MuscleMeat

meer kracht / minder vet hulp bij training

Bezoekers in dit topic

misterytattoo

Novice
Lid geworden
4 mrt 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
67kg
Hallo
Ik ben 21 jaar met een passie voor paaldansen, daarom heb ik dus veel kracht nodig.
Ik paaldans een jaar en deed tussendoor ook krachtoefeningen thuis met halters.
Nu heb ik mij onlangs ingeschreven op de fitness omdat ik thuis dus niet al het materiaal heb.
Helaas weet ik niet goed waar ik moet beginnen met alles.
Ik heb meer kracht nodig maar ik heb tegelijkertijd een vrij hoog vet% 32% volgens de weegschaal op de fitness(weet niet of dit klopt) ik ben 1m75 en weeg 67 kg.
Ik weet dat spieren bijkrijgen en vet verliezen niet goed samengaat.

Daarom had ik de vraag of ik het nu het beste eerst mijn vet% verlaag eer ik spieren wil bij krijgen of niet?
Ik heb van alles en nog wat gelezen over bulken en cutten, normaal is het eerst bulken maar bij mannen is het noodzakelijk dat ze breder worden, bij vrouwen niet dus wat moet ik nu het eerste doen?
En wat voor trainingsschema en voedingsschema volg ik het beste.

Mijn fitnessinstructeur raadde me aan om met creatine te beginnnen, maar daar kom je ook van aan.
zou ik dat dan wel doen ?
 
Ik zou nog niet beginnen met creatine.
Eerst gewoon lekker trainen om je spieren op te bouwen en dan eens verder kijken.

Om je vp te verlagen zul je een goed voedingsschema moeten opstellen en cardio doen.
Voor paaldansen heb je (denk ik) sterke armen en een hele sterke core nodig.

Ik zou wel gewoon alles trainen en niet wat je denkt nodig te hebben.

Voor meer informatie kan ik je aanraden de sticky's te lezen, hier zul je al een stuk wijzer van worden.

Succes! :)
 
eens met Peppie... nog niet starten met creatine... kan altijd nog

verder ook niet teveel nadenken over wat wel en niet kan.
je wil vet verliezen.... maak een goed voedingsschema
je wil meer kracht... goed krachttrainingsschema

Maak je voedingsschema niet te krap, zodat je zeker energie genoeg hebt om zwaar te trainen, doe dat een poosje en kijk hoe je lichaam reageert... er kan meer dan je denkt of er vaak gezegd wordt
 
Ik zou je basis op body weight exercises zetten.
Je wil graag grote coordinatie trainen met full body exercises die je core aanpakken.
Handstand, de brug, split en spagaat, dips en pullups etc.

Voor het verlagen van vet is goede aanpak van dieet en cardio is nodig.
Succes.
 
Cardio is echt niet nodig om het vetpercentage te verlagen.
Is gewoon haalbaar met een goed dieet en zwaar trainen.
 
En moet ik dan mijn schema gewoon op onderhoud zetten?
Als ik ga cutten ,raak ik weer spieren kwijt zeker?
 
En moet ik dan mijn schema gewoon op onderhoud zetten?
Als ik ga cutten ,raak ik weer spieren kwijt zeker?

Lekker op je onderhoud gaan zitten inderdaad.
Er gaat altijd wel iets weg, maar het hoeft niet zo te zijn dat je kei veel kwijt raakt of zo.
Daarom eerst trainen en daarna pas kijken voor een cut, dan gaat het er alleen maar beter uit zien. :)
 
Iedereen zegt altijd dat vetpercentage verlagen en spiermassa opbouwen niet samen gaat. Ik zou zeggen probeer het, je moet er zelf achter komen. Je moet er ook zelf achter komen wat voor jouw lichaam werkt, ongeacht de adviezen van iedereen. Hou het bij en meet. Iedereen is anders.
Ik zou ook op onderhoud gaan eten met jouw doelen.
Good luck!
 
En het aantal reps op de training ?
ik zit nu op 12 en dat is goed te doen, dus zwaarder gaan en minder herhalingen dan ?
 
Je instructeur op de sportschool heeft een mooi verkoop praatje gehouden. Jij heb totaal niets aan creatine in dit stadium, je kan er zelfs vocht van vasthouden...

Vetverbranding en kracht opbouwen kan heel goed samen gaan. Ik zou je adviseren om een goed krachtschema te gaan volgen (wees niet bang dat je veel spiermassa ineens aanzet want dat gebeurt niet)
en pas een maand later een voedingsschema.
 
Back
Naar boven