XXL Nutrition

Meer eiwit in de ochtend/voor slapengaan en rondom training? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robertmichael

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
50
Waardering
1
Hey,
Ga eens serieus werk maken om een voedingsschema op te stellen (clean bulk)
Nu vroeg ik me af of het beter is om 's morgens en 's avonds wat meer eiwit te eten dan de rest van de dag.
's avonds zou ik wat meer nemen omdat er gedurende de nacht geen aanvoer is van eiwit en dit met bv verse kaas en wat vetten toch traag wordt opgenomen. Ik overweeg om 40 gram eiwit te eten.
's morgens zou ik dan ook wat meer eten omdat je dan nog geen eiwit gegeten hebt. (ik neem whey shake)

Rond de training wordt ook aangeraden om meer eiwit te eten dan op andere momenten van de dag.
Hoeveel moet dit dan juist zijn?
Ik neem whey isolaat een uur voor training en een gainer na de training. (weet wel niet zo goed hoe ik dit het best doseer). Tijdens training soms BCAA's. Wil niet te veel eiwit tot me nemen want krijg vlug puistjes.

Mijn lichaamsgewicht: 86,6 kg maal 2 = 173,2 gr eiwit over de dag te verdelen in ongeveer 6 maaltijden.
 
Hey,
Ga eens serieus werk maken om een voedingsschema op te stellen (clean bulk)
Nu vroeg ik me af of het beter is om 's morgens en 's avonds wat meer eiwit te eten dan de rest van de dag.
's avonds zou ik wat meer nemen omdat er gedurende de nacht geen aanvoer is van eiwit en dit met bv verse kaas en wat vetten toch traag wordt opgenomen. Ik overweeg om 40 gram eiwit te eten.
's morgens zou ik dan ook wat meer eten omdat je dan nog geen eiwit gegeten hebt. (ik neem whey shake)

Rond de training wordt ook aangeraden om meer eiwit te eten dan op andere momenten van de dag.
Hoeveel moet dit dan juist zijn?
Ik neem whey isolaat een uur voor training en een gainer na de training. (weet wel niet zo goed hoe ik dit het best doseer). Tijdens training soms BCAA's. Wil niet te veel eiwit tot me nemen want krijg vlug puistjes.

Mijn lichaamsgewicht: 86,6 kg maal 2 = 173,2 gr eiwit over de dag te verdelen in ongeveer 6 maaltijden.
minimaal 120gr per dag verdeeld over een maaltijd of 4-6 waarvan minimaal 20gr per keer en voor het slapen gaan is inderdaad het meest belangrijk+in de ochtend idd en rondom training. Whey is perfect in de ochtend, na training en iets van een kwark of andere caseïne voor het slapengaan
 
btw bcaa kun je beter laten staan, zonde van je geld. Enige zinnige supplementen zijn imo whey eventueel creatine(neem ik niet.) en visolie(neem ik ook niet)
 
Wat dan met de hoeveelheid eiwit rondom training?
Is 30 gr eiwit uit whey (uur voor training) en gainer na training (met terug 30 gr eiwit) wat te veel van het goede?
Ik train ongeveer 1 uur en een kwartier.
Hoeveel eiwit zou ik dan extra nemen ' sochtends en 's avonds?
creatine neem ik al, wil wel de BCAA s een kans geven.
 
Wat dan met de hoeveelheid eiwit rondom training?
Is 30 gr eiwit uit whey (uur voor training) en gainer na training (met terug 30 gr eiwit) wat te veel van het goede?
Ik train ongeveer 1 uur en een kwartier.
Hoeveel eiwit zou ik dan extra nemen ' sochtends en 's avonds?
creatine neem ik al, wil wel de BCAA s een kans geven.
Ja, onnodig. 120gr MINIMAAL verdeeld over 4-6 maaltijden of zo... Waarom je geld in supplementen steken als je zelf nog niet voldoende geinformeerd bent hoe dit allemaal werkt..... Ik heb zelf ook dagen dat ik 200gr eiwit neem, maar ik hoor ook wel eens gasten die wel aande 300gr zitten dat is écht wel heel erg hoog.
 
