XXL Nutrition

Meer eiwit, meer spierpijn!?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
26 mrt 2019
Berichten
35
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Ik zit hier met een dilemma waar ik zelf het antwoord niet op kan vinden.

De laatste tijd valt het mij op dat hoe meer eiwitten ik vreet des te meer spierpijn ik heb in de getrainde spieren..

Als ik bijvoorbeeld 150-200gr eiwit eet heb ik matige tot geen spierpijn, kom ik boven de 200-250 dan heb ik er veel meer last van..
 
Zit waarschijnlijk tussen je oren.
 
Zit je in de cut? Kan zijn dat je te weinig eet dan en minder goed hersteld.

Eet je meer eiwitten en hou je de kcal wel gelijk? Dus minder koolhydraten / vetten? Kan ook nog invloed hebben.
Door veel eiwitten eten en te weinig koolhydraten kan het ook zijn dat je minder vocht in je lijf/spieren hebt en dat kan spierpijn geven. Dus goed blijven drinken.
Als meer drinken de spierpijn verminderd weet je het.
 
Waarom zou je ook met jouw stats zoveel eiwitten nemen?
 
Zit je in de cut? Kan zijn dat je te weinig eet dan en minder goed hersteld.

Eet je meer eiwitten en hou je de kcal wel gelijk? Dus minder koolhydraten / vetten? Kan ook nog invloed hebben.
Door veel eiwitten eten en te weinig koolhydraten kan het ook zijn dat je minder vocht in je lijf/spieren hebt en dat kan spierpijn geven. Dus goed blijven drinken.
Als meer drinken de spierpijn verminderd weet je het.

Juist in de bulk..
 
Bedenk me net dat blowen misschien ook wel de oorzaak kan zijn? Iets met oestrogenen? Of is de hoeveelheid oestrogeen die het lichaam binnenkomt verwaarloosbaar met blowen?
 
Juist in de bulk..
ik zou eerder zeggen schrap een zooi eiwitten... je hebt genoeg aan 160-200 gram.... Dan weet je het ook of het door eiwitten komt.
Wil je dat niet probeer dan puntje 2. Meer drinken.
 
Dus je hebt NIETS veranderd aan je training?
 
Ik zou zeggen schrap alles wat met trainen te maken heeft en gooi alles op het blowen.
Het maakt dan niet meer uit hoeveel je slaapt, hoeveel en wat en wanneer je eet.
Veel makkelijker voor je.
 
Back
Naar boven