even vaak eten ..in mijn geval dus 7
 
In de cut 5x, en in de bulk 6x.

No more no less.

Zo doen de grote jongens het al sinds de jaren '70.

Of 3 á 4 grote maaltijden per dag beter is als 5/6 kleinere maakt me weinig uit.

Ik ben niet zo ''evidence based''. Gewoon doen wat de grote jongens doen :)
 
De huis-tuin-keukensporter (voetballers) worden er ook slank van. Dus waarom niet hé.
 
Denk dat je in de bulk wat grotere maaltijden kan nemen(5-6).
En in de cut kleinere maaltijden maar vaker(6-8) ?
 
Ik heb liefst grote maaltijden in de cut, heb ik tenminste het gevoel iets binnen te hebben.

In de bulk meerdere maaltijden doordat de maaltijden anders veel te groot zijn voor in 1 keer.
 
3 maaltijden voor mij,
hou me dan ook aan het Intermittend Fasting systeem waardoor ik met 3 maaltijden per dag makkelijk rond kom
 
in de cut 9
in de bulk ook

zit alleen veel verschil in rust en traningsdagen
 
ontbijt: 50g whey + 100g oats
pre workout: 200g tartaar + 100g rijst
post workout: 50g whey + 100g oats

lunch of wanner het uitkomt 200g kip + 100g rijst
rest van de dag eet ik fruit/groente en voor het slapen kwark, maar om dat nou maaltijden te noemen

als cut stagneert gaan de lunch carbs weg.
volgende stappen zijn steeds 25% carbs weg van de andere maaltijden.

keep it simple :thumbs:
 
Meer dan 3 tot 4 maaltijden is helemaal niet nodig. Als je je calorieën maar binnenkrijgt.
 
Laatst bewerkt:
mijn mening is dat het geen ene moer uithaalt hoe vaak je eet, zowel in cut als bulk, als je maar het goede aantal calorieen binnenkrijgt (uiteraard met de goede voedingsstoffen), het gaat er imo dus alleen nog maar om waar je je het best mee voelt.
 
meer dan 3 tot 4 maaltijden is helemaal niet nodig. Als je je calorieën maar binnenkrijgt.

mijn mening is dat het geen ene moer uithaalt hoe vaak je eet, zowel in cut als bulk, als je maar het goede aantal calorieen binnenkrijgt (uiteraard met de goede voedingsstoffen), het gaat er imo dus alleen nog maar om waar je je het best mee voelt.

+1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven