XXL Nutrition

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig (1 bezoeker)

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig


  • Totaal stemmers
    432

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tom Venuto is old skool. Feitelijk is er niets mis met het nuttigen van veel maaltijden, zeker niet als je én een hoog onderhoud hebt: boven 3000kcal zijn 4 maaltijden in 6-8 uur tijd niet praktisch én moeite hebt met het verorberen van grotere maaltijden.
Maar het is absoluut niet waar dat je 'kacheltje' meer opgestookt wordt door 6 vs 3 maaltijden. Dat weigert Venuto echter in te trekken..
 
Dat weigert Venuto echter in te trekken..
Volgens mij heeft hij dat wel degelijk ingetrokken, dat heb ik toch van verschillende mensen vernomen. Kan alleen niet direct een bron bovenhalen.

Maar zoals al gezegd, theorie is wat anders dan praktijk. Je kan wel zeggen ik eet maar 2 of 3 maaltijden en de wetenschap geeft me gelijk, maar als het in de praktijk merkt dat het niet zo simpel is dan heb je helemaal niets aan dat idee.

Ik heb een tijdje gecut met 3 maaltijden en het is gewoon klote, je wil echt vaker eten vanuit een gevoel. En in de bulk 3 maaltijden en 5000 kcal? Ik zie het je graag proberen met schone voeding.
 
Ik eet meestal maar 4x per dag (exclusief shake bij trainen). Is voor mij het meest optimale qua zowel porties als gewoon handigheid. 8x/dag eten is gewoon niet praktisch.
 
Niet dat ik enorm veel verstand er van heb, maar ik vind het fijn om bijvoorbeeld 6x te eten, en dan niet enorm vol te zitten. Na 3 uur heb ik weer honger, en dan kan ik weer wat eten.

Beter als 3x eten, met elke keer 5 uur er tussen of zo.
 
De maaltijden verspreid. Zeker als de kcal hoeveelheden hetzelfde zijn. Kleinere maaltijden zorgt ervoor dat je er minder snel vet van aan kan gaan zetten. Bovendien houd het je metabolisme op peil en ik zou het maar een vreemd idee vinden om geen eiwitten te eten volgens mij is dit echt niet goed in de cut 3 maaltijden, onder je onderhoud zitten en veel sporten ik zou het niet aandurven in betrekking tot massa.

---------- Post toegevoegd Tue 29 May 2012 om 09:06 ----------

Jezelf te lang ontzien van voedsel, zeker in een cut kan misschien ook wel cortisol/stress met zich meebrengen en ook dat is niet goed voor je spieren.
 
ik heb altijd al moeite gehad om minder te eten, heb eigenlijk altijd honger :S
als ik dan in de cut ga, dan krijg ik hongeraanvallen , dus houd ik het niet vol...
 
Niet nodig maar wel praktischer.
 
Ik ben nu voor het cutte geswitched na 3 grote maaltijden.
Om zo het laag insuline pijl te benutten.

Ik denk dat het opzich ook goed is voor mensen met een trage stofwisseling.
 
Geloof er nog steeds niets van dat het nodig is om je metabolisme op gang te houden. Met grotere maaltijden is je lichaam ook weer langer bezig met verwerken.
Genoeg onderzoek dat dat ook ondersteunt, dus snap niet waarom mensen nog steeds zo vasthouden aan die 6-8 maaltijden.

Vind 4 maaltijden perfect voor de cut, anders eet je steeds net niets. En het is ook wel zo praktisch.
 
De maaltijden verspreid. Zeker als de kcal hoeveelheden hetzelfde zijn. Kleinere maaltijden zorgt ervoor dat je er minder snel vet van aan kan gaan zetten. Bovendien houd het je metabolisme op peil en ik zou het maar een vreemd idee vinden om geen eiwitten te eten volgens mij is dit echt niet goed in de cut 3 maaltijden, onder je onderhoud zitten en veel sporten ik zou het niet aandurven in betrekking tot massa.

---------- Post toegevoegd Tue 29 May 2012 om 09:06 ----------

Jezelf te lang ontzien van voedsel, zeker in een cut kan misschien ook wel cortisol/stress met zich meebrengen en ook dat is niet goed voor je spieren.

Leuke broscience. Wetenschappelijke onderbouwing plz.
 
Metabolisme moet hoog worden gehouden, dus rond de 6 maaltijden moet voldoen.
 
:D

Hoe kom je daarbij?

Ik ga er altijd van uit dat je metabolisme hoog houdt door vaak te eten, zelf doe ik dit door zo'n 6x per dag te eten met wat tussendoortjes erbij.
Als ik het fout heb hoor ik het graag. :)
 
Geloof er nog steeds niets van dat het nodig is om je metabolisme op gang te houden. Met grotere maaltijden is je lichaam ook weer langer bezig met verwerken.
Genoeg onderzoek dat dat ook ondersteunt, dus snap niet waarom mensen nog steeds zo vasthouden aan die 6-8 maaltijden.

Vind 4 maaltijden perfect voor de cut, anders eet je steeds net niets. En het is ook wel zo praktisch.

Grotere maaltijden houden je metabolisme idd iets langer bezig...iets, maar geen uuren. Uit die wetenschapelijke bewijzen is idd gebleken dat de mensen meer vet gingen opslaan dan meerdere kleinere maaltijden. De mensen met de minste aantallen maaltijden zijn over het algemeen ook het vetste....obesitasjes.

Meerdere maaltijdjes eten kost ook meer energie...dus ook weer voordeel bij cutten.
 
Minder grote maaltijden zorgt ook voor minder hoge insulinepieken. Het voelt zowiezo beter aan om vaker te eten.

Qua vetverbranding weet ik niet.

Behalve dat als je bij elke maaltijd 2 eetlepels appelazijn neemt, je sneller zult afvallen wanneer je meer maaltijden nuttigt.
 
Oneens om de volgende redenen:
- bij 3 a 4 maaltijden zal ik voor een groot deel van de dag veel trek hebben, terwijl als ik de porties kleiner maak en daardoor vaker kan eten, mijn trek gemiddeld lager is over de dag. De honger is dan ook constant. Dat werkt veel prettiger.
- het spierherstel bij vaker/regelmatig eten is ook beter/sneller
- daarnaast schijnt kleine porties gezonder te zijn maar daar doe ik het niet voor. ;)

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij of zij goed bij voelt. Of dat nou 3 maal of 6 maal per dag eten is.
 
Laatst bewerkt:
Zit nu een week op 3 grote maaltijden en het is echt super voor cutte.
Kwa honger gevoel dan.

Want dat is verdwenen. Gister ook tijdens het uitgaan geen honger, waarbij ik normaal gek word en zit hebt om te junke.

Heb wel het idee, dat ik iets minder vol sta.
Maar dit is week 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven