MuscleMeat

Meer reps met chinning (en andere oefeningen) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Eigenlijk 3 vragen..

Heeft iemand ervaring met chinning en straps of polsbeschermers? Ik heb nu paar keer gelezen dat je hierdoor wat meer herhalingen zou kunnen maken en ook meer je rug aanspreekt.

Welke atributen gebruiken verder jullie allemaal? Ik denk dat riem het populairst zal zijn, en waarom/welke oefeningen gebruik je het?
 
Een riem uiteraard om je rug te beschermen en ook belangrijk om een liesbreuk tegen te gaan. Verder zijn power grabs (ook power grips genoemd) voor mij het nuttigste accessoire, dit kan gebruikt worden om zwaar te shruggen of zwaar rug te trainen. Het is meer zoiets als lifting straps maar veel comfortabeler en steviger. Het gaat rond de pols en dan heb je zo'n neoprene flap die je rond de stang moet draaien, lost niet. Je hoeft dan minder druk te zetten met je handen om het gewicht te kunnen houden. Heb ooit geprobeerd met hook claws (met ijzeren haak in), maar vond dit net iets minder comfortabel.
 
Ik gebruik zelf straps. Ze kosten geen drol en zijn uitermate handig! :D
 
Ik gebruik ook gewoon straps, al jaren, goedkoop, werkt simpel en doeltreffen.

Die ijseren haken zou ik niemand aanraden, heb ze zelf gehad, 1x gebruikt en toen weer doorverkocht. Ijzer op ijzer glijd ! ! ! !

Riem, maar dan wel een goede. Dus eentje die aan de voorkant ook breed is, en niet zo'n tuthola BB riempje waar je geen reet aan heb en alleen maar in je buik snijd met squaten. En alleen bij je zwaardere sets
 
Eventueel riem met een ketting eraan.
 
Back
Naar boven