Fitness Seller

Meer reps en groeien?

Bezoekers in dit topic

colt1911

Novice
Waardering
3
Lengte
1m78
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik heb een vraag; normaal gesproken ga ik voor zware gewichten en weinig reps (5-8).
Ik voel dat ik nu hier en daar het een beetje aan het overbelasten ben, dus ik wil een of twee weken voor meer reps gaan met een lager gewicht.

De vraag staat al in de titel: Kan je groeien als je voor meer herhalingen gaat? En zijn er anders andere pluspunten bij meer reps?

Gr, Colt.

Hallo,

Ik heb een vraag; normaal gesproken ga ik voor zware gewichten en weinig reps (5-8).
Ik voel dat ik nu hier en daar het een beetje aan het overbelasten ben, dus ik wil een of twee weken voor meer reps gaan met een lager gewicht.

De vraag staat al in de titel: Kan je groeien als je voor meer herhalingen gaat? En zijn er anders andere pluspunten bij meer reps?

Gr, Colt.

Ja. Meer reps is lager gewicht dus minder belastend op je lichaam. Sommige spiergroepen hebben ook high(er) reps nodig om te groeien.

Je kan er zeker op groeien zo lang je niet té veel reps gaat maken (dan wordt het meer een cardio training ;)), houdt het bij ~10-15 reps just to be safe.
Wel apart dat je op 5-8 reps zo oververmoeid bent, ik train al meer dan een jaar met ~vijf reps op mijn hoofdoefeningen en nooit last daarvan gehad. Hoe train je precies?-(schema enzo) misschien kunnen we er nog wat aan sleutelen.

Wanneer je boven de 12 reps gaat ga je niet meer spieropbouw (hypertrophy), maar dan ga je voor uithoudingsvermogen. Overtrain je jezelf niet gewoon hoelang zit je in de sportschool en wat doe je allemaal?

Ik sport nu een half jaartje intensief. Mijn hamstrings zijn kort, ik loop bij de fysio en moet ze rekken. Zij zei dat ik ze niet mocht trainen omdat je ze dan korter maakt, wel mag in mijn bovenbeen trainen (ik weet niet hoe die spier heet) maar wel geïsoleerd dus geen squat.

Ik heb een lichte neiging al eerder gehad van een tenniselleboog. Dat kwam omdat m'n rug vast zat (onder mn nek) en de pees was geïrriteerd van m'n elleboog...

Ik trainde eerst 4 keer in de week en dan elke keer één andere spiergroep.

Vanaf 2 weken geleden begon ik met het volgende schema:

Ma - Upper body:
Borst
Rug
Schouder
Buik (train ik altijd als ik ga)
- van alles 2 oefeningen

Wo - Push
Borst
Schouders
Buik
- 3 oefeningen

Do - Pull
Rug
Bovenbeen (geïsoleerd)
- 4 oefeningen rug en 2 been

Za - Arm
Bicep
Tricep
Buik
- 3 oefeningen

Vandaag ben ik afgehaakt omdat mn ellebogen pijn deden, niet heel erg maar ik moet morgen weer naar de fysio. Even aankijken dus...

Slechte fysio en een slecht schema. Ideaal recept voor fuckarounditis.

Je kunt je spieren helemaal niet korter maken en ik zou eens een normaal schema zoeken. Kom op: biceps, triceps en buik op zaterdag....

Oke, graag een beetje hulp dan. Wat is er slecht aan het trainingschema? Want hier heb ik weinig aan. Sta er open voor om te leren;-)

Ik denk dat de jongens bedoelen, beschrijf je trainingschema, dus,
Ma
Dumbellpress
15x 20kg
12x 24kg
10x 26kg
8x 28kg

Latpull
15x 40kg
12x 45kg
10x 50kg
8x 60kg

EnzEnz. Beschrijf iedere dag elke oefening met hoeveelheid Sets, herhalingen en gewicht, dan kan je zelf ook beter je vorderingen bijhouden.

Wanneer je boven de 12 reps gaat ga je niet meer spieropbouw (hypertrophy), maar dan ga je voor uithoudingsvermogen. Overtrain je jezelf niet gewoon hoelang zit je in de sportschool en wat doe je allemaal?

Jij snapt er niet veel van he? Kom maar effkes wisselen, pietertje.

Jij snapt er niet veel van he? Kom maar effkes wisselen, pietertje.
zoek het maar op pietertje wat ik bedoel is dat hij wel spieren op gaat bouwen boven de 12 reps, maar minder effectief hij gaat meer voor uithoudingsvermogen van de spier of vind jij van niet?

zoek het maar op pietertje wat ik bedoel is dat hij wel spieren op gaat bouwen boven de 12 reps, maar minder effectief hij gaat meer voor uithoudingsvermogen van de spier of vind jij van niet?

Nee ik vind van niet, pietertje.

Ik denk dat de jongens bedoelen, beschrijf je trainingschema, dus,
Ma
Dumbellpress
15x 20kg
12x 24kg
10x 26kg
8x 28kg

Latpull
15x 40kg
12x 45kg
10x 50kg
8x 60kg

EnzEnz. Beschrijf iedere dag elke oefening met hoeveelheid Sets, herhalingen en gewicht, dan kan je zelf ook beter je vorderingen bijhouden.

Dit verschilt per week omdat mensen ook tegen mij hebben gezegd dat elke week dezelfde oefening minder impact zou hebben.

quinnian en Dr X niet offtopic gaan aub :-) wat is jou mening dan Dr X ?

Ik zou dan graag iemand willen vragen om mij te helpen met mijn trainings schema?

Dit verschilt per week omdat mensen ook tegen mij hebben gezegd dat elke week dezelfde oefening minder impact zou hebben.

quinnian en Dr X niet offtopic gaan aub :-) wat is jou mening dan Dr X ?

En niet meer omgaan met mensen die dat tegen je zeggen. Negeer ze, wis ze uit je telefoon, weet ik veel wat, maar niet meer naar luisteren.

Back
Naar boven