AndroidHealthClinic

Meer eten? Hulp gevraagd!

Bezoekers in dit topic

Deggo

Cool Novice
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
45
Waardering
6
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
17%
Hey Allen!

Na veel gelurkt te hebben op het forum ben ik samen met een maatje (die al 2 jaar traint) begonnen aan een cut.
In de drie weken die ik bezig ben ga ik 3 keer naar de sportschool en ben ik in totaal 3,7 kg afgevallen. Ik heb alleen het gevoel dat ik soms ook spieren kwijtraak, want bij het douchen en na het sporten ruikt mn zweet soms een beetje naar ammoniak. Zelf zie ik wel verschil al aan mijn lichaam, maar ik wil toch graag weten of ik niet te hard ga..

Ik twijfel wel of ik met 3 vaste dagen sporten niet naar 1,55 activiteitenfactor moet, maar misschien dat jullie hier meer verstand van hebben?

Hieronder het overzicht van de calorieen die ik nodig denk te hebben voor de cut:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Onderstaand een voorbeeld van wat ik op een dag gegeten heb:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zouden jullie mij aan kunnen geven wat ik kan veranderen? Ik weet dat ik eigenlijk meer vet moet eten, maar ik vind het erg lastig om overdags vlees te eten, omdat ik dat niet op mn werk kan klaarmaken en een biefstukje best prijzig is als je het meerdere keren per week eet.

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij tips kunnen geven.

Thanks!

Groeten,
Stefan
 
Denk dat je onderhoud wel wat hoger licht dan 2599. Bereken het is hier [Link niet meer beschikbaar].

Ten tweede, ja je hebt gelijk je moet meer vetten eten. Vetten hoef je niet alleen uit vlees halen. Sterker nog, vlees word voornamelijk gegeten om de eiwitten die er in zitten(ook voor de vetten hoor) Maar als je meer vetten wilt eten, worden die voornamelijk uit pindakaas, vette vis, nootjes, avocado's en olijfolie gehaald.
Jij zou rond de 90gr vet moeten zitten ipv 39,2.

een biefstukje best prijzig is als je het meerdere keren per week eet
Biefstuk is idd duur. Maar je hoeft niet elke dag biefstuk te eten, kip vis of varkensvlees kan ook. Al is varkenvlees niet zo populair

omdat ik dat niet op mn werk kan klaarmaken
Je hoeft het niet op je werk klaar te maken, ik prep al mn voedsel de avond er voor. Volgende dag magnetron opwarmen of als die er niet is gewoon koud eten. Wel iets minder lekker maar alles voor de gains :P.

In je schema zie ik dat je 1991kcal eet. De bedoeling in de cut is idd zo veel mogelijk spiermassa behouden. Hoe doe je dat? Door af te bouwen in kcal. We nemen als voorbeeld jou dagelijks onderhoud wat je hier hebt opgeschreven (2599(ik denk nog steeds wel dat het hoger ligt maar goed.)) Je wilt afvallen door je vp% te verlagen. je pakt je dagelijks onderhoud: 2599, je gaat daar 200-300 kcal onderzitten(2399-2299) Dit houd je de komende 2-3 weken vast. Val je af? dit aanhouden. Val je niet af? 100kcal er af halen. Zo voorkom je idd veel verlies van spiermassa en concentreer je je meer op het verlagen van je vp%. Vaak als mensen aan het cutten zijn. Willen ze juist zo min mogelijk KG kwijt. Probeer rond de 0,25-0,5 kg per week af te vallen.
 
Denk dat je onderhoud wel wat hoger licht dan 2599. Bereken het is hier [Link niet meer beschikbaar].

Ik heb het ook even uitgerekend via deze website, maar het ligt echt aan de sporttoeslag. Als ik 1-3 dagen invoer dan kom ik op 2439 kcal uit en doe ik 3-5 kom ik uit op 2750. Omdat ik 3 dagen per week sport weet ik niet welke ik moet kiezen..

Ten tweede, ja je hebt gelijk je moet meer vetten eten. Vetten hoef je niet alleen uit vlees halen. Sterker nog, vlees word voornamelijk gegeten om de eiwitten die er in zitten(ook voor de vetten hoor) Maar als je meer vetten wilt eten, worden die voornamelijk uit pindakaas, vette vis, nootjes, avocado's en olijfolie gehaald.
Jij zou rond de 90gr vet moeten zitten ipv 39,2.

Ik heb nu onderstaand overzicht gemaakt o.b.v. extra toevoegingen en ik denk dat het er al een stuk beter uit ziet :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bedankt voor je adviezen Ratko!
 
Ksou er vanuit gaan dat je dagelijks onderhoud 2750 is. Ga daar 200-300 kcal onder zitten en kijk hoe het loopt.

Wat je schema betreft, ziet er beter uit. Misschien je eiwitten iets omhoog gooien en je koolhydraten verlagen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zojuist een stukje gevonden op het internet betreft ammoniak geur, ipv het hele stuk hier te posten zal ik postten wat jou denk ik wel aanspreekt:

"Zowel zweten als urineren vragen water van je lichaam. Als je te weinig water drinkt, wordt de afgescheiden ammoniakgeur niet verdund, waar het nog sterker ruikt. Daarom drink je best voldoende water (en meer als je veel sport) zodat de afvalstoffen zonder problemen afgevoerd kunnen worden."

"Als je dus nog eens een ammoniakgeur waarneemt, panikeer dan niet direct. Het betekent niet dat je lichaam direct spiermassa afbreekt. Het is een afvalproduct van de verbruikte aminozuren."


Dus het is niet altijd direct spierafbraak.
 
kheb me laatste post ge-edit.
 
Ksou er vanuit gaan dat je dagelijks onderhoud 2750 is. Ga daar 200-300 kcal onder zitten en kijk hoe het loopt.

Wat je schema betreft, ziet er beter uit. Misschien je eiwitten iets omhoog gooien en je koolhydraten verlagen.

PS. mocht je nog steeds naar ammoniak ruiken, kijk naar je trainingsschema. Misschien te vee volume of zo.
Wtf je lichaam ruikt niet anders door je trainings volume lol

TS verhoog je vetten naar minstens 60 gram 2 gram eiwit per kg en de rest carbs begin op 2500kcal zo kan je het makkelijk aanpassen
 
Wtf je lichaam ruikt niet anders door je trainings volume lol

TS verhoog je vetten naar minstens 60 gram 2 gram eiwit per kg en de rest carbs begin op 2500kcal zo kan je het makkelijk aanpassen

Kseg net dat ik me laatste post heb ge-edit nadat ik het stukje over ammoniak heb gelezen.
 
Hartelijk dank voor de reactie's heren! Wordt zeer gewaardeerd!
Ik ga mijn best doen mij te houden aan de nieuwe caloriebehoefte en verhoogd aantal vet!
 
Back
Naar boven