AndroidHealthClinic

Meer (plaatselijk) vet ondanks zelfde gewicht?

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Nu met Corona zit (bijna) iedereen natuurlijk thuis.
Hierdoor beweeg ik minder en sport ik thuis (lichaamsgewicht en dumbells).
Qua fysiek merk ik nog niet echt achteruitgang maar ik merk wel dat ik alleen op mijn buikstreek meer vet krijg.
Ik blijf hierbij op gewicht.

Verlies ik toch dermate veel spier dat ik zelfs vet aan zet?
Of is het het vele stilzitten dat je bruin/wit verbranding anders is (ik noem maar wat) waardoor het kan zijn dat je meer (buik)vet aanzet?

Iemand een verklaring voor dit verschijnsel? En nog beter; een oplossing :)
 
Oplossing, minder zitten. Wandelen is best, tuinieren of boodschappen doen voor bejaarden allemaal goed.
De eventuele verloren spieren heb je zo weer terug, maar je 6 pack kwijt, sucks.
 
Met meer stilzitten (letterlijk stil zitten) span je je core ook veel minder aan. Met inder zwaar trainen dus ook. Bij lopen en zelfs bij rechtop op kantoor zitten blijf je toch meer met een rechtere rug zitten en span je ook meer je hele core en ook je buikspieren aan. Beweging geeft letterlijk een versterking en daardoor kan het ook lijken dat je "vetter" wordt maar kan het ook gewoon toch een afname van buikspieren en dus minder zichtbaar.
Dit KAN.. maar het hoeft niet zo te zijn.

+ wat Portonia1 hieronder zegt
 
Glycogeen in je spieren zal ook afnemen waardoor ze zullen krimpen en dus minder zichtbaar zijn (cq je lijkt vetter).
Als je 2 weken weer terug in de gym bent zal dit weer normaal zijn.
 
Glycogeen in je spieren zal ook afnemen waardoor ze zullen krimpen en dus minder zichtbaar zijn (cq je lijkt vetter).
Als je 2 weken weer terug in de gym bent zal dit weer normaal zijn.

Maar zijn gewicht blíjft gelijk? Dus ergens ruilt hij glycogeen en het vocht dat zich daar aan bindt in voor iets anders.
 
Maar zijn gewicht blíjft gelijk? Dus ergens ruilt hij glycogeen en het vocht dat zich daar aan bindt in voor iets anders.

Waarschijnlijk is zijn kcal intake gelijk aan eerst maar verbrand hij nu minder dus zal hij misschien ook wat vet aanzetten inderdaad,
 
Wat is je gewicht en (geschatte) vetpercentage?

Ik denk dat vocht en glycogeen inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
Is het volume en de intensiteit van je trainingen drastisch verminderd?

En heb je je voeding exact gelijk gehouden, ook qua macro's?
 
Back
Naar boven