osmoseding
Novice
- Waardering
- 0
ik ben nu al een paar maanden bezig met zo gewoon wat gewichten te heffen en te lopen en sit ups enzo, de normale oefeningen dus en nu ben ik sinds kort (een maandje) ook begonnen met bewust meer eiwitten te eten.
maar aangezien ik geen geld heb voor of interesse in voedingssupplementen zoals whey en creatine en al die andere spullen zit ik nu met een probleempje.
ik zou zo veel mogelijk eiwit willen innemen maar mijn voeding toch nog zo normaal mogelijk houden (zodat ik mij niet te fel aan mijn eten moet aanpassen en mijn moeder niet speciaal voor mij alleen moet koken).
mijn dagschema ziet er ongeveer als volgt uit :
smorgens :
4 sneedjes donker brood
2 a 3 tassen (0,25l ongeveer per tas) water
smiddags :
4 sneedjes donker brood
en een flesje van 0,5l water
als ik uit school kom (of rond 16:20) eet ik :
een potje magere platte kaas (of kwark zoals jullie het blijkbaar noemen) (150g)
met soms wat brood (2 a 3 sneedjes dan)
savonds eet ik dan wat de pot hier thuis schaft samen met een bakje tonijn (250g) of zalm (200g)
voor het slapen eet ik dan weer een bakje magere platte kaas (150g) met wat brood.
als drank vanaf 16:20 heb ik (minstens) een 2 liter fles water
om te beginnen eet ik dus bijvoorbeeld niet elke dag een bakje tonijn of zalm maar doe ik dit alleen maar als ik die dag getraind heb (wat ik dus meestal voor het avondeten doe). en als ik wat meer honger heb dan kan het brood per keer van 4 naar 8 of 10 sneedjes gaan. ook komen er (regelmatig) wat gewone koeken bij als ik daar zin in heb.
mijn "berekening":
het brood zou ongeveer 10g eiwit per 4 sneedjes moeten zijn (volgens de verpakking)= 30g intotaal
en de magere platte kaas 7,2g eiwit per 100g = 21,6g intotaal
de tonijn 26g eiwit ongeveer per 100g = 65g intotaal
en de zalm een goede 24g eiwit per 100g = 48g intotaal
per dag eet ik dan 116,6g of 96,6g (afhankelijk van de tonijn of zalm)
en als ik die dag geen tonijn of zalm eet is dit maar 51,6g eiwit
dit is wel zonder mijn avondeten gerekend waar ik soms kip eet of biefstuk of een hardgekookt ei of eender wat
ook kan er door de week eens een spiegelei of omelet bijkomen
als totaal aantal calorieen zou ik (ruwgeschat) rond de :
950
+ 250 (tonijn) of
+ 320 (zalm) zitten
+ mijn avondeten dan en een koek of andere rommel door de dag.
is het dus mogelijk om hier nog meer eiwit bij te krijgen met gewoon voedsel of moet ik maar tevreden zijn met deze hoeveelheid?
ik ben ook niet specifiek aan het cutten of bulken, alhoewel ik een paar maanden terug wat moest afvallen (van 90kg naar 85kg) en nu probeer ik rond de 83-85kg te blijven door op te letten dat ik niet meer dan 2000kcal/dag eet voor enkele dagen als ik boven de 85kg ga. en ik ben 1m87 groot moest het iets uitmaken
maar aangezien ik geen geld heb voor of interesse in voedingssupplementen zoals whey en creatine en al die andere spullen zit ik nu met een probleempje.
ik zou zo veel mogelijk eiwit willen innemen maar mijn voeding toch nog zo normaal mogelijk houden (zodat ik mij niet te fel aan mijn eten moet aanpassen en mijn moeder niet speciaal voor mij alleen moet koken).
mijn dagschema ziet er ongeveer als volgt uit :
smorgens :
4 sneedjes donker brood
2 a 3 tassen (0,25l ongeveer per tas) water
smiddags :
4 sneedjes donker brood
en een flesje van 0,5l water
als ik uit school kom (of rond 16:20) eet ik :
een potje magere platte kaas (of kwark zoals jullie het blijkbaar noemen) (150g)
met soms wat brood (2 a 3 sneedjes dan)
savonds eet ik dan wat de pot hier thuis schaft samen met een bakje tonijn (250g) of zalm (200g)
voor het slapen eet ik dan weer een bakje magere platte kaas (150g) met wat brood.
als drank vanaf 16:20 heb ik (minstens) een 2 liter fles water
om te beginnen eet ik dus bijvoorbeeld niet elke dag een bakje tonijn of zalm maar doe ik dit alleen maar als ik die dag getraind heb (wat ik dus meestal voor het avondeten doe). en als ik wat meer honger heb dan kan het brood per keer van 4 naar 8 of 10 sneedjes gaan. ook komen er (regelmatig) wat gewone koeken bij als ik daar zin in heb.
mijn "berekening":
het brood zou ongeveer 10g eiwit per 4 sneedjes moeten zijn (volgens de verpakking)= 30g intotaal
en de magere platte kaas 7,2g eiwit per 100g = 21,6g intotaal
de tonijn 26g eiwit ongeveer per 100g = 65g intotaal
en de zalm een goede 24g eiwit per 100g = 48g intotaal
per dag eet ik dan 116,6g of 96,6g (afhankelijk van de tonijn of zalm)
en als ik die dag geen tonijn of zalm eet is dit maar 51,6g eiwit
dit is wel zonder mijn avondeten gerekend waar ik soms kip eet of biefstuk of een hardgekookt ei of eender wat
ook kan er door de week eens een spiegelei of omelet bijkomen
als totaal aantal calorieen zou ik (ruwgeschat) rond de :
950
+ 250 (tonijn) of
+ 320 (zalm) zitten
+ mijn avondeten dan en een koek of andere rommel door de dag.
is het dus mogelijk om hier nog meer eiwit bij te krijgen met gewoon voedsel of moet ik maar tevreden zijn met deze hoeveelheid?
ik ben ook niet specifiek aan het cutten of bulken, alhoewel ik een paar maanden terug wat moest afvallen (van 90kg naar 85kg) en nu probeer ik rond de 83-85kg te blijven door op te letten dat ik niet meer dan 2000kcal/dag eet voor enkele dagen als ik boven de 85kg ga. en ik ben 1m87 groot moest het iets uitmaken

)