Wat dan met de hoeveelheid eiwit rondom training?
Is 30 gr eiwit uit whey (uur voor training) en gainer na training (met terug 30 gr eiwit) wat te veel van het goede?
Ik train ongeveer 1 uur en een kwartier.
Hoeveel eiwit zou ik dan extra nemen ' sochtends en 's avonds?
creatine neem ik al, wil wel de BCAA s een kans geven.
Je kunt de bcaa's best een kans geven maar je gaat geen verschil zien. :) Bcaa's zijn een complete waste of money.....
 
Denk wel dat ik redelijk geïnformeerd ben. Is alleen niet gemakkelijk omdat ik soms veel tegenstrijdigheid lees.
BCAA s bevat de 3 belangrijkste aminozuren. BCAA 's kunnen enkel werken wanneer er voldoende basisaanvoer is. Dus vooraf genoeg eiwitrijk.
Deze aminozuren worden direct opgenomen. Wou het gewoon eens proberen omdat er velen erg over te spreken zijn.
Wat betreft het aantal eiwit rondom training. Blijkbaar weet niemand een antwoord?
Indien ik hier iets over vindt lopen de meningen heel sterk uiteen. Heb zelfs al gelezen dat een teveel aan proteinen na de training kan zorgen voor een slechtere groei van spiermassa.
Ben wel berijd om me in te lezen maar de info is nooit eenduidig.
 
Laatst bewerkt:
Denk wel dat ik redelijk geïnformeerd ben. Is alleen niet gemakkelijk omdat ik soms veel tegenstrijdigheid lees.
BCAA s bevat de 3 belangrijkste aminozuren. BCAA 's kunnen enkel werken wanneer er voldoende basisaanvoer is. Dus vooraf genoeg eiwitrijk.
Deze aminozuren worden direct opgenomen. Wou het gewoon eens proberen omdat er velen erg over te spreken zijn.
Wat betreft het aantal eiwit rondom training. Blijkbaar weet niemand een antwoord?
Indien ik hier iets over vindt lopen de meningen heel sterk uiteen. Heb zelfs al gelezen dat een teveel aan proteinen na de training kan zorgen voor een slechtere groei van spiermassa.
Ben wel berijd om me in te lezen maar de info is nooit eenduidig.
Je hebt een antwoord. Neem je whey na de training thats it... Zo lang je voldoende eiwit binnenkrijgt heeft supplementeren of innemen van meer niet zo veel zin..


Wbt bcaas krijg je die en de aminozuren al voldoende binnen uit je(als het goed is) gevarieerde voeding met vlees. Ben je vegatarier heb je wel meer eiwit nodig.....


Maak het allemaal niet onnodig moeilijk, zo begint iedereen maar dat is niet vol te houden en levert ook niet persé betere resultaten op... Zo lang je basis voeding gewoon ok is, en dus niet je supplementen maar je voeding en je training on point is + je voldoende slaap krijgt is er niet écht iets wat een significant verschil zal maken, op AAS na maar daar ben zeker jij nog niet aan toe:)

Tijd, heel veel tijd is het enige wat helpt. En een continu train regime. Spieren krijg je niet binnen een half jaar, je moet eerder aan jaren trainen denken eer je een beetje deftig fysiek hebt gebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Denk wel dat ik redelijk geïnformeerd ben. Is alleen niet gemakkelijk omdat ik soms veel tegenstrijdigheid lees.
BCAA s bevat de 3 belangrijkste aminozuren. BCAA 's kunnen enkel werken wanneer er voldoende basisaanvoer is. Dus vooraf genoeg eiwitrijk.
Deze aminozuren worden direct opgenomen. Wou het gewoon eens proberen omdat er velen erg over te spreken zijn.
Wat betreft het aantal eiwit rondom training. Blijkbaar weet niemand een antwoord?
Indien ik hier iets over vindt lopen de meningen heel sterk uiteen. Heb zelfs al gelezen dat een teveel aan proteinen na de training kan zorgen voor een slechtere groei van spiermassa.
Ben wel berijd om me in te lezen maar de info is nooit eenduidig.
Je maakt het jezelf veel te ingewikkeld.

