AndroidHealthClinic

Meer eten bij conditie?

Bezoekers in dit topic

Doffer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 apr 2012
Berichten
701
Waardering
7
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Ik heb eens opgemeten wat ik verbruik tijdens een conditie training en tijdens een krachttraining.
tijdens een zware been beentraining van 40minuten ligt dat rond de 500 calorien en een max hartslag van 145bpm en gemiddeld 130bpm en begin weer met een setje vanaf 120bpm.

Bij de zware conditie training fiets ik gemiddeld op zo'n 270watt max 310watt en 70minuten lang
Mijn verbruik ligt dan veel hoger, zo'n 1200 calorien kost dat aan energie en mijn max hartslag is dan zo'n 180 bpm en gemiddeld zo'n 160bpm.

Wat voor sport toeslag hoort bij één zo'n dag ? . Ik merk dat het lichamelijk nog makkelijk aan kan op 2400 calorien (wil weer wat vet kwijt) echter vraag ik me af of dat voor lange tijd ook op deze manier te doen is?

En verdere vragen, is het niet beter om op zo'n zware dag met 2 trainingen wat hoger in mijn cals te zitten en dan op de wat rustigere dagen met 1 training of geen training op 2400 cals?
Ik begin vet aan te zetten bij zo'n 2800 cals.
 
Ik eet op dagen van conditie (voetbal) ook meer dan op dagen van krachttraining.


In een boek wat ik heb aangeschaft wordt dit ook ondersteund.. Daar wordt eigenlijk je onderhoud berekend exclusief sport.. dus eigenlijk gewoon je BMR + dagelijkse bezigheden (werk). Daarbovenop wordt je sporttoeslag berekend.. Uiteindelijk wordt het dus wat complexere berekening dan hoe het onderhoud normaal wordt berekend.
 
Op gevoel wekt tot nu toe ook erg goed maar ja. Denk toch dat ik soms wat te weinig krijg voordeel is dat dit uit mijn reserves halen en dus uit vet en da tis ook de bedoeling.

Kijk als ik het precies wil doen zou ik dus de sporttoeslag van iedere training toe moeten voegen maar dat wisselt wel van 500-1000 cals per dag maar de meeste mensen hier houden zich aan 1 aantal calorien zeg maar 3000 cals.
Ik zou dan om de dag moeten wisselen tussen 3000 en 4000 cals en ik wil dat wisselen niet.
 
Daarom wordt hier veel gewerkt met een gemiddelde..
Als je het dan goed wilt doen zou je eigenlijk gewoon voor elke dag afzonderlijk je verbruik moeten schatten en dan het totaal / 7 doen.

De visie achter het eten aan de hand van de sportoeslag is eigenlijk om zo goed mogelijk te presteren tijdens de trainingen en het herstel zo maximaal te bevorderen.

Ik denk dat het echter als je in niet in de topsport zit niet heel veel uitmaakt, daarom wordt er vaak ook met 1 kcal behoefte gewerkt.
 
Ik doe indd niet aan topsport fiets gemiddeld per week zo'n 150km en doe 4-5 keer krachttraining
2 dagen conditie over 40-50km 5 dagen herstel fietsen zo'n 20-30km ook vanwege 1 keer zware been training met kracht om afvalstoffen krijt te raken die in de dagen zijn opgebouwd. Bij de conditie kan het oplopen tot 1500calorien en bij de herstel training zo'n 500 calorien bij 100bpm dus geen cardio nog.

Ik denk dat ik op de extreme conditie dagen maar wel de boel ga verhogen, zo'n 10 sneetjes brood extra ?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me verstandig inderdaad, al weet ik niet wat je doelen zijn en hoe de rest van je voeding eruit ziet. Maar ik ga er vanuit dat je basisvoeding goed is.

Misschien kun je tijdens het fietsen ook een sportdrank nuttigen. En je kan best na zo'n zware training ook minder complexe koolhydraten nuttigen. Voor sommige is het dan makkelijker vol te houden... Zelf doe ik het ook niet zo veel hoor, vind brood erg lekker haha, maar appelstroop etc. erop is ook prima. Banaantje zou je eventueel erbij kunnen doen. Gewoon lekker die carbs er weer bij eten haha!
 
Indd, net nog eens getest na een ronde van 50km, maar ik heb dan wel 1850 calorien verbruikt. Ik neem aan dat ik er na zonder probleem 6 boterhammen kan nemen en een whey shake + 2 bananen?
 
Lijkt me wel inderdaad!
Maar zoals ik al zei, een isotone sportdrank tijdens het fietsen is ook prima erbij. Zit je ook al snel op 40-50 gram carbs. Je zou het ook zelf kunnen maken om het helemaal naar je behoeften te maken. Wat eiwit na de training is inderdaad ook verstandig. Maar dit hoeven geen bergen te zijn. Het is tenslotte een conditietraining en geen krachttraining.

Maar nogmaals, aan je stats te zien heb je er genoeg verstand van haha. Dus ook doen waar je jezelf het beste bij voelt!
 
Back
Naar boven