Fitness Seller

Meer reps voor rug onzin of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Martios

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
700
Waardering
36
Ik las laatst dat de rugspieren beter zouden reageren op meer reps per set. Verder zou vooral het positieve deel van de beweging belangrijk zijn in het trainen. De focus zou minder moeten liggen op het negatieve deel.

Zijn er mensen die dit als DE waarheid beschouwen of zijn het beweringen die niet 100% gefundeerd zijn op onderzoek? Zelf train ik momenteel met 10 reps voor al mijn spiergroepen.

Dit is wat ik las op T-nation:
"Slow Twitch Muscle Groups (Back, Biceps, Quads)
If you're thinking the same rules apply, think again. Since there are even fewer fast twitch fibers present in these muscle groups, there's less contributing muscle to drop out of the lift after the initial 15-second window elapses. Yes, we need to lift moderately heavy to stimulate the muscles to grow, but we also have a bundle of muscle fibers within the muscle group that respond very well to high volume training. So we should also think of aiming for higher reps.
Don't worry about the negative reps as much – less emphasis needs to be placed on them since we're mainly dealing with the type I fibers. Squeeze out as many technically sound concentric reps as possible until you need to rest. German Volume Training and workouts like it are great for these muscle groups, but we can take things one step further by doing sets of 12 or even 15-20 reps for muscle groups like the back, biceps (Kroc rows), and quads (breathing squats). 1-0-X-0 would probably be a closer fit due to the high reps."
 
Wist wel dat het voorkwam dat in bepaalde spiergroepen minder fast-twitch fibers zitten zoals in de buikspieren bijv. Dat het bij die spiergroepen ook zo is heb ik nog nooit van gehoord. ik hou dit topic in de gaten, ben benieuwd
 
Had hier een tijdje terug ook een topic over gemaakt. Heb nog niet echt een bevredigend antwoord dus ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt niet ongeloofwaardig, maar toch vraag ik me af waarom de meeste bb'ers dan toch een klein aantal reps doen voor deze spiergroepen.
 
Kan me er wel in vinden... Pull ups bouwen bv ook goeie lats terwijl het eigenlijk gewoon een Bodyweight oefening is.
 
Kan me er wel in vinden... Pull ups bouwen bv ook goeie lats terwijl het eigenlijk gewoon een Bodyweight oefening is.

Zouden bodyweight oefeningen geen massabouwers zijn dan volgens sommigen? Het gaat om de intensiteit en de effort die je erin stopt. Elke oefening kan massa bouwen. :)
 
Ik gebruik de laatste maanden alleen maar veel volume op mijn rug en dat is zeker merkbaar..
Vele maken de fout om bij het terugkeren naar startpositie om de spanning er niet in te houden, sinds ik altijd spanning houdt en veel volume gebruik vooral op de oefeningen buiten de compound, is mijn rug ferm gegroeid.. Op de compound gebruik ik nog altijd 5 x 5.. Maar hangt tbh ook allemaal af van persoon tot persoon imo..
 
Als ik kijk naar de gemiddelde vezelverdeling (iedereen is anders) dan kom ik voor de twee grootste spieren van de rug op

lats S50/F50, trapezius S55/F45 [Link niet meer beschikbaar]

Ik denk dat je dat veel reps dus maar met een korreltje zout moet nemen. Als je trouwens uit gaat van de 80% benadering zou je wat reps aan gaat altijd goed moeten zitten.
 
Ik weet niet wat de verdeling is voor de borst bijv. maar ach, ik geloof je graag. Ik blijf lekker trainen zoals ik bezig ben. Bevalt me op zich wel. Moest toch even weten wat anderen ervan denken... thanks!
 
Back
Naar boven