Begin gewoon met je 175 gram eiwit binnen te krijgen en voldoende kcals. Tijdstippen hoef je je voorlopig echt geen zorgen om te maken.
 
Bedankt voor de info!
Ga mijn eiwit (theoretisch) als volgt verdelen op traingsdagen:
Aantal gram vet en koolhydraten ga ik gewoon delen door het aantal maaltijden.)

04.40 uur: 30 gram
06.00 uur: 20 gram
09.00 uur: 25,84 gram
12.00 uur: 25,84 gram
15.45 uur: 27 gram (whey isolaat)
16.45 uur=training
18.00 uur: 32,28 gram ( shake gainer power supplements)
21.00 uur: 44 gram

Dit is in totaal: 204,96 gram
Dit is 2,36 keer mijn lichaamsgewicht (86,6 kg)
Op niet trainingsdagen ga ik 191,52 gram eiwit eten.
Is dit goed zo? Of zit ook nog wat hoog met mijn eiwitten?
 
Laatst bewerkt:
Even nog een vraagje.
Stel ik koop een biefstuk met 22 gram eiwit per 100 gram. Is dat in de toestand dat je dat vlees koopt? (Geen diepvries, enkel frigo/ ontdooit dus)
Wanneer ik ditzelfde biefstuk bak weegt het de helft minder (bevat waarschijnlijk dan minder vocht)
 
Even nog een vraagje.
Stel ik koop een biefstuk met 22 gram eiwit per 100 gram. Is dat in de toestand dat je dat vlees koopt? (Geen diepvries, enkel frigo/ ontdooit dus)
Wanneer ik ditzelfde biefstuk bak weegt het de helft minder (bevat waarschijnlijk dan minder vocht)

Voedingswaarde op de labels is meestal op basis van onbereid product.
 
Met andere woorden: als je het bakt zit er nog steeds evenveel eiwit in als wat de verpakking aangeeft.
 
Toen ik net met de sport begonnen was, toen was ik ook zo gefocust op details. Grappig achteraf gezien :) In realiteit maakt het voor de doorsnee DBB'er niet uit wanneer je eiwitten nuttigt. Gewoon 2-2.5 gram per kg lichaamsgewicht per dag.

'S avonds een caseïne shake en de rest van de eiwitten verspreiden over de dag, wanneer het uitkomt. Het is geen rocketscience hoor, tenzij je een wedstrijdatleet bent. Dan wordt timing van voeding idd heel belangrijk.
 
Rekenen jullie eiwit uit plantaardige bronnen (bv. uit havermout, rijst,..) voor 100 procent door in jullie voedingsschema, gezien eiwit uit plantaardige bronnen niet volledig wordt opgenomen en je bijgevolg veel verliest.
Wanneer ik bij een maaltijd bv veel havermout eet om aan mijn koolhydraten te komen, zit ik bijna al aan mijn eiwit, zelfs wanneer ik hier geen melk aan toevoeg.
Kan dit beter of is dit niet zo erg?
Wil liever mijn eiwit uit dierlijke bronnen halen ( kip,ei, tonijn,zalm, biefstuk, whey,youghurt,melk)
Iemand tips uit welke voeding ik veel koolhydraten haal, die dan niet zo veel eiwit bevat?
Voor vetten is het een beetje het zelfde verhaal (veel bronnen zoals bv. noten bevatten veel "plantaardige" eiwitten.
Iemand met hetzelfde problerm?
Alle tips zijn zeer welkom!
 
Rekenen jullie eiwit uit plantaardige bronnen (bv. uit havermout, rijst,..) voor 100 procent door in jullie voedingsschema, gezien eiwit uit plantaardige bronnen niet volledig wordt opgenomen en je bijgevolg veel verliest.
Welke plantaardige bronnen doel je hiermee op?
 
Gaf het al aan. bv eiwit uit noten, havermout, rijst
 
Back
Naar boven