MuscleMeat

Meer meldingen van discriminatie in Amsterdam

Bezoekers in dit topic

arnoldfan

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
12.579
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Het aantal meldingen van discriminatie in Amsterdam is met 30 procent gestegen. Volgens de gemeente komt de stijging door de campagne 'Melden Helpt!'.
(Novum) - Het Meldpunt Discriminatie Amsterdam heeft in juli en augustus dertig procent meer meldingen van discriminatie behandeld dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens de gemeente Amsterdam is de stijging het gevolg van de campagne 'Melden helpt!'. Er zijn geen signalen dat er meer wordt gediscrimineerd, zegt een gemeentewoordvoerder.

De gemeente Amsterdam startte in juli met de publiekscampagne. Via verschillende media worden Amsterdammers opgeroepen discriminatie te melden. Ook zijn er in de stad tweeduizend posters opgehangen. De gemeente Amsterdam heeft honderdduizend euro extra uitgetrokken voor het uitbreiden van de capaciteit van het meldpunt, opdat het alle meldingen kan verwerken.


Vorig jaar kwamen er in juli en augustus 217 meldingen van discriminatie binnen. Dit jaar waren dat er in dezelfde periode 284. Ondanks de stijging van het totaal aantal meldingen wordt er minder melding gemaakt van discriminatie van homo's. In de eerste negen maanden van 2007 waren er 62 meldingen. Dit jaar zijn dat er tot nu toe 31.

De gemeente denkt dat deze daling te maken heeft met het goede verloop van de Gay Pride dit jaar. Die kende nauwelijks incidenten en was met positieve media-aandacht omgeven. Vorig jaar was daarnaast een jaar met meer meldingen van discriminatie tegen homo's dan de jaren daarvoor, zegt de gemeentewoordvoerder.


Door de stijging van het aantal meldingen van discriminatie spreekt de gemeente van een succesvolle campagne. Over twee weken start een nieuwe campagne, 'Geweigerd bij een club?'. Tot eind september is er daarmee extra aandacht voor jongeren die vanwege hun afkomst geweigerd worden in de horeca.
 
Ten eerste is het al ziekelijk te noemen dat er een Gay parade is, hetero's hebben toch ook geen eigen parade of wel?

Ten tweede vraag ik me af hoe ze dat gaan aantonen waarom iemand geweigerd wordt.

Zal er wel weer op neerkomen dat iedere club die een allochtoon weigerd ook al is het terecht wordt veroordeeld met die klote positieve discriminatie in dit land.
 
ten eerste is het al ziekelijk te noemen dat er een gay parade is, hetero's hebben toch ook geen eigen parade of wel?

Ten tweede vraag ik me af hoe ze dat gaan aantonen waarom iemand geweigerd wordt.

zal er wel weer op neerkomen dat iedere club die een allochtoon weigerd ook al is het terecht wordt veroordeeld met die klote positieve discriminatie in dit land.

+1
 
We maken allemaal onderscheid!!
 
het is de vraag of melden helpt.
 
Ten eerste is het al ziekelijk te noemen dat er een Gay parade is, hetero's hebben toch ook geen eigen parade of wel?

't is maar hoe je het bekijkt:

85504.jpg
 
DBB heeft veel leden uit Amsterdam dus als ik het goed begrijp ? :D
 
Het is inderdaad een prachtige foto! Je kan veel zeggen over die nazi's maar qua organiserendvermogen waren zij top.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een prachtige foto! Je kan veel zeggen over dit die nazi's maar qua organiserendvermogen waren zij top.

indd, toch wel indrukwekkend als je ziet hoe machtig en sterk zoiets was.
 
ze waren inderdaad goed georganiseerd!
 
Fascisme kenmerkt zich altijd door een strakke organisatie.
 
Het hakenkruis onder anderen, vind het een mooi teken.

Hoe kan je dat nou mooi vinden?
Enige waar je het mee kan associeren is een regime wat verantwoordelijk is voor honderden duizenden moorden.
 
Hoe kan je dat nou mooi vinden?
Enige waar je het mee kan associeren is een regime wat verantwoordelijk is voor honderden duizenden moorden.

Een teken heeft niks met de moorden te maken, de nazi's met hun pistolen/gaskamers en de ideen van hitler wel, en dat zijn dan de dbbérs die anderen voor simpel uitmaken.

Als ik het goed heb word het teken ook ergens andere nog gebruikt.
 
ReligijneSymbole.png



Tuurlijk, religie :D Alleen dan wat puntjes erin
 
Back
Naar